AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hva er regnet som det nest svakest/nest minst avhengighetsskapende, hvis Sobril er svakest?Anonymous poster hash: ffef6...53b 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Diazepam. Valium/Stesolid/Vival. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hvor mye gir omtrent samme effekt som 25mg Sobril, slik effekten er de første timene?Anonymous poster hash: ffef6...53b 0 Siter
slabbedask Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hvor mye gir omtrent samme effekt som 25mg Sobril, slik effekten er de første timene?Anonymous poster hash: ffef6...53b Ca 10 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Ca 10 mg. Hvor lenge varer denne effekten da, før man må ha mer igjen for å opprettholde det som tilsvarer 25mg sobril?Anonymous poster hash: ffef6...53b 0 Siter
slabbedask Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hvor lenge varer denne effekten da, før man må ha mer igjen for å opprettholde det som tilsvarer 25mg sobril?Anonymous poster hash: ffef6...53b Sånt er veldig individuelt. Anslagsvis 5-8 timer. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hvor lenge varer denne effekten da, før man må ha mer igjen for å opprettholde det som tilsvarer 25mg sobril?Anonymous poster hash: ffef6...53b Hvis en straks må ha mer når effekten holder på å gå ut, bør en vurdere om en ikke allerede har blitt avhengig. 0 Siter
ISW Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 (endret) Jeg gleder meg til det kommer et hurtigvirkende anxiolytikum på markedet som ikke er vanedannende. Den som finner opp det tror jeg vil tjene godt.. For min egen del trenger jeg det ikke, men ser at det er mange her som lider. Endret 9. desember 2014 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Hvis en straks må ha mer når effekten holder på å gå ut, bør en vurdere om en ikke allerede har blitt avhengig. Har ikke brukt benzo på flere uker, så avhengig av noe er jeg nok ikke. Mente bare hvor lang tid det tok før ny dose var nødvendig - om en skulle holde effekten konstant. Men vil det si at diazepam ikke er sterkere enn oxazepam - kun mer langvarig effekt? Er det noe spesielt vanskeligere å få utskrevet dette om legen normalt sier ja til sobril når jeg spør?Anonymous poster hash: ffef6...53b 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Kommer an på legen vil jeg tro. Jeg har vært borti begge deler. Jeg slipper å be om det ofte, for rivotril er det jeg får, det kommer i vanvittig store mengder. 100 stk 2 mg. Da har jeg over ett år. Men når jeg har bedt om fornyelse når legen er på ferie, så får jeg som regel avslag, selv om det står som behovsmedikasjon i epikrisen fra DPS. Jeg har da bedt om ett glass i året, og spart opp ett par glass, i tilfelle legen slutter, og jeg får en anti-benzo lege. Nå har jeg imidlertid trappet kraftig ned. Kun 0,5 mg to ganger i uka. Det gikk overraskende lett. Anonymous poster hash: e824d...8fa 0 Siter
ISW Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 Men vil det si at diazepam ikke er sterkere enn oxazepam Anonymous poster hash: ffef6...53b http://pdsp.med.unc.edu/pdsp.php Enjoy ;-) 0 Siter
ISW Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 For enkelhets skyld: Oxazepam: KI = 350 nM Diazepam: KI = 14,9 nM Alprazolam: KI = 4,5 nM Clonazepam: KI = 2,5 nM Midazolam: KI = 26 nM 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 For enkelhets skyld: 1 mg diazepam (Valium) tilsvarer ca 2,5 mg oksazepam (Sobril). 0 Siter
ISW Skrevet 9. desember 2014 Skrevet 9. desember 2014 For enkelhets skyld: 1 mg diazepam (Valium) tilsvarer ca 2,5 mg oksazepam (Sobril). Det var en del enklere ja :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.