Gå til innhold

Fullstendig sammenbrudd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele livet mitt har vært .. et helvete. Det går galt igjen og igjen. Alltid skjer det noe i livet som gjør det utholdentlig. Jeg prøver være positiv, så godt at det virker. Til et viss punkt. Problemet er at jeg undertrykker hva jeg føler. Noen ganger går det over grensen. Som i kveld.

Jeg gjorde matte, for har mattetentamen imorgen. Jeg gjør noen oppgaver, og så fikk et sammenbrudd. Jeg får ikke til noenting. Jeg kommer til å stryke tenker jeg. Hva skal jeg gjøre hvis jeg stryker? Jeg kommer til å skuffe alle. Alle andre klarer det, bare ikke meg. Jeg er fullestendig mislykket, hva er vitsen å prøve engang? Det er skuffelser gang på gang

Så starter jeg tenke på hele livet mitt. Livet som alltid har vært katastrofe. Ting har aldri gått min vei. Hvorfor ble jeg født? det var meningen livet mitt skulle bli så dritt .Så tenker jeg på døden. Faen. Redselen for alt gjør at jeg skjelver. Jeg starter å gråte. Jeg klarer ikke stoppe. Jeg tenker på imorgen. Kanskje imorgen er dagen? Dagen jeg gir opp? Paracet.. Hvorfor er jeg så feig?

Jeg tenker på sånn jeg tenkte før. Kanskje hadde jeg rett? Kanskje har de helt rett? Kanskje er jeg ondskapen til alt

Jeg går til pcen, tar opp word dokument. Jeg må forklare dette. De må vite hvorfor. Jeg kan ikke si det til en sjel. Ikke noen. Men kan lagre forklaringen på pcen. Jeg begyner å skrive "Til alle mine kjære.. "

Det stoppet opp. 

Jeg klarte ikke skrive mer. Jeg vil ikke dø. Jeg vil bare ikke.

Jeg tok opp en bok. Leste om fine ting, det hjalp ikke. Tårene rant på nytt.

Nå sitter jeg her. Vet jeg kommer til å stryke. Jeg kommer til å sitte der som et spørsmåltegn. Eller bare skrive masse bullshit, for at det skal se ut som jeg har skrevet noe. Klokka er over 12 på natten, og jeg kan bare halvparten. Men jeg skal ikke gi opp. Jeg kan bare ikke.

Sukk..

Skrevet

Ro deg ned - du kan sannsynligvis mer enn du tror! :)

Prøv å få sove så du er litt uthvilt på tentamen - og husk - det er vel ikke total krise om det går dårlig... Hva er det verste som kan skje?

Skrevet

Har du prøvd å skrive skjønnlitteratur? Kanskje du kan bli forfatter. Du er flink til å skrive. :)

Skrevet (endret)

I tilfelle du skulle stryke kan jeg og Dexter hjelpe deg med å ta det opp igjen over PM vettu. ;)

Every problem has its solution.

Men lykke til.

Endret av Kaptein Kaos
Skrevet

Takk for svar dere ^^

Skal svare bedre imorgen, må legge meg nå så jeg klarer prøven litt ialfal

Jeg gikk tilbake til matteoppgavene og så over hva jeg faktisk har klart å lære de siste dagene. Da så jeg lettelsen. Det vi må kunne på del 1 på prøven, den delen uten hjelpemidler (det vil si matteboka, regler osv) har jeg gjort , og jeg tror jeg kan det passe nok.

De de tingene vi må kunne på del 2, med hjelpemidler rakk jeg ikke lære. Men har lært det før. Så siden jeg kan bruke regler på del 2 kan det hende jeg får det til. Blir fornøyd med -2 men tør ikke håpe

Skrevet

Lykke til på tentamen, håper det går bra :-)

