Lillie83 Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Jeg skal til legen i morgen, og ønsker å ta blodprøve for å sjekke opptaket i blodet av cipralex. Jeg syntes å huske fra sist at jeg må la være å ta pillen på 24 timer? Jeg tar på kveldstid, så dvs at jeg må droppe den i kveld? Noen som vet? Sånn at jeg får gjort dette før jul! På forhånd, takk! 0 Siter
ISW Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Man skal helst gå 12-24 timer uten medikamenter. Jeg tar alltid kveldsdosen før prøvetaking, men lurt å la det gå 12 timer imellom, og fortelle når du tok siste dose slik at laben har det som del av grunnlaget for analyse. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Ta kveldsdosen i kveld mest mulig nøyaktig 12 timer før du skal ta prøven. Husk tidspunkt for inntak, og få dem til å skrive det på rekvisisjonen. 0 Siter
Lillie83 Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Skrevet 15. desember 2014 Ah, takk for svar, men et lite problem da. Jeg har time kl. 08, og jeg har ikke tilgang ti mine medisiner før midnatt. Kan jeg la være da, eller burde jeg ta dem mon tro? isåfall får jeg bare få en ny time for dette. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Du kan ta blodprøven i morgen, men hust å få påført inntakstidspunkt. 0 Siter
Lillie83 Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Takk! Da tok jeg prøven. Fikk inntakstidspunkt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.