Psykojenta Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Hei, Jeg skal ta blodprøver og lurer i den forbindelse på hvordan jeg skal gjøre dette. Jeg tar noen medisiner morgen(Cipralex 20mg, Levaxin 100µg & Wellbutrin 300mg) og noen morgen og kveld (Fluanxol 2+1mg, Lamictal 150+150mg & Seroquel 200+600mg) Jeg tenkte jeg skulle ta dem imorra, men lurer på om det "går an" siden jeg ikke tok morgenmedisinen før kl. 12 idag..(og jeg måtte ta blodprøvene fastende-ikke spise eller drikke etter 24(regner med det er pga stoffskifteprøvene)) Så.. Kan jeg ta blodprøve imorra tidlig, seinere denne uka eller må jeg vente til etter jul? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 15. desember 2014 Skrevet 15. desember 2014 Det viktige er at den faste døgndosen + tidspunkt for siste inntak av hver enkelt medisin blir skrevet på rekvisisjonen. 0 Siter
Psykojenta Skrevet 15. desember 2014 Forfatter Skrevet 15. desember 2014 (endret) Det viktige er at den faste døgndosen + tidspunkt for siste inntak av hver enkelt medisin blir skrevet på rekvisisjonen. Tusen takk for svar! Legen har allerede skrevet dette skjemaet til laben, men regner med det holder at jeg sier tidspunkt for de enkelte medisinene. Jeg tok kveldsdosen ti over ni i kveld sånn at jeg kan ta prøve ca.kl.09 imorra - håper det ikke spiller inn på prøvene... Hvis det gjør det, får jeg ta prøvene en annen dag... Endret 15. desember 2014 av Psykojenta 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.