Gå til innhold

Asperger sønn med kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har alltid sottet seg selv først før, forandret seg nå ja. Er spent på om det varer, må jo bli slitsomt i lengden for han sikkert.

Hei!

Ja det blir slitsomt, men alle opplever at mange ting ved livet er slitsomt.

Min sønn har også alltid satt seg selv først, det er nokså komisk, for det er så veldig lite han har sett andres behov, men nå, nå henter han denne jenten da han ikke vil hun skal gå ute alene sent på kvelden osv... :huh: Viser utrolig med omsorg.

Sa strengt en dag at han ikke tillot at hun gikk ute sent, så han dro for å hente henne :wacko:

Jeg ble først paff, så tenkte jeg for en helomvending, også syns jeg veldig hyggelig.

Skrevet

Hei!

Ja det blir slitsomt, men alle opplever at mange ting ved livet er slitsomt.

Min sønn har også alltid satt seg selv først, det er nokså komisk, for det er så veldig lite han har sett andres behov, men nå, nå henter han denne jenten da han ikke vil hun skal gå ute alene sent på kvelden osv... :huh: Viser utrolig med omsorg.

Sa strengt en dag at han ikke tillot at hun gikk ute sent, så han dro for å hente henne :wacko:

Jeg ble først paff, så tenkte jeg for en helomvending, også syns jeg veldig hyggelig.

Ja det er hyggelig å se at de kan sette andre først, enig i det. Er bare uvant.

Gjest Gargamel
Skrevet

Bra å se at aspergere får seg kjæreste.

Kyssing og klemming handler mye om å bekrefte at man er glad i hverandre. Hvis man vet at kjæresten har asperger trenger man ikke føle seg avvist og utrygg i forholdet selv om det blir lite av sånt. MM sier jo til mannen sin 2x per dag at hun er glad i ham, og når det kommer fra en autist er det ekte vare. Noen utfordringer er det vel, men jeg synes ikke synd på ham i det hele tatt.

LITT fysisk nærhet vil nok de fleste ha i et forhold, uansett, så det er nok en god idé å møtes på halvveien,

Skrevet

Bra å se at aspergere får seg kjæreste.

Kyssing og klemming handler mye om å bekrefte at man er glad i hverandre. Hvis man vet at kjæresten har asperger trenger man ikke føle seg avvist og utrygg i forholdet selv om det blir lite av sånt. MM sier jo til mannen sin 2x per dag at hun er glad i ham, og når det kommer fra en autist er det ekte vare. Noen utfordringer er det vel, men jeg synes ikke synd på ham i det hele tatt.

LITT fysisk nærhet vil nok de fleste ha i et forhold, uansett, så det er nok en god idé å møtes på halvveien,

:)

Ja det er ekte!

Og fysisk nærhet, bare kort er veldig ok ;)

Kanskje er det derfor min mann syns han er så heldig, han får jo ikke så mye nærhet tenker jeg:-( også blir jeg bekymret, men til tross for det sier min mann jeg er drømmekvinnen. (til tross for at jeg dreper all romantikk:-(

Vel jeg antar NT menn er slik at de både overdriver og gjør mye annet jeg ikke har oversikt over, men han er svært glad i meg, og det smitter jo, på sin egen måte over på han. Jeg blir inni mellom ganske smigret, ikke at jeg forstår han helt, krumspringene og ordene, men jeg smiler både til han og av han...og han er så støttende og snill.

Han smiler også til meg og av meg.

Av og til er det som om vi er fra våre ulike planeter, men til tross for all forskjellen, så binder kjærligheten oss sammen, han er så god på å elske og jeg elsker jo han, veldig. (jeg er bare ikke særlig god på romantikk eller vise det slik han kunne ønsket seg.

Jeg klarer jo ikke late som, spille skuespill:-( for hans del skulle jeg av og til ønske at jeg mestret bedre å skjule hvor dumt jeg syns visse spørsmål er, men jeg må liksom alltid være ærlig:-( Det er som om jeg før jeg svarer vet at det er ikke svaret han vil ha, men jeg klarer ikke si annet enn sannheten :huh:

Skrevet

Har en sønn som er i et forhold nå og tenker litt på dette med nærhet, han klarer jo være nær henne og går utifra at de har sex. Han har aldri vært glad i nærhet siden han har asperger, men det virker som det har forandret seg nå? Er ikke det litt rart, noen som har en forklaring? Til og med som baby var han ikke glad i kos men strittet imot, men det går greit med nærhet i forhold til kjæreste?

Han har vel alltid vært usikker på seg selv og sine omgivelser. Så har han blitt tryggere med årene, og godtatt selv mer. Kanskje denne jenta får han til å føle seg verdifull, trygg at han derfor tør å ha denne nærheten

Tror det beste svaret er å spørre han selv ;)

Skrevet

Han har vel alltid vært usikker på seg selv og sine omgivelser. Så har han blitt tryggere med årene, og godtatt selv mer. Kanskje denne jenta får han til å føle seg verdifull, trygg at han derfor tør å ha denne nærheten

Tror det beste svaret er å spørre han selv ;)

Det beste svaret er vel å spørre han selv ja :-)

Han har alltid vært trygg på omgivelsene hjemme, men hvis det skjedde noe uforutsett ble han utrygg. Men han er nok tryggere på seg selv nå selv om han stadig trenger bekreftelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...