Skrevet

Lykke til på tentamen. Du kommer til å klare det fint. Jeg kjenner igjen tankene du forklarer. Her har uendelig mange skolebøker blitt kastet i veggen mens jeg har bannet, grått, dratt meg i håret og ønsket å dø, av den ene grunn at jeg ikke klarer forstå hva jeg leser. Jeg må gjerne se ting i virkeligheten, gjøre ting i praksis for å forstå.  Både da jeg tok lappen og da jeg tok fagbrev var jeg sikker på at jeg kom til å stryke, ihvertfall på fagprøven. Jeg skalv da jeg skulle skru opp ting så sensor fikk se koblingene og da jeg fikk masse spørsmål om normer og forskrifter følte jeg at jeg ikke fikk ut et eneste fornuftig ord. Jeg visste jeg kunne det og da jeg kom hjem og fikk roet meg kunne jeg svare ordentlig på alt. Jeg følte meg skikkelig dum. Heldigvis får man jo svar med engang på fagprøven og sensor sa jeg hadde bestått. Da fagbrevet kom i posten viste det seg at jeg hadde bestått meget godt. Jeg kan fortsatt ikke forstå det for jeg syns jeg framsto som en idiot som ikke kunne noen ting, men fornuften sier jo at han oppdaget noe som jeg ikke trodde jeg klarte få fram. Men like forbanna er jeg fortsatt usikker, i mitt eget yrke, om jeg gjør ting riktig, det kan få ganske fatale følger å gjøre noe feil. Jeg klarer bare ikke ha tro på meg selv.

Jeg undertrykker også følelser, prøver å være poitiv, men så forstår jeg at jeg bare lurer meg selv også knekker jeg sammen, høres veldig likt ut som det du forklarer at skjedde i går. Jeg tror ikke man bare kan bli positiv. Man kan lære seg en annen måte å tenke på, men jeg tror at om man har en pessimistisk personlighet så vil den måten å tenke på komme tilbake gang på gang.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal skrive, jeg ville bare skrive noe for å vise deg at jeg bryr meg, at jeg forstår hva du mener, at jeg er i samme situasjon som deg med de samme tankene og jeg vet at det er slitsomt og tidvis uutholdelig. Jeg har holdt det ut i over 33 år uten å få noen som helst form for hjelp. Det er først i det siste at jeg har forstått at dette ikke går, jeg klarer ikke lenger late som jeg er noe jeg ikke er. Jeg orker ikke grue meg til hver dag på jobb fordi jeg er så redd for å misslykkes, så sikker på at jeg kommer til å gjøre noe feil eller at noen kommer til å klage på jobben jeg har gjort. Jeg er konstant anspent, alle musklene er stive, jeg tar meg ofte i å bite bite tennene sammen eller dra meg i håret.

Jeg skulle ønske jeg kunne si til deg at det blir bedre, men det er ingen garanti for det. Det eneste jeg kan si sikkert er at livet ditt også vil by på gode øyeblikk, og kanskje, blir det bra. Hold deg fast i nysgjerrigheten over hva livet har å by på. Så går dagene, en etter en.

Og du, du er IKKE ondskapen til alt. Du er et godt menneske som tenker for mye på andre, som så gjerne vil gjøre det bra og som er veldig samvittighetsfull :) Jeg vet det er hardt å være sånn, men man må bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Skrevet

Hei!

Håper du er godt i gang :)

Matte er utrolig gøy ;)

men det er et teit skolesystem i Norge, liker bedre det tyske, der velger man tidligere ulike retninger, og det syns jeg på mange måter er bedre, da mange i dag tvinges til å gå en akademisk retning de ikke har interesse innenfor.

Skrevet

Det jeg synes er litt trist, er at du ikke har en sterkere "buffer" eller vegg inni deg selv, slik at du ikke blir så revet med av mindre ting.

Vi kan alle sammen føle på det du gjør, at vi sitter i forkant av en eksamen og føler vi ikke kan noe som helst og er redde for å stryke. Men de aller fleste tenker ikke at de må ta en overdose av den grunn.

Skrevet

Det jeg synes er litt trist, er at du ikke har en sterkere "buffer" eller vegg inni deg selv, slik at du ikke blir så revet med av mindre ting.

Vi kan alle sammen føle på det du gjør, at vi sitter i forkant av en eksamen og føler vi ikke kan noe som helst og er redde for å stryke. Men de aller fleste tenker ikke at de må ta en overdose av den grunn.

hei!

men hun er i tenårene, og min psykiater sier at da bruser hormonene hos NT mennesker.

dvs de roer seg etter noen år.

