Gå til innhold

Varige bivirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

For et par år siden prøvde jeg en medisin som gav meg store bivirkninger. Jeg seponerte, men ble likevel ikke kvitt bivirkningene som den hadde gitt meg.Sliter med det den dag i dag. Nå er jeg sannsynligvis igjen i ferd med å utvikle en varig bivirkning og jeg er i tvil om det er verdt det. Hvis medisinen holdt meg frisk ville det vært verdt det, men jeg er ikke frisk. Hvorfor skal jeg da utsette meg for enda en varig bivirkning. Er veldig usikker. Redd for å seponere er jeg også.

Skrevet

Hvordan vet du hva som er bivirkninger og hva som kun er sammenfall i tid?

Skrevet

Hvordan vet du hva som er bivirkninger og hva som kun er sammenfall i tid?

100% sikker kan en aldri være. Men jeg har diskutert det. For et par år siden kom det akutt et problem jeg aldri før hadde hatt, et par uker etter oppstart av et medikament. Jeg brukte flere medisiner som kunne gi denne bivirkningen, så sannsynligvis var den siste medisinen dråpen som fikk begeret til å flyte over. Bivirkningen jeg nå sannsynligvis er i ferd med å få er en kjent bivirkning. Men selvsagt kan jeg aldri vite sikkert om noe er tilfeldig.

Skrevet

Siden det første problemet du nevnte ikke forsvant når du seponerte medikamentet, så har du ikke noe sikkert holdepunkt for at problemet er forårsaket av medikamentbruken.

Når det gjelder stoffskiftet, så er jeg klar over at det er en ikke uvanlig bivirkning på litium. Samtidig er det også en relativt stor andel av godt voksne kvinner som har lavt stoffskifte, så du har ingen garanti for å ikke få selv om du seponerer litium.

Skrevet

Siden det første problemet du nevnte ikke forsvant når du seponerte medikamentet, så har du ikke noe sikkert holdepunkt for at problemet er forårsaket av medikamentbruken.

Når det gjelder stoffskiftet, så er jeg klar over at det er en ikke uvanlig bivirkning på litium. Samtidig er det også en relativt stor andel av godt voksne kvinner som har lavt stoffskifte, så du har ingen garanti for å ikke få selv om du seponerer litium.

Ingenting kan jeg vite sikkert. Men likevel er jeg nokså sikker på at det første kom av medisinen.

Når det gjelder stoffskifte så synes jeg det er merkelig at TSH er lavt når FT4 er lavt. Av det jeg finner om lithium så blir TSH høyt. Derfor er jeg usikker på om det skyldes lithium.

Skrevet

Du kan bli veldig svingete når det er noe galt med stoffskiftet. Det ble jeg. Deprimert også. Snakk med legen din og be om at han kanskje ser sammenhengen mellom stoffskiftet ditt og psyken. Enkel sak å rette opp dette. Har spist levaxin siden ungdommens dager, bare å svelge en pille pr dag.

Skrevet

Du kan bli veldig svingete når det er noe galt med stoffskiftet. Det ble jeg. Deprimert også. Snakk med legen din og be om at han kanskje ser sammenhengen mellom stoffskiftet ditt og psyken. Enkel sak å rette opp dette. Har spist levaxin siden ungdommens dager, bare å svelge en pille pr dag.

Han skulle forhøre seg med spesialister. Så jeg får bare vente og se. Hadde vær greit å vite hvilke symtomer som er psykisk og hva som kan skyldes stoffskifte, så en vet hva det bør behandles med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...