Trine Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kunne være den sædcella som svømte fortest eller overlevde lengst. Jeg henger jo nesten ikke sammen. Må ha vært en dårlig dose celler på tur. Jeg burde nok ikke vært født. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Det som er interessant i det spørsmålet du stiller, er jo mer en at dine foreldre hadde sex, men at det nettopp var deg og ingen andre som ble født da. Hvorfor kom ikke jeg til i forrige århundre, eller hvorfor kom jeg ikke fra andre foreldre, eller en gang i fremtiden. Jeg kan føle av og til at jeg er født for sent, altså jeg mener jeg hadde kanskje passet bedre inn på 1800 tallet, for da kunne jeg ikke ha så mange valg, og lettere for å velge teknikk, og en uttrykksmåte sånne tanker tenker jeg aldri, og jeg håper jeg ikke gjør det i fremtiden heller. Det er grublerier ikke et menneske har gått av 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Det jeg ikke forstår er hvordan jeg kunne være den sædcella som svømte fortest eller overlevde lengst. Jeg henger jo nesten ikke sammen. Må ha vært en dårlig dose celler på tur. Jeg burde nok ikke vært født. Du er mer enn en sædcelle, du er en sammensmeltning av to kjønnsceller:-) Det gjør deg til bare deg og unik Så flott er det! 0 Siter
Trine Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Du er mer enn en sædcelle, du er en sammensmeltning av to kjønnsceller:-) Det gjør deg til bare deg og unik Så flott er det! Jo, men først var jeg en sædcelle som enten svømte fortest, eller overlevde lengst (har ikke spurt om hvor lenge før eggløsning de hadde sex, men mest sannsynlig noen dager siden jeg ble jente og guttene svømmer fortest, mens jentene overlever lengst). Så jeg var vel den av jentecellene som svømte fortest og det klarer jeg ikke forstå. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Jo, men først var jeg en sædcelle som enten svømte fortest, eller overlevde lengst (har ikke spurt om hvor lenge før eggløsning de hadde sex, men mest sannsynlig noen dager siden jeg ble jente og guttene svømmer fortest, mens jentene overlever lengst). Så jeg var vel den av jentecellene som svømte fortest og det klarer jeg ikke forstå. Nei DU var aldri en sædcelle:-) 0 Siter
FGT Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 sånne tanker tenker jeg aldri, og jeg håper jeg ikke gjør det i fremtiden heller. Det er grublerier ikke et menneske har gått av Ikke jeg heller. poenget var at livet er noe mer en et resultat av sex. 0 Siter
Trine Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Nei DU var aldri en sædcelle:-) Det er jo sædcellen som bestemmer hva man blir. Egget er jo bare der og det er alltid et X-kromosom, så kommer sædcella og det kan være enten et X- eller et Y-kromosom. Det er det som avgjør om det blir gutt eller jente. Men jeg kan gå med på at jeg ikke var en sædcelle alene, jeg var også en eggcelle. Men jeg har vært en sædcelle som har utviklet seg sammen med en eggcelle. Så å si at jeg ALDRI har vært en sædcelle blir jo feil. 0 Siter
Lillie83 Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Se det, da fikk vi lært litt også. Og det er jo riktig det du skriver Trine. Sånn jeg å har lært det! Hvorfor man blir født... Da antar jeg du tenker litt større enn hvordan vi fysisk sett ble til. Vi vet det fysiske, og det er jo egentlig helt utrolig! Helt sykt utrolig! Om det er et poeng bak, det er det jo ingen fasit på nå. Men kan bare velge å lage sin egen konklusjon. Noe man tror på. De som er kristelige, eller tror på en religion, er jo ofte sikre i sitt teori. Hvordan de kan være så sikre har jeg aldri skjønt, men når man har tro på noe 100%, så har man jo tro 100%. Har ofte tenkt at jeg så gjerne skulle hatt den troa. Selv tenker jeg at dette livet er for stort til at det ikke er noen poeng med noe av dette, og at det kanskje er langt mer i vente enn bare livet. Jeg prøver å få mest mulig ut av livet da, men det er jo ikke lett bestandig. Skjønner iallefall ikke vitsen med å komme til verden å være ulykkelig. Jeg tror man kan få utrolig mye ut av livet, men man må bare se redskapene rundt seg, og bruke dem. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Ikke jeg heller. poenget var at livet er noe mer en et resultat av sex. Ok, Men jeg tenker livet er et resultat av forplantning/ sex. Jeg tenker ikke mer på den saken, det er mye mer jeg MÅ tenke på, og jeg liker tenke på ting der det er mulig ved hardt arbeide å komme frem til et svar, feks matematikk. Sjelen og de vriene tingene der, orker jeg ikke gruble på, det er for uhåndterbart tror jeg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.