Skrevet

Takk for svar dere ^^

Skal svare bedre imorgen, må legge meg nå så jeg klarer prøven litt ialfal

Jeg gikk tilbake til matteoppgavene og så over hva jeg faktisk har klart å lære de siste dagene. Da så jeg lettelsen. Det vi må kunne på del 1 på prøven, den delen uten hjelpemidler (det vil si matteboka, regler osv) har jeg gjort , og jeg tror jeg kan det passe nok.

De de tingene vi må kunne på del 2, med hjelpemidler rakk jeg ikke lære. Men har lært det før. Så siden jeg kan bruke regler på del 2 kan det hende jeg får det til. Blir fornøyd med -2 men tør ikke håpe

Håper det gikk rimelig greit på heldagsprøven til tross for at du gjerne skulle ha kunnet mer .

Jeg er ganske imponert over hvor mye du har vokst personlig det siste året. Du har en helt annen modenhet nå :). Nå gjelder det at du holder fast i skole og hverdagsliv, at du har god støtte fra omgivelsene og så er jeg overbevist om at du på lang sikt vil kunne klare deg godt.

Hvis det mot formodning gikk dårlig på prøven i dag så kan du trøste deg med at du vil få flere nye sjanser etter jul. Og noen av dersom skriver mye tull her inne på nettene, er ordentlig flinke imatte og kan sikkert hjelpe deg litt på pm.

Vær stolt av alt du har oppnådd det siste året :)

Skrevet

I tilfelle du skulle stryke kan jeg og Dexter hjelpe deg med å ta det opp igjen over PM vettu. ;)

Men lykke til.

<3

Skrevet

Jeg tror at den tentamen går bedre enn du tror.   Du trenger ikke å ha 100% riktig :-)  Det gjelder på mattetentamen, og også ellers i livet.

Skrevet

Hjemme og nå er det ingen prøver igjen før jul :D

Det gikk bedre enn jeg trodde det ville gå. Ble ferdig rundt halv 2. Så satt ikke all for kort heller :-)

Det er bare en ting som irriterer meg grenseløst, eller det bekymrer meg mer. Jeg er usikker om jeg skrev mitt eget navn på del 2.. Så jævlig typisk. Så jeg ringte læreren og fortalte jeg var bekymret. Hun sa det ville ordne seg om det viser seg jeg ikke har skrevet navn. For hun sa mattelæreren skulle få vite det, og at han ville kjenne igjen skriften fra del 1 der jeg er helt sikker jeg har navn på.

Så.. noe måtte jo gå galt, som alltid.. ;)

Skrevet

Har du prøvd å skrive skjønnlitteratur? Kanskje du kan bli forfatter. Du er flink til å skrive. :)

Tusen takk, veldig hyggelig å høre :)

Min drøm er å bli forfatter faktisk

Skrevet

Men lykke til.

Er du og dexter god i matte? Det er fin styrke å ha ;)

Takk for tilbud :)

For håpe jeg slipper å sende Pm'en. Ikke på grunn av deg og dexter. Men fordi hvis jeg ikke sender så har jeg klart å bestå.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hei!

Håper du er godt i gang :)

Matte er utrolig gøy ;)

men det er et teit skolesystem i Norge, liker bedre det tyske, der velger man tidligere ulike retninger, og det syns jeg på mange måter er bedre, da mange i dag tvinges til å gå en akademisk retning de ikke har interesse innenfor.

Ja, matte kan være gøy, i alle fall når man får en mestringsfølelese.

Samtidig er matematikk virkelig 100% uforståelig når man ikke forstår det. Derfor kan det være mer frustrerende enn andre fag.

Alle som lærer seg litt avansert matematikk må gjennom faser hvor man føler seg helt blank, inntil man plutselig skjønner ting.

Skrevet

Ro deg ned - du kan sannsynligvis mer enn du tror! :)

Prøv å få sove så du er litt uthvilt på tentamen - og husk - det er vel ikke total krise om det går dårlig... Hva er det verste som kan skje?

Takk for støtten. Jeg strøk ikke, så det gikk bedre ja :-)

Skrevet

Lykke til i dag. Bra å se at du står på sånn.

Takk :)

Står ikke på så mye jeg kunne, men prøver ^^

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...