future life Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Jeg har taklet livet mitt ganske bra ei stund nå. Har ptsd, bipolar og har greid meg ganske bra siden i vår tross endel triste hendelser. Nå har hodet mitt krøllet seg til litt etter endel hendelser. Har opplevd endel ting som minner om noe av årsaken til ptsd. I tillegg fikk jeg sjokk da jeg brått mistet en av mine beste venner. I tillegg mye sykdom. Jeg takler dette på et vis, det som er verst er tankene som kverner i turbofart hele tiden. Prøver å hente meg inn, huske hva jeg har lært i kognitiv terapi, men jeg greier det ikke helt. Er helt på tuppa, stressa og mye angst. Følelsene takler jeg, men det er vanskelig å gå med denne katastrofefølelsen hele tiden. Jeg prater som en foss og angrer etterpå hva jeg har sagt. Tror andre er ute etter meg og snakker stygt om meg. Ekko i hodet angående disse tema. Jeg " hører" i hodet mitt hva folk sier om meg. Noen som kan hjelpe meg å snu dette? 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Sover du om natten? Hvis ikke, bør du ta kontakt med lege for å finne løsninger. Hva gjør du på dagtid? Er du i jobb eller hjemmeværende? For å få ned kverningen i hodet, så kan det være nødvendig å skjerme seg for inntrykk en periode. Hvordan du kan få til det, avhenger selvfølgelig blant annet av om du er i jobb eller ikke. Har du kontakt med behandler? Hvis ikke, synes jeg du bør ta kontakt med fastlege og drøfte situasjonen. 0 Siter
future life Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Jeg har problemer med å få sove. Sovner ikke før langt utpå natta, 2-3 tiden, er veldig mørkredd og fornemmer de som er døde overalt. Føler det er noen på soverommet som "ser" meg. Våkner av mareritt og blir helt satt ut. Prøver å holde meg aktiv, er trygdet, men av ren stahet tvinger jeg meg ut. Kjørte mange mil idag, var på stort kjøpesenter og handlet mat til jul. Føler jeg må skynde meg, ikke sikker på at jeg klarer dette etterhvert. Kjenner blikkene i nakken enda. Har kun fastlegen nå, han kjenner meg, men tror ikke han er tilstede denne uken. Vet dette er symptomer som jeg hadde før. Sist jeg var innlagt, 9 måneder siden, fikk jeg beskjed om å ringe hvis jeg trengte det. Tror du jeg kan gjøre dette nå? 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Jeg synes du skal prøve å ringe, særlig dersom fastlegen din ikke er tilgjengelig denne uken. Du har symptomer som det er viktig å ta tak i før de evt. blir verre. Det er bra at du gjenkjenner symptomene fra tidligere og dermed forhåpentligvis kan få tidlig hjelp denne gangen:-) 0 Siter
future life Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Vet det er en sykepleier jeg burde snakke med. Hun som har hjulpet meg mest så langt. Veldig flink til å sett hodet mitt på plass :-). Tenker samtidig at jeg bør vente litt. Er litt sta, så skal helst takle livet selv. Takk for hjelpen! 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Vet det er en sykepleier jeg burde snakke med. Hun som har hjulpet meg mest så langt. Veldig flink til å sett hodet mitt på plass :-). Tenker samtidig at jeg bør vente litt. Er litt sta, så skal helst takle livet selv. Takk for hjelpen! Jeg synes det er uklokt av deg å vente. Den mest voksne måten å takle sykdom på er å be om hjelp når man trenger det, og så klare seg selv når man ikke trenger hjelpen - synes jeg ;-) 0 Siter
future life Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Redd for å bli liggende til jul, må ha noe som roer kroppen ned kanskje. Har truxal, sobril, imovane og trilafon liggende. Kanskje jeg burde ta noe av dette for å få sove. Da er vel truxal best? Får sånn medisinvegring når jeg er sånn, skal prøve. 0 Siter
frosken Skrevet 8. desember 2014 Skrevet 8. desember 2014 Forhåpentligvis sover du nå, men hvis ikke synes jeg du skal ta noe truxal + evt. imovane i kveld. 0 Siter
future life Skrevet 8. desember 2014 Forfatter Skrevet 8. desember 2014 Ja, kanskje det. Er trett og sliten nå, men jeg vegrer meg for å legge meg. Lettere om dagen når det er lyst. Er ikke fullt så redd da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.