Caylee Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har nettopp byttet fastlege for syntes hun gamle viste alt formye. Hun nye vet ingenting om meg. Ifølge loven kan ikke den gamle legen sende over noen jornaler uten min tillatelse. Jeg har bare vært hos hun nye en gang. Pågrunnav noen psykiske ting, men sa veldig lite. Sa bare jeg var trist. Jeg vurderer spørre henne om å få resept på sovemedsin. Pleier leger si ja til det? 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Hva med helsestasjon for ungdom? (til 23 år) har de sånt der? Jeg sliter veldig med søvn :/ 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Jeg har nettopp byttet fastlege for syntes hun gamle viste alt formye. Hun nye vet ingenting om meg. Ifølge loven kan ikke den gamle legen sende over noen jornaler uten min tillatelse. Jeg har bare vært hos hun nye en gang. Pågrunnav noen psykiske ting, men sa veldig lite. Sa bare jeg var trist. Jeg vurderer spørre henne om å få resept på sovemedsin. Pleier leger si ja til det? Leger pleier å være behjelpelige :-) 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Leger pleier å være behjelpelige :-) bare hos fastlege eller helsestasjon også? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 bare hos fastlege eller helsestasjon også? Du kan jo snakke med dem på helsestasjonen om det, men de kan jo ikke skrive ut medisiner med mindre det er lege der da. 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Du kan jo snakke med dem på helsestasjonen om det, men de kan jo ikke skrive ut medisiner med mindre det er lege der da. Det står at det er medsinstudenter der med lisens 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Det står at det er medsinstudenter der med lisens Daså :-) 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Daså :-) Har aldri vært der før, blir spennende å se hvis jeg går ditt 0 Siter
stjernestøv Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Har aldri vært der før, blir spennende å se hvis jeg går ditt Du må ha lykk til, så håper jeg du liker dem :-) 0 Siter
Caylee Skrevet 16. desember 2014 Forfatter Skrevet 16. desember 2014 Du må ha lykk til, så håper jeg du liker dem :-) Takk ^^ 0 Siter
frosken Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Jeg har nettopp byttet fastlege for syntes hun gamle viste alt formye. Hun nye vet ingenting om meg. Ifølge loven kan ikke den gamle legen sende over noen jornaler uten min tillatelse. Jeg har bare vært hos hun nye en gang. Pågrunnav noen psykiske ting, men sa veldig lite. Sa bare jeg var trist. Jeg vurderer spørre henne om å få resept på sovemedsin. Pleier leger si ja til det? Hvis du velger å ikke fortelle henne om dine psykiske vansker, så har jeg vanskelig for å tro at en lege vil skrive ut sovemedisin til en så ung jente som deg. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Hvis du velger å ikke fortelle henne om dine psykiske vansker, så har jeg vanskelig for å tro at en lege vil skrive ut sovemedisin til en så ung jente som deg. Hvorfor det? trodde det var åpenhet om psykiske gjorde at man ikke får det jeg 0 Siter
frosken Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Hvorfor det? trodde det var åpenhet om psykiske gjorde at man ikke får det jeg Det forventes at friske unge mennesker skal bruke andre strategier enn sovemedisiner for å få tilstrekkelig med søvn. Det vil være all grunn til å være kritisk til en fastlege som uten videre skriver ut sovemedisiner til en på din alder. Hvis du hadde vært 80 år gammel, så hadde saken kanskje stilt seg annerledes. Det høres ut som om du har tatt en svært dårlig avgjørelse ved å bytte til en fastlege som ikke kjenner deg og din bakgrunn. Uten denne formen for kunnskap om deg, vil ikke en fastlege kunne gi deg god hjelp. 0 Siter
Solemnity Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Jeg sier meg enig med frosken. Det virker nesten som du tenker at du vet bedre enn en fastlege, da du vil begrense informasjonen de har for å ta en god avgjørelse. Her på DOL merker jeg meg ofte at mange går til legen med en bestemt løsning, i stedet for et problem, og forsøker å finne ut hvordan de skal oppnå den løsningen de vil ha. En fastlege, og eksperter, er på sitt beste om de får informasjon som er relevant, man svarer ærlig på spørsmål og formidler hvordan man har det. Deretter følger man opp de rådene og den hjelpen som blir tilbudt, og kommuniserer om man fremdeles ikke har det bra. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Det står at det er medsinstudenter der med lisensDu kan jo prøve, men jeg tviler sterkt på at medisinstudenter med lisens vil skrive ut sovemedisin til unge mennesker uten videre. Min erfaring er at jo yngre leger er, jo mer restriktive er de med å skrive ut medisiner. Og medisinstudenter er nok spesielt oppmerksom på at de skal være restriktive med å skrive ut slike preparater. Får en håpe, vil jeg nesten si. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Det forventes at friske unge mennesker skal bruke andre strategier enn sovemedisiner for å få tilstrekkelig med søvn. Det vil være all grunn til å være kritisk til en fastlege som uten videre skriver ut sovemedisiner til en på din alder. Hvis du hadde vært 80 år gammel, så hadde saken kanskje stilt seg annerledes. Det høres ut som om du har tatt en svært dårlig avgjørelse ved å bytte til en fastlege som ikke kjenner deg og din bakgrunn. Uten denne formen for kunnskap om deg, vil ikke en fastlege kunne gi deg god hjelp. Hva skal til for at de skriver det ut? Hun gamle fastlegen hadