Gå til innhold

Hva gjør deg virkelig glad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man er nedfor kan det hjelpe å finne frem til det man er glad og takknemlig for i livet sitt. Det er vel alltid noe man kan være glad for, eller ......

Her er min liste:

1. Barna mine har det bra

2. Jeg har et godt forhold til foreldrene mine

3. Kroppen min fungerer

4. Det er lenge siden jeg har hatt tankekjør

5. Det er desember og jeg gleder meg over forberedelsene til jul

6.Jeg har to gode venninner

7. Medisinene fungerer og jeg har verdens beste psykiater

8. Jeg har nesten kommet meg over dørstokkmila når det gjelder å gå ut på tur

9. Jeg har et deilig hjem

10. Jeg har begynt å lese igjen og jeg føler det er bra å fylle hodet sitt med noe annet enn egne tanker

Jeg har veldig mye å være takknemlig for. Jeg vet også at det er fryktelig vanskelig å finne noe å glede meg over når jeg er inni en dårlig periode. Nå er jeg inne i en god periode og pga av det gribler det av glede inni meg.

Skrevet

1. Hunden min

2. Familien min

3. Skogen ved siden av huset

4. At det er snø på fjellet så jeg kan gå på ski

5. Jeg har et eget hus

6. Jeg har fått en flink fastlege (var på tide)

Det er vel det jeg har å glede meg over

Skrevet

At mine barn har det bra og er friske :-)

At jeg er bedre nå.

Skrevet

At barna har det bra.

Ellers er det å få slippe uroen. Kunne kose seg med juleforberedelsene med fin og avslappende julemusikk. Jeg klarer ikke å slappe av når barna er hjemme engang. Ikke når jeg er på besøk. Uroen er kommet for å bli, og den ødelegger livet mitt.

Skrevet

Ingen ting, tror jeg aldri har vært helt glad. Ser egentlig med glede frem til å slippe smerten ved livet.

Anonymous poster hash: 62654...6e3

Skrevet

Ingen ting, tror jeg aldri har vært helt glad. Ser egentlig med glede frem til å slippe smerten ved livet.

Det var leit å høre. Jeg har hatt lange vonde perioder jeg også, men siden jeg er bipolar har jeg alltid smakt på gleden, selv om den kunne være noe hysterisk.

Finnes det ingen medisiner som kan hjelpe deg? Terapi?

Skrevet

Akkurat i dag er jeg glad for at jeg kan sløve i sofaen med strikketøyet mitt og få servert middag av samboeren min:)

Er også glad for at jeg har hatt en fin helg med både julebord og barnevakt og gode samtaler med venninner.

Skrevet

Tror ikke noen medisiner hjelper, men terapi hjelper litt akkurat når det pågår så rett i bånn igjen .

Skrevet

Tror ikke noen medisiner hjelper, men terapi hjelper litt akkurat når det pågår så rett i bånn igjen .

Uff. Dette høres vondt ut. Har du vært innlagt?

Skrevet

Jeg har vært innlagt før ,lenge siden nå. Men føler ikke det er det som mangler. Det var dum på skrive dette når du Er glad. Men som vanlig tenke jeg bare å meg selv. Du får ha det fint , jeg finner nok en vei ut av dette også.

Skrevet

Sliter litt med å finne glede for tiden, men jeg skal forsøke. :) Jeg håper jo på bedre tider! 

1. At jeg faktisk er litt bedre enn jeg var for et par måneder siden.  

2. Hunden min som er så god og gir meg masse kjærlighet

3. Jeg har kanskje få, men veldig gode venninner som bryr seg

4. Har begge foreldrene mine og søsken som er der for meg 

5. Jeg skal på tur snart! Få oppleve sommer og sol. 

6. Etter nyttår snur sola, og det går mot lysere tider igjen

7. New York. ;)

Skrevet

Det kan være så mangt som gir meg glede.

Feks etter å ha ryddet og vasket huset, så er det så deilig å NYTE synet/duften av rent hus. Det varer i alle fall et døgn :) 

Jobbe med å finne god mat-oppskrift, skaffe ingredienser, lage middagen - for så å nyte himmelsk smak av spennende mat. 

Nyte noen meget gode glass med god rød vin.

Høre musikk.

Gå en lang tur - helst sammen med en god venninne, og aller helst på fjell. 

Se en fin forestilling teater/kino. 

En hverdags-glede er morgen-dusjen. Jeg elsker det! Fantastisk deilig og vaske seg og tørke en ren kropp før rene klær tas på. 

Kan også bli særdeles glad av å nyte en meget god bok. 

Skrevet

Når man er nedfor kan det hjelpe å finne frem til det man er glad og takknemlig for i livet sitt. Det er vel alltid noe man kan være glad for, eller ......

Her er min liste:

1. Barna mine har det bra

2. Jeg har et godt forhold til foreldrene mine

3. Kroppen min fungerer

4. Det er lenge siden jeg har hatt tankekjør

5. Det er desember og jeg gleder meg over forberedelsene til jul

6.Jeg har to gode venninner

7. Medisinene fungerer og jeg har verdens beste psykiater

8. Jeg har nesten kommet meg over dørstokkmila når det gjelder å gå ut på tur

9. Jeg har et deilig hjem

10. Jeg har begynt å lese igjen og jeg føler det er bra å fylle hodet sitt med noe annet enn egne tanker

Jeg har veldig mye å være takknemlig for. Jeg vet også at det er fryktelig vanskelig å finne noe å glede meg over når jeg er inni en dårlig periode. Nå er jeg inne i en god periode og pga av det gribler det av glede inni meg.

Glad å lese at du har så mye som gir glede i livet ditt :)

Forstår godt det er vanskelig å tenke over det i vanskelige perioder. Det jeg pleier å tenke når ting er ekstra vanskelig er "Det blir bedre, må bare holde ut en stund". Det funker.  Veldig godt du føler glede også!

Skrevet

Vet du hva som gjør at du aldri er glad? eller er det en følelse du ikke finnet "grunnen til"?

Skrevet

Hei jeg tror bare jeg er kronisk trist. Ikke i stand til å føle glede. Grunnen er vanskelig å finne

Skrevet

Jeg glemte musikk! 

Musikk kan virkelig gi glede og følelser! 

Skrevet

Hva gjør deg virkelig glad?

Det er jeg vel bare engang hvert skuddår (noe sånt), men fravær av psykiske plager hjelper.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...