Gå til innhold

Jeg tok en overdose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette, men for noen dager siden tok jeg en overdose medisiner blandet med alkohol. Jeg ble kjørt på akutten og innlagt på sykehuset. De stakk slanger i magen min og tvang i meg aktiv kull. 

Jeg er i grunn ikke suicidal, men det var en akutt tilstand av depresjon som førte til handling. Kan ikke forklare det bedre. Vil bare advare andre om å heller ringe for hjelp før man går så langt som jeg gjorde. Jeg har aldri vært så syk i mitt liv og vil aldri gå igjennom noe lignende igjen. Den behandlingen du får på sykehuset når man har tatt overdose er grusomt og et helvete når kroppen skal få ut giften.....Aldri mer. 

Anonymous poster hash: 3dfc7...c4b
Skrevet

Fastlegen sa engang til meg: "Nå har du mange medisiner hjemme. Nok til å ta livet av deg. Du er ikke suicidal vel?" Jeg svart nei og jeg mente det. Det er veldig bra du forteller din historie til oss og forklarer hvordan det er å bli avgiftet. Når man står på medisiner må man være svært forsiktig med alkohol. Hemningene forsvinner og man kan finne på noe dumt. Alkohol og medisiner hører ikke sammen.

Flott at du deler dette med oss!

Ha en fortsatt god søndag!

Skrevet

Jeg gjorde også det en gang. Det er mange år siden. Nei, slange i magen og pumping er ikke noe særlig. Jeg ville vel helle ikke egentlig dø, men oppførselen fra sykepleieren som tok i mot meg var utrolig nedlatende. Jeg ville uansett ikke gjort det igjen, så han kunne oppført seg profesjonelt.

Skrevet

Trist å høre det gikk så langt som til overdose. Men glad det gikk bra med deg!

Enig i det. Å bli pumpet med slange ned i halsen er helt jævlig. Og all den kullen itilegg..

Det er en opplevelse jeg ikke uner noen. Bra du tok det opp. Viktig skremme andre bort fra slikt. Overdose er ikke noe gøy.

Skrevet

Jeg vet ikke hvorfor jeg deler dette, men for noen dager siden tok jeg en overdose medisiner blandet med alkohol. Jeg ble kjørt på akutten og innlagt på sykehuset. De stakk slanger i magen min og tvang i meg aktiv kull. 

Jeg er i grunn ikke suicidal, men det var en akutt tilstand av depresjon som førte til handling. Kan ikke forklare det bedre. Vil bare advare andre om å heller ringe for hjelp før man går så langt som jeg gjorde. Jeg har aldri vært så syk i mitt liv og vil aldri gå igjennom noe lignende igjen. Den behandlingen du får på sykehuset når man har tatt overdose er grusomt og et helvete når kroppen skal få ut giften.....Aldri mer. 

Hvordan tenker du at du kan unngå lignende handlinger i fremtiden?

Skrevet

Jeg har lært av denne episoden. Det var helt forferdelig. Vil aldri gjøre det igjen.

Skrevet

AnonymBruker, on 14 Dec 2014 - 10:42, said:

Men hvordan er det å få hjelp i slike akutte situasjoner?

Det er godt det gikk bra med deg, og at du har lært at du aldri skal gjøre det igjen. Jeg tror heller ikke jeg direkte er suicidal, men har noen akutte tilstander jeg er redd for å gjøre noe dumt. Anonymous poster hash: 31d2d...f99

Skrevet

Jeg har lært av denne episoden. Det var helt forferdelig. Vil aldri gjøre det igjen.

Det er bra du aldri vil gjøre det igjen, må være en forferdelig opplevelse.

Skrevet

bør kanskje kaste alle medisiner ?

Anonymous poster hash: 7bdc1...bc4

Skrevet

Det som er bedre er å tenke over saken NØYE før du gjør noe. "Vil jeg virkelig dette? Vil jeg risikere å dø"?

Skrevet

Jeg kan jo ikke kaste medisinene. Jeg trenger dem for å fungere normalt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...