Gå til innhold

Bare et spørsmål om blodprøve og cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen i morgen, og ønsker å ta blodprøve for å sjekke opptaket i blodet av cipralex. 

Jeg syntes å huske fra sist at jeg må la være å ta pillen på 24 timer? Jeg tar på kveldstid, så dvs at jeg må droppe den i kveld? Noen som vet? Sånn at jeg får gjort dette før jul! 

På forhånd, takk! :)

Skrevet

Man skal helst gå 12-24 timer uten medikamenter.

Jeg tar alltid kveldsdosen før prøvetaking, men lurt å la det gå 12 timer imellom, og fortelle når du tok siste dose slik at laben har det som del av grunnlaget for analyse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ta kveldsdosen i kveld mest mulig nøyaktig 12 timer før du skal ta prøven.

Husk tidspunkt for inntak, og få dem til å skrive det på rekvisisjonen.

Skrevet

Ah, takk for svar, men et lite problem da. Jeg har time kl. 08, og jeg har ikke tilgang ti mine medisiner før midnatt. Kan jeg la være da, eller burde jeg ta dem mon tro? isåfall får jeg bare få en ny time for dette. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan ta blodprøven i morgen, men hust å få påført inntakstidspunkt.

Skrevet

Takk! Da tok jeg prøven. Fikk inntakstidspunkt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...