Gå til innhold

Vil det jeg skriver ligge med journalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sendt en mail til fastlegen til min sønn og tenkte skrive en til før min sønn har ny time.

Jeg ønsker ikke at disse mailene skal ligge ved journalen. Han vet at jeg sender mail og synes det er ok, men vet ikke hva jeg skriver. Tror ikke det er noe hyggelig for han å lese det hvis han på et senere tidspunkt ber om utskrift av journalen.

Vil det bli respektert hvis jeg ber om at disse mailene slettes ?

Anonymous poster hash: c9804...a0b
Skrevet

Jeg har sendt en mail til fastlegen til min sønn og tenkte skrive en til før min sønn har ny time.

Jeg ønsker ikke at disse mailene skal ligge ved journalen. Han vet at jeg sender mail og synes det er ok, men vet ikke hva jeg skriver. Tror ikke det er noe hyggelig for han å lese det hvis han på et senere tidspunkt ber om utskrift av journalen.

I utgangspunktet skal ikke mail trenge å legges med i sin helhet, men jeg ville tatt opp dette med legen for å være sikker. Dersom legen føler at mailene gir innsikt som bør med for helhetsforståelsen av guttens sykdomsbilde kan legen heller lage et omskrevet avsnitt på det, mens mailene som sådan slettes.

Skrevet

Litt på siden av det du spør om: Hvorfor kan du ikke åpent vise din sønn disse mailene? Du trenger ikke svare hvis du synes mitt spørsmål er irrelevant, men jeg spør fordi jeg mener at særlig i forhold til mennesker som kan ha en tendens til å bli paranoide, så vil åpenhet være en stor fordel.

Skrevet

Litt på siden av det du spør om: Hvorfor kan du ikke åpent vise din sønn disse mailene? Du trenger ikke svare hvis du synes mitt spørsmål er irrelevant, men jeg spør fordi jeg mener at særlig i forhold til mennesker som kan ha en tendens til å bli paranoide, så vil åpenhet være en stor fordel.

Skjønner hva du mener. Det var derfor jeg spurte han på forhånd om det  var greit at jeg sendte mail. Jo, kanskje du har rett. Er usikker.  Det står jo ikke annet i de mailene enn det jeg har fortalt sønnen selv av hvordan jeg oppfatter han.

Han vil bli sint og ikke kjenne seg igjen når han er midt inne i sitt mest paranoide, mens det virker som han skjønner det når han er ute av psykosen. Virker som han går litt inn og ut av det.

På søndag hadde han mye rart å si om min kjæreste som egentlig bare satt her stille og rolig. Min sønn følte at han borret blikket inn i han og at han var ond. Tilla han masse egenskaper så jeg nesten ikke trodde mine egne ører. Sønnen var ikke korrigerbar i det hele tatt og mente han ikke var paranoid.

I dag er han i bedre form, så i dag var han mer villig til å høre på hvordan jeg oppfatter min kjæreste.

Jeg har fri nå, så fikk kjørt han til kjøretime. Er så spent på hvordan det går så mye som han lever inn i seg selv for tiden. Er redd det er feil tidspunkt å ta kjøretimer på. På den annen side , så tror jeg det er nettopp å få en del ting unnagjort som vil gjøre han godt.

Vanskelig å vite hva som er riktig.

Skrevet

I utgangspunktet skal ikke mail trenge å legges med i sin helhet, men jeg ville tatt opp dette med legen for å være sikker. Dersom legen føler at mailene gir innsikt som bør med for helhetsforståelsen av guttens sykdomsbilde kan legen heller lage et omskrevet avsnitt på det, mens mailene som sådan slettes.

Takk for svar :-) Jeg skal spørre.

Skrevet

Jeg har sendt en mail til fastlegen til min sønn og tenkte skrive en til før min sønn har ny time. Jeg ønsker ikke at disse mailene skal ligge ved journalen. Han vet at jeg sender mail og synes det er ok, men vet ikke hva jeg skriver. Tror ikke det er noe hyggelig for han å lese det hvis han på et senere tidspunkt ber om utskrift av journalen. Vil det bli respektert hvis jeg ber om at disse mailene slettes ? Anonymous poster hash: c9804...a0b

hei!

en lege på bup la alle mine mail i mitt barns journal:-(

min psykiater sa hun bruker skjønn og legger vesentlig informasjon i journal, men mye utelater hun, da hun mener ikke all informasjon er nødvendig at skal ligge i en journal.

jeg fikk slettet "alle" mine mail fra mitt barns journal, men det var tidkrevende, da jeg måtte sette meg inn i nye eu lover som forenkler å slette uvesentlig informasjon fra journaler. samt måtte skrive til ledelsen av bup, og henvise til nye lover og regler.

Skrevet

hei!

det kan være med god grunn noe informasjon blir delt som er til barnets beste på sikt, men ikke nødvendigvis noe barnet vil ha forutsetninger til å sette seg inn og eller forstå feks ved sykdom eller ulike funksjonshemninger, det er da ok syns jeg å utveksle noe informasjon mellom de voksne/ ikke- syke.

Skrevet

Helt utenom tema altså, men må bare fortelle for jeg er så glad. Endelig et lyspunkt. Det var en veldig glad gutt som kom inn døra som smilte fra øre til øre :-) Kjørelæreren mente faren hadde gjort en god jobb med han og at han kunne kjøre opp allerede i midten av januar :-)

Puhhh! For en lettelse :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...