Gå til innhold

er veldig redd nå, hjertet mitt slår så rart??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plutselig stoppet hjertet mitt å slå?? var bare i to sekunder.. men så er det sånn fler ganger etter hverandre. Jeg vil ikke dø uten å vite det selv..Jeg tror jeg har veldig dårlig hjerte, den blir bare mer og mer ustabil. Kan mye paracet inntak gjort noe med hjertet mitt? de har ikke skjekket det :/

Skrevet

Sannsynligvis overlever du natten. :)

du har nok rett (håper ikke det fører til motsatt)

når jeg er våken har jeg hjerteproblemer,men også når jeg sover. Det er noe seriøst galt med hjertet mitt. Og det er ikke angst, jeg slet mye med hyperventilering og angstanfall før så vet det ikke er det

Takk for svar kaptein krok

Skrevet

Det er i alle fall ikke akutt, men du kan jo høre med fastlegen slik at du kanskje slipper engstelse.

Takk for spørsmål.

Skrevet

Det er i alle fall ikke akutt, men du kan jo høre med fastlegen slik at du kanskje slipper engstelse.

Takk for spørsmål.

håper ikke det, vil helst overleve julen.

hehe, versegod ;)

Skrevet (endret)

Hvorfor tror du at du har dårlig hjerte? Har du vært å sjekket dette tidligere? 

Jeg vet åssen det er. Det å ikke stole på egen kropp, og spesielt hjerte. Er liksom så viktig del! For å si det mildt. :)

Jeg lærte en ting, som hjalp meg littegranne, om ikke annet. Det var at når jeg kjente på disse ekle symtomene, så lærte jeg å reise meg opp, gå en runde rundt i huset. Bøye og tøye litt, slå ut med armene, og inn igjen. Rett og slett "teste" kroppen. Hadde man fått et hjerte innfart, hadde man høyest ikke sannsynlig klart dette. Da hadde jeg på en måte noe å "drive med", og det roet meg litt også. Du kan jo prøve. :)

Endret av Lillie83
Skrevet (endret)

Plutselig stoppet hjertet mitt å slå?? var bare i to sekunder.. men så er det sånn fler ganger etter hverandre. Jeg vil ikke dø uten å vite det selv..Jeg tror jeg har veldig dårlig hjerte, den blir bare mer og mer ustabil. Kan mye paracet inntak gjort noe med hjertet mitt? de har ikke skjekket det :/

At hjertet "stopper å slå" en kort periode, er som regel ekstraslag. Alle mennesker har det, men ikke alle legger merke til det. Det er veldig vanlig at det ikke skjer NÅR man er engstelig (for da er pulsen høyere og det motvirker ekstraslag) men gjerne når man i litt stressede perioder er rolig.

Hjertet ditt stopper ikke å slå, men når du får et ekstraslag er det så svakt at det ikke gir puls.

Man dør ikke av ekstraslag og du overlever dette :)

Paracet påvirker ikke hjertet.

Hvis du er veldig engstelig for dette, så kan du spørre om fastlegen kan henvise deg til 24 eller 48 timers EKG, at du går med en liten opptaker og elektroder på deg i en lengre periode slik at hvert hjerteslag du har blir analysert. Men hvis du "bare" har ekstraslag, så er det ikke alltid fastlegen går med på denne undersøkelsen.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Hvorfor tror du at du har dårlig hjerte? Har du vært å sjekket dette tidligere? 

Jeg vet åssen det er. Det å ikke stole på egen kropp, og spesielt hjerte. Er liksom så viktig del! For å si det mildt. :)

Jeg lærte en ting, som hjalp meg littegranne, om ikke annet. Det var at når jeg kjente på disse ekle symtomene, så lærte jeg å reise meg opp, gå en runde rundt i huset. Bøye og tøye litt, slå ut med armene, og inn igjen. Rett og slett "teste" kroppen. Hadde man fått et hjerte innfart, hadde man høyest ikke sannsynlig klart dette. Da hadde jeg på en måte noe å "drive med", og det roet meg litt også. Du kan jo prøve. :)

Takk for råd! Det skal jeg prøve hvis det skjer på nytt :) Bra det hjalp for deg!

Skrevet

At hjertet "stopper å slå" en kort periode, er som regel ekstraslag. Alle mennesker har det, men ikke alle legger merke til det. Det er veldig vanlig at det ikke skjer NÅR man er engstelig (for da er pulsen høyere og det motvirker ekstraslag) men gjerne når man i litt stressede perioder er rolig.

Hjertet ditt stopper ikke å slå, men når du får et ekstraslag er det så svakt at det ikke gir puls.

Man dør ikke av ekstraslag og du overlever dette :)

Paracet påvirker ikke hjertet.

Hvis du er veldig engstelig for dette, så kan du spørre om fastlegen kan henvise deg til 24 eller 48 timers EKG, at du går med en liten opptaker og elektroder på deg i en lengre periode slik at hvert hjerteslag du har blir analysert. Men hvis du "bare" har ekstraslag, så er det ikke alltid fastlegen går med på denne undersøkelsen.

Takk for svar, var veldig oppklarende ^^

Vurderer dra til fastlegen, tror jeg gjør det hvis det forsetter

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...