Gå til innhold

Benzo hakket over Sobril?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er regnet som det nest svakest/nest minst avhengighetsskapende, hvis Sobril er svakest?

Anonymous poster hash: ffef6...53b

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Diazepam. Valium/Stesolid/Vival.

Skrevet

Hvor mye gir omtrent samme effekt som 25mg Sobril, slik effekten er de første timene?

Skrevet

Hvor mye gir omtrent samme effekt som 25mg Sobril, slik effekten er de første timene?

Ca 10 mg.

Skrevet

Ca 10 mg.

Hvor lenge varer denne effekten da, før man må ha mer igjen for å opprettholde det som tilsvarer 25mg sobril?

Skrevet

Hvor lenge varer denne effekten da, før man må ha mer igjen for å opprettholde det som tilsvarer 25mg sobril?

Sånt er veldig individuelt. Anslagsvis 5-8 timer.

Skrevet

Hvis en straks må ha mer når effekten holder på å gå ut, bør en vurdere om en ikke allerede har blitt avhengig.
Skrevet (endret)

Jeg gleder meg til det kommer et hurtigvirkende anxiolytikum på markedet som ikke er vanedannende. Den som finner opp det tror jeg vil tjene godt..

For min egen del trenger jeg det ikke, men ser at det er mange her som lider.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Hvis en straks må ha mer når effekten holder på å gå ut, bør en vurdere om en ikke allerede har blitt avhengig.

Har ikke brukt benzo på flere uker, så avhengig av noe er jeg nok ikke. Mente bare hvor lang tid det tok før ny dose var nødvendig - om en skulle holde effekten konstant.

Men vil det si at diazepam ikke er sterkere enn oxazepam - kun mer langvarig effekt? Er det noe spesielt vanskeligere å få utskrevet dette om legen normalt sier ja til sobril når jeg spør?

Skrevet

Kommer an på legen vil jeg tro. Jeg har vært borti begge deler. Jeg slipper å be om det ofte, for rivotril er det jeg får, det kommer i vanvittig store mengder.  100 stk 2 mg. Da har jeg over ett år. Men når jeg har bedt om fornyelse når legen er på ferie, så får jeg som regel avslag, selv om det står som behovsmedikasjon i epikrisen fra DPS. Jeg har da bedt om ett glass i året, og spart opp ett par glass, i tilfelle legen slutter, og jeg får en anti-benzo lege. Nå har jeg imidlertid trappet kraftig ned. Kun 0,5 mg to ganger i uka. Det gikk overraskende lett.

Anonymous poster hash: e824d...8fa
Skrevet

For enkelhets skyld:

Oxazepam: KI = 350 nM

Diazepam: KI = 14,9 nM

Alprazolam: KI = 4,5 nM

Clonazepam: KI = 2,5 nM

Midazolam: KI = 26 nM

Skrevet

For enkelhets skyld: 1 mg diazepam (Valium) tilsvarer ca 2,5 mg oksazepam (Sobril).

Skrevet

For enkelhets skyld: 1 mg diazepam (Valium) tilsvarer ca 2,5 mg oksazepam (Sobril).

Det var en del enklere ja :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...