Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jammen det er bra! Hat er en vond følelse å bære på.

Skrevet
  Gondor skrev (På 7.12.2014 den 23.44):

Jammen det er bra! Hat er en vond følelse å bære på.

Hat er alt basert i frykt.

Jeg hater ingen som har levd, alle som lever og alle som vil leve

Skrevet
  Caylee skrev (På 7.12.2014 den 23.53):

Hat er alt basert i frykt.

Du har sett før mye Star Wars...

Skrevet
  Kaptein Kaos skrev (På 8.12.2014 den 0.08):

Du har sett før mye Star Wars...

Nei, aldri sett det før. Jeg har bare funnet svaret på universets mysterium

Skrevet
  Caylee skrev (På 8.12.2014 den 0.10):

Nei, aldri sett det før. Jeg har bare funnet svaret på universets mysterium

Lukter litt religion.

Skrevet
  Kaptein Kaos skrev (På 8.12.2014 den 0.11):

Lukter litt religion.

Hva er religion med det egentlig?

Skrevet
  Caylee skrev (På 8.12.2014 den 0.14):

Hva er religion med det egentlig?

Du har en fantasi du mener forklarer alt.

Skrevet
  Kaptein Kaos skrev (På 8.12.2014 den 0.17):

Du har en fantasi du mener forklarer alt.

Forklar bedre du da, om du vet bedre

Skrevet
  Caylee skrev (På 8.12.2014 den 0.20):

Forklar bedre du da, om du vet bedre

Noen hater fordi det gir dem nytelse. Selvsagt "kan" det komme av frykt, men det har du slettes ingen garanti for.

Så sånn er det med det, (om jeg tenker å si.)

(Noe sånt.)

Men men.

Skrevet

Jeg håper ikke slikt jeg trodde før er grunnen til hat. Da har jeg et stort problem.

Så jeg håper det er slik jeg nå ser det.

Den virker mer vanlig. Så. du mener folk gjør det for gøy? Det kommer av to ting. De har ikke funnet seg selv og er usikre derfor gjør de ting ofte i grupper med andre og er tøffe som for eks mobbere

Har du blitt en katt?

Skrevet

Katten min sover, da får jeg gjør det også. Har et spørsmål. Hva tror du kommer av at flere er mobbere som barn/ungdom?

Skrevet
  Caylee skrev (På 8.12.2014 den 0.41):

Har du blitt en katt?

Ja. Hvorfor ikke. Ingenting spiller noen rolle. MJÆVV.

Oj, nå ble pus påkjørt. Og dumpet i en søppelkasse. Da ble den katta i sekken. :lol:

Skrevet
  Kaptein Kaos skrev (På 8.12.2014 den 0.46):

Ja. Hvorfor ikke. Ingenting spiller noen rolle. MJÆVV.

Oj, nå ble pus påkjørt. Og dumpet i en søppelkasse. Da ble den katta i sekken. :lol:

Du har forsatt 8 liv igjen.

Skrevet

Det jeg sa kom tydeligvis ikke godt imot. At hat er basert på frykt er egentlig veldig .. logisk.

Mobber = Mobber fordi den er redd for å bli utestengt og mobbet selv eller fordi personen er usikker på seg selv, joiner en gruppe og det går derfra, fordi det er så "kult". De vil være de kuleste fordi da er man "noe". Populær. Som igjen handler om frykt fordi å være de vil være noe folk ser "opp til".

Kriminell= Har ikke funnet seg selv. Har kommet utenfor alt og sliter mye.Og kanskje eier lite. Gjør kriminelle ting for å føle seg bedre, og joiner noen folk for å ikke være alene kanskje, for det er frykt for å ikke ha noen. og selvom personen gjør dette så blir det bare enda mer ulykkelighet fordi da føler de frykt og skam, og blir en ond sirkel

Kilde: Min tolkning av sosiologi

NATTA

Skrevet

Hat kan komme av både frykt, urettferdighet og misunnelse (og sikkert andre ting også) Hat er en intens følelse av uvilje ovenfor et annet menneske, en gjenstand, et sted, en handling, et fenomen o.s.v. I mange situasjoner er hat en reaksjon på frykt, men ikke alltid.

Eksempel nr en: Jeg hater sopp, syns det smaker ekkelt og har ekkel konsistens. Men jeg frykter ikke soppen. Jeg har t.o.m vært i skogen og plukket kantareller som de andre i familien har fått.

Eksmpel nr to: Jeg hater at samboeren min stadig kommer 2-3 timer for sent uten å gi beskjed. Jeg frykter det ikke, men jeg syns det er dårlig gjort av han å ikke si ifra. Jeg har tatt det opp før og han gidder rett og slett ikke ta det ansvaret.

Eksmpel nr tre: Jeg hater å få sola i øya mens jeg kjører bil. Jeg frykter ikke sola, jeg er faktisk veldig glad i sola. Men jeg hater at den henger lavt og midt i øya mens jeg kjører.

Eksempel nr 4: Jeg hater at folk sniker i køen. Jeg er ikke redd for det. Men jeg syns det er frekt og folk er for egenrådige.

Skrevet
  Caylee skrev (På 8.12.2014 den 0.57):

Det jeg sa kom tydeligvis ikke godt imot. At hat er basert på frykt er egentlig veldig .. logisk.

Mobber = Mobber fordi den er redd for å bli utestengt og mobbet selv eller fordi personen er usikker på seg selv, joiner en gruppe og det går derfra, fordi det er så "kult". De vil være de kuleste fordi da er man "noe". Populær. Som igjen handler om frykt fordi å være de vil være noe folk ser "opp til".

Kriminell= Har ikke funnet seg selv. Har kommet utenfor alt og sliter mye.Og kanskje eier lite. Gjør kriminelle ting for å føle seg bedre, og joiner noen folk for å ikke være alene kanskje, for det er frykt for å ikke ha noen. og selvom personen gjør dette så blir det bare enda mer ulykkelighet fordi da føler de frykt og skam, og blir en ond sirkel

Kilde: Min tolkning av sosiologi

NATTA

Det er nok bare ikke så enkelt som det. Klart det kan komme av frykt.

God morgen.

:)

Skrevet

Hei!

Hat kommer for min del av sinne, rasende berettiget sinne!

Man kan hate seg ferdig hvis man ikke er redd for sitt eget sinne.

Skrevet

GRYNT GRYNT!

nøff nøff

Anonymous poster hash: 2a33f...da7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...