Gå til innhold

Hvorfor ble jeg født?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ikke meningen å oppfattes nedlatende når jeg sier dette, men det er jo faktisk bare det som er svaret. De hadde sex. Det er ingen andre mennesker som ble født av andre årsaker enn at en mann og en kvinne hadde samleie.

Det er ikke mer enn det. Det finnes ingen plan med noe.

Det er en ingen plan eller mening med noe som helst.

Det er helt opp til deg hva du får ut av livet ditt. Hvis du må ha noe "mer" så blir du enten a) misfornøyd, eller b ) så tar du feil. Det beste er vel bare å forsøke å gjøre det mest behagelig for deg selv og de rundt deg.

Endret av skrevet
Skrevet

Ikke meningen å oppfattes nedlatende når jeg sier dette, men det er jo faktisk bare det som er svaret. De hadde sex. Det er ingen andre mennesker som ble født av andre årsaker enn at en mann og en kvinne hadde samleie.

Det er ikke mer enn det. Det finnes ingen plan med noe.

Det er en ingen plan eller mening med noe som helst.

Det er helt opp til deg hva du får ut av livet ditt. Hvis du må ha noe "mer" så blir du enten a) misfornøyd, eller b ) så tar du feil. Det beste er vel bare å forsøke å gjøre det mest behagelig for deg selv og de rundt deg.

Takk for ærlig svar, fint få forskjellige synspunkter. Alt er bra :)

Så du mener livet bare er for egentlig.. ingenting?

Skrevet

Så du mener livet bare er for egentlig.. ingenting?

Livet er bare en serie med reaksjoner og interaksjoner, fullstendig bestemt av universets lover. Sett at det spilles Lotto. Det er små sjanser for å vinne, men noen gjør det. Sånn er livet. Ikke "one in a million", men "one in a million million million million million etc", men det merker jo ikke vi noe til.

Når kroppen dør forsvinner atomene andre steder. Om noen millioner år ender de kanskje opp i andre former for liv, forutsatt at det fortsatt finnes liv.

Skrevet

Livet er bare en serie med reaksjoner og interaksjoner, fullstendig bestemt av universets lover. Sett at det spilles Lotto. Det er små sjanser for å vinne, men noen gjør det. Sånn er livet. Ikke "one in a million", men "one in a million million million million million etc", men det merker jo ikke vi noe til.

Når kroppen dør forsvinner atomene andre steder. Om noen millioner år ender de kanskje opp i andre former for liv, forutsatt at det fortsatt finnes liv.

Hva er universets lover er?

Hm.. høres deprimerende ut å tro det.

Skrevet

Hva er universets lover er?

Det du lærte om i naturfagtimene. Termodynamikken er noe veldig grunnleggende; "energi kan verken oppstå eller forsvinne".

Hm.. høres deprimerende ut å tro det.

Kan hende det er det, ja. At disse karismatiske kristne som fylles av en Ånd som snakker gjennom dem har det helt herlig, det tviler jeg ikke et sekund på.

Skrevet

Det du lærte om i naturfagtimene. Termodynamikken er noe veldig grunnleggende; "energi kan verken oppstå eller forsvinne".

Kan hende det er det, ja. At disse karismatiske kristne som fylles av en Ånd som snakker gjennom dem har det helt herlig, det tviler jeg ikke et sekund på.

Ok. Var usikker hva hvilken type universets lover du mente. Finnes jo en annen versjon av dem: http://lawsoftheuniverse.weebly.com/12-immutable-universal-laws.html

Finnes mye andre enn bare kristendom

Skrevet

Ok. Var usikker hva hvilken type universets lover du mente. Finnes jo en annen versjon av dem: http://lawsoftheuniverse.weebly.com/12-immutable-universal-laws.html

Finnes mye andre enn bare kristendom

Merkelige greier det der. Det virker til at de har hentet inspirasjon fra naturvitenskap; f.eks. "law of relativity" og "law of cause and effect". Til og med vibrasjon har de kastet seg over - klart alt i universet vibrerer, hvis ikke hadde vi hatt det absolutte nullpunkt.

Men for å si det som det er, så er det der bare en super-suppe altså. Der sa jeg det: super-suppe.

Super-Suppe.

SS.

Skrevet

Takk for svar

Det som er interessant i det spørsmålet du stiller, er jo mer en at dine foreldre hadde sex, men at det nettopp var deg og ingen andre som ble født da. Hvorfor kom ikke jeg til i forrige århundre, eller hvorfor kom jeg ikke fra andre foreldre, eller en gang i fremtiden. Jeg kan føle av og til at jeg er født for sent, altså jeg mener jeg hadde kanskje passet bedre inn på 1800 tallet, for da kunne jeg  ikke ha så mange valg, og lettere for å velge teknikk, og en uttrykksmåte 

Skrevet

Merkelige greier det der. Det virker til at de har hentet inspirasjon fra naturvitenskap; f.eks. "law of relativity" og "law of cause and effect". Til og med vibrasjon har de kastet seg over - klart alt i universet vibrerer, hvis ikke hadde vi hatt det absolutte nullpunkt.

Men for å si det som det er, så er det der bare en super-suppe altså. Der sa jeg det: super-suppe.

Super-Suppe.

SS.

Ja, de er mye i samsvar med vitenskapen

Det med suppe skjønte jeg ikke. Vil du forklare?

Skrevet

Det som er interessant i det spørsmålet du stiller, er jo mer en at dine foreldre hadde sex, men at det nettopp var deg og ingen andre som ble født da. Hvorfor kom ikke jeg til i forrige århundre, eller hvorfor kom jeg ikke fra andre foreldre, eller en gang i fremtiden. Jeg kan føle av og til at jeg er født for sent, altså jeg mener jeg hadde kanskje passet bedre inn på 1800 tallet, for da kunne jeg  ikke ha så mange valg, og lettere for å velge teknikk, og en uttrykksmåte 

Ja, det er veldig interessant. Det som irriterer meg er at alle mener de har svaret. Men svarene er jo totalt forskjellige (Ikke misforstå, jeg liker ulike meninger). Da blir man forvirret og lurer på om noen i det hele tatt faktisk har rett.

1800 tallet var nok lettere på noen måter. Men også vanskeligere tror jeg. Var ikke så mye medsiner, hjelp fra staten osv. Tror det var hardt, spesielt i Norge.

Skrevet

Omtrent like interessant som "hvorfor bor jeg er i verdens beste land", eller "hvorfor tapte jeg i lørdagens lotto, i stedet for å vinne?"

Skrevet

Det med suppe skjønte jeg ikke. Vil du forklare?

Suppe er et utrykk på tullete svada en kommisjon av eksperter koker sammen.

Skrevet

Suppe er et utrykk på tullete svada en kommisjon av eksperter koker sammen.

Hvilken eksperter? haha, føler meg dum nå

Skrevet

Hvilken eksperter? haha, føler meg dum nå

Hehe nei er bare et sånt sleivete utrykk, ikke noe spesifikt. Det er liksom et "sammensurium av tull". Klarer desverre ikke forklare bedre.

Skrevet

Hehe nei er bare et sånt sleivete utrykk, ikke noe spesifikt. Det er liksom et "sammensurium av tull". Klarer desverre ikke forklare bedre.

Nå skjønte jeg :)

(kanskje)

Skrevet

Gud finnes ikke. Det finnes ikke noe annet overnaturlig heller.

Skrevet

Gud finnes ikke. Det finnes ikke noe annet overnaturlig heller.

Tenk deg for 300 år siden. Tror du de trodde at det var overhode mulig lage en PC, der man kan kommunisere med hverandre over hele verden og se bilde, videoer fra virkeligheten? Neppe.

Før teknologien kom, var det bare skog, fjell. En pc ut av det? Skjønner det ikke selv helt heller

Skrevet

Tenk deg for 300 år siden. Tror du de trodde at det var overhode mulig lage en PC, der man kan kommunisere med hverandre over hele verden og se bilde, videoer fra virkeligheten? Neppe.

Før teknologien kom, var det bare skog, fjell. En pc ut av det? Skjønner det ikke selv helt heller

Det er mange nye ting man ikke vet om, men ting fra gammelt av som er et tilbakelagt kapittel er ikke det. :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...