Gå til innhold

Fått noe i øyet hjeeelppp får det ikke bort :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, edderkopper er fæle greier :P Takk for støtten <3 Det er egentlig merkelig bli livredd for rusk på øyet. Kan forstå han ble irritert. Men var bare fordi jeg var redd det var et insekt, ikke pågrunnav rusk.

Jeg har slutta se sånne filmer som er så ille ;) har lært en god lekse for å si det sånn.

Blir du ikke redd når det kommer insekter på slike steder? Det er nesten mitt verste mareritt xD

Jeg hater å bli uvenn med folk. Jeg er sjenerelt veldig konfliktsky person. Om han hadde vært sint hadde jeg blitt trist.

Jeg liker heller at alle kan være venner :D

Altså, jeg syns endel edderkopper er ekle, men det hjelper jo liksom ikke å få panikk, også prøver jeg å tenke at det bare er en edderkopp, den er ikke farlig. Jeg er så mye ute på fjellet så edderkopper begynner å bli en vane. Det jeg derimot har angst for er flått. Hele sommeren klør det overalt. Spesielt i år. Fant jo flått i november. Hunden min fikk endel i år og to krabbet fra han og over på meg. Var jo bare flaks at jeg oppdaget de, hadde de festet seg så hadde jeg dødd litt. Er ikke det at flåtten er så stygg, den blir først det når den har sitti litt, eller de voksne er litt ekle. Men jeg har angst for bakterier. Eller, bakterier fra mennesker og bakterier som kan gjøre deg skikkelig syk og det ikke finnes behandling for. Offentlige doer f.eks... hater det, jeg tisser heller bak en busk. Men jeg har aldri tenkt over insekter på øyet. Regner med at det eneste som er smått nok til å havne på øyet er små fluer og knott. Kan da ikke være så farlig. De insektene jeg har fått på øyet har også vært veldig lette å se og å få ut så jeg kan komme på mange andre ting jeg har mindre lyst til å få på øyet. Metallspon f.eks. som kan svi seg fast og må skrapes bort hos legen.

Jeg er også konfliktsky, men alle har rett til sin mening og de fleste her vet nok at du ikke er i stand til å bli spesielt sint på noen :)

Skrevet

Ja. En far burde si masse stygge ting, skrike i ansiktet fordi jeg vekket han. Som førte til mer selvmordstanker.

Helt enig. Vel fortjent.

Jeg kjenner deg ikke så jeg må spørre, hvorfor bor du hjemme når situasjonen er som den er med din far?

Skrevet (endret)

Hellstrøm er en koselig og fornuftig fyr. ;)

Nei jeg vet ikke jeg, kanskje jeg ikke har hatt angst og ikke skjønner det. Men jeg syns det høres gunstig ut for din del å ha litt høyere terskel ift. å liksom "agere" på angsten. F.eks. hvis jeg har lagt meg og føler noe rart i brystet, så kan jeg tenke "nå dør jeg". Men jeg ringer ikke til noen ang. dette. Men men det er vel bare snakk om grader av angst da, hadde jeg vært veldig redd hadde jeg sikkert ringt ambulanse?

Akuratt ;)

Jeg vil ikke si det handler helt om angst, men heller det at jeg ser for meg ille scener, Foreksempel at en flue lever bak øyet mitt, og spiser seg fram til hjernen :wacko:

Skjønner. Jeg prøver unngå ringe jeg lege også. Jeg ringer ringe veldig sjeldent selvom jeg egentlig burde skjekke ting. Sist jeg var hos legen for noe somatisk kan jeg ikke huske engang

Endret av Caylee
Skrevet (endret)

Hvis du har noe i øyet kan du vel se det i speilet, kan du ikke? Går  det ikke over får du dra til legen, Det kan forresten også være øyekatarr eller et lite sår.

Jeg synes man skal tilgi at folk sprekker og sier enkelte dumme ting, men jeg synes faren din gikk langt over streken. Han burde be om unnskyldning, men hvis ikke han gjør det kan du jo snakke med ham eller moren din, fortelle at du er lei deg og prøve å få dette ut av verden.

Jeg hater dra til legen.. Men burde nok det hvis det ikke går bort.

Heldigvis for meg er det ikke bare meg han klikker på. Idag kalte han mamma for heks, gal i huet og mye annet rart.Søsteren min fikk også høre for å si det sånn

Endret av Caylee
Skrevet

Altså, jeg syns endel edderkopper er ekle, men det hjelper jo liksom ikke å få panikk, også prøver jeg å tenke at det bare er en edderkopp, den er ikke farlig. Jeg er så mye ute på fjellet så edderkopper begynner å bli en vane. Det jeg derimot har angst for er flått. Hele sommeren klør det overalt. Spesielt i år. Fant jo flått i november. Hunden min fikk endel i år og to krabbet fra han og over på meg. Var jo bare flaks at jeg oppdaget de, hadde de festet seg så hadde jeg dødd litt. Er ikke det at flåtten er så stygg, den blir først det når den har sitti litt, eller de voksne er litt ekle. Men jeg har angst for bakterier. Eller, bakterier fra mennesker og bakterier som kan gjøre deg skikkelig syk og det ikke finnes behandling for. Offentlige doer f.eks... hater det, jeg tisser heller bak en busk. Men jeg har aldri tenkt over insekter på øyet. Regner med at det eneste som er smått nok til å havne på øyet er små fluer og knott. Kan da ikke være så farlig. De insektene jeg har fått på øyet har også vært veldig lette å se og å få ut så jeg kan komme på mange andre ting jeg har mindre lyst til å få på øyet. Metallspon f.eks. som kan svi seg fast og må skrapes bort hos legen.

Jeg er også konfliktsky, men alle har rett til sin mening og de fleste her vet nok at du ikke er i stand til å bli spesielt sint på noen :)

Smart av deg å prøve holde roen. Det er nok det beste i en slik situasjon. Å få panikk gjør alt verre.

æhhhh flott er ekle greier :S skjønner du ikke liker dem. Høres skummelt ut ha en slik festet på kroppen

Har aldri likt offentlig doer jeg heller, er litt ekkelt egentlig. Men klarer gå på det. Hva gjør du hvis du må skikkelig på do med bare offentlig i nærheten?

Hva er metallspon? hehe

Det er sant. Håper det ja, jeg kan høres litt krass ut innimellom, men mener det ikke

Skrevet

Jeg kjenner deg ikke så jeg må spørre, hvorfor bor du hjemme når situasjonen er som den er med din far?

Fordi jeg tør ikke bo alene. Alle har det koslig til vanlig og har jeg holdt ut et slikt miljø i 20år klarer jeg litt til.

Skrevet

Sånn apropos flått... :D  Jeg lo så jeg nesten tissa på meg da jeg leste denne første gangen!

http://blomsterstjernen.blogspot.no/2012/08/sommersg.html

Skrevet

Smart av deg å prøve holde roen. Det er nok det beste i en slik situasjon. Å få panikk gjør alt verre.

æhhhh flott er ekle greier :S skjønner du ikke liker dem. Høres skummelt ut ha en slik festet på kroppen

Har aldri likt offentlig doer jeg heller, er litt ekkelt egentlig. Men klarer gå på det. Hva gjør du hvis du må skikkelig på do med bare offentlig i nærheten?

Hva er metallspon? hehe

Det er sant. Håper det ja, jeg kan høres litt krass ut innimellom, men mener det ikke

Jeg var ikke skikkelig på do på offentlig toalett før jeg begynte å jobbe. Klarte på mystisk vis å komme meg gjennom skolen. På barneskolen var jeg ikke engang på do for å late vannet. På ungdomsskolen måtte jeg det for å klare å bevege meg i gymtimen uten at det skvulpet i øya. Men det var først da jeg begynte i jobb at jeg forsto at dersom jeg skulle klare å få gjort noe så kunne jeg ikke gå med mageknip og holde igjen dritten. Har alltid hatt fysisk krevende jobber, hadde jeg hatt kontorjobb så hadde nok saken stilt seg anderledes. Etter det har det gradvis blitt litt bedre, men jeg har mine rutiner. Papir på do-ringen enda jeg ikke engang setter meg ned. Jeg står i hockey. Må man mye på do så får lårmusklene en god treningsøkt :P Så vasker jeg meg veldig godt på hendene, er det tomt for såpe så er det krise, om det ikke er tørkepapir men bare så blåser så er det småkrise. Bruker papir for å skru av krana, låse opp døra og ta ned dørhåndtaket. Noen ganger må jeg bruke albuen og da må jeg på en måta sparke opp døra. Om jeg har brukt papir til å åpne, så må jeg også sparke litt og skyndte meg å kaste papiret før døra smeller igjen. Folk må jo tro jeg er gal.

Metallspon er små små biter av metall. Dersom man f.eks borer i metall (noe jeg har gjort ganske mye) så flyr det små metallbiter hit og dit, er man skikkelig uheldig så havner det på øyet og siden metall blir ekstremt varmt når man borer i det (friksjon) så svir det seg fast. Håper jeg aldri opplever det, alikevel er jeg ikke smart nok til å bruke vernebriller, men jeg har lært å bore med øynene nesten helt igjen. Har fått mye betongstøv på øya og det er heller ikke særlig behagelig.

Skrevet

Jeg var ikke skikkelig på do på offentlig toalett før jeg begynte å jobbe. Klarte på mystisk vis å komme meg gjennom skolen. På barneskolen var jeg ikke engang på do for å late vannet. På ungdomsskolen måtte jeg det for å klare å bevege meg i gymtimen uten at det skvulpet i øya. Men det var først da jeg begynte i jobb at jeg forsto at dersom jeg skulle klare å få gjort noe så kunne jeg ikke gå med mageknip og holde igjen dritten. Har alltid hatt fysisk krevende jobber, hadde jeg hatt kontorjobb så hadde nok saken stilt seg anderledes. Etter det har det gradvis blitt litt bedre, men jeg har mine rutiner. Papir på do-ringen enda jeg ikke engang setter meg ned. Jeg står i hockey. Må man mye på do så får lårmusklene en god treningsøkt :P Så vasker jeg meg veldig godt på hendene, er det tomt for såpe så er det krise, om det ikke er tørkepapir men bare så blåser så er det småkrise. Bruker papir for å skru av krana, låse opp døra og ta ned dørhåndtaket. Noen ganger må jeg bruke albuen og da må jeg på en måta sparke opp døra. Om jeg har brukt papir til å åpne, så må jeg også sparke litt og skyndte meg å kaste papiret før døra smeller igjen. Folk må jo tro jeg er gal.

Metallspon er små små biter av metall. Dersom man f.eks borer i metall (noe jeg har gjort ganske mye) så flyr det små metallbiter hit og dit, er man skikkelig uheldig så havner det på øyet og siden metall blir ekstremt varmt når man borer i det (friksjon) så svir det seg fast. Håper jeg aldri opplever det, alikevel er jeg ikke smart nok til å bruke vernebriller, men jeg har lært å bore med øynene nesten helt igjen. Har fått mye betongstøv på øya og det er heller ikke særlig behagelig.

Oy, det vil jeg si er veldig imponerende :)

Det er bra du har funnet en løsning på det. Det høres ubehagelig ut gå rundt å holde deg hele dagem.

Står du også sånn over doen??hehe Jeg har alltid pleid å ikke sitte på doen på skikkelig skitne offentlige og "stått i hockeystilling". Det fungerer utmerket. Har aldri sagt det til noen, de fleste tror bare gutter/menn klarer gjøre sånt uten å sitte rett på. Vanligvis på offentlig doer pleier jeg sitte, men i nødtilfeller ikke.

Tror du er mer renslig enn de fleste, det er en god egenskap :)

Åja skjønner. Høres veldig ubehagelig ut få det på øyet.Pleier du borre mye?

Skrevet

Oy, det vil jeg si er veldig imponerende :)

Det er bra du har funnet en løsning på det. Det høres ubehagelig ut gå rundt å holde deg hele dagem.

Står du også sånn over doen??hehe Jeg har alltid pleid å ikke sitte på doen på skikkelig skitne offentlige og "stått i hockeystilling". Det fungerer utmerket. Har aldri sagt det til noen, de fleste tror bare gutter/menn klarer gjøre sånt uten å sitte rett på. Vanligvis på offentlig doer pleier jeg sitte, men i nødtilfeller ikke.

Tror du er mer renslig enn de fleste, det er en god egenskap :)

Åja skjønner. Høres veldig ubehagelig ut få det på øyet.Pleier du borre mye?

Ja det er veldig ubehagelig å holde seg. En gang måtte jeg gå hjem fra skolen for jeg var helt hvit i ansiktet fordi jeg hadde så vondt i magen. Kom meg så vidt hjem og gikk på do. Så ble jeg helt bra. Tullete egentlig.

Jeg står jo ikke rett opp og ned så det blir ikke sånn som gutter gjør, men jeg setter meg ikke ned på en offentlig do. Det er bare så vidt jeg setter meg ned på en do hos folk jeg kjenner. Litt slitsomt egentlig, ihvertfall når man har en hyperaktiv blære. Jeg har vaginisme og vestibulitt (smerter og sinnsykt stiv bekkenmuskulatur) legen mente det kunne komme av at jeg holdt meg så mye da jeg var yngre. Så det var kanskje ikke så lurt å gjøre det :(

Er kanskje en god egenskap, men ganske slitsomt. Så på gamle bilder her om dagen og tanta mi var imponert over at jeg holdt i pinnen på isen da jeg var 1 år og ikke rundt isen som de fleste andre i den alderen. Jeg har alltid hatet å bli klissete på fingrene. Det som er litt rart er at jeg godt kan skru på bilen, tørke hendene litt på buksa og spise en brødskive, men bakterier fra folk fikser jeg ikke. Men jeg har blitt litt bedre enn jeg var før.

Har aldri fått det selv, men jeg kjenner andre som har det. Før jeg ble sykemeldt så boret jeg endel på jobben. Mest i betong og gips, men noen ganger i metall også. Det værste jeg har fått på øyet var gips. Et veldig tynt flak som la seg på det blå på øyet og der klarer jeg ikke ta. Prøvde å skylle med vann og blunke, men det hjalp ingenting. Ble veldig sårt. Til slutt måtte kollegaen min kjøre på apoteket og kjøpe saltvann. Fikk spylt det bort og må si det var en veldig deilig følelse å få det bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...