Gå til innhold

NHD. Tror venninne trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg trenger litt råd her. Har en venninne som jeg mistenker for å ha alvorlige problemer, kanskje til og med en psykisk lidelse. Og dermed vet jeg ikke hvordan jeg skal gripe dette an, for jeg mener hun trenger proffesionell hjelp. Hun er i ferd med å skille seg fra mannen sin for andre tredje gang på få måneder. Hun har satt huset for salg uten å konsultere mannen to ganger. Innimellom så handler hun som en gal. Hun har begynt å lyve en masse, hun har vært utro + masse mer.Så plutselig låser hun seg inne i ukesvis.

Selvfølgelig lider hele familien under dette, de har også små barn.

Jeg kjenner henne rett og slett ikke igjen, vet at dette ikke er henne, at det er slik hun er.

Hva kan gjøres for å hjelpe før dette går helt galt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40262-nhd-tror-venninne-trenger-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det tror jeg også.

For meg høres det ut som en klassisk bipolar lidelse (manisk depressiv).

Mannen bør få henne undersøkt av lege. Om det er slik jeg antyder, kan hun tvangsinnlegge for behandling.

Det finnes svært god behandling for denne lidelsen. Ubehandlet fører den ofte til personlige og familiære tragedier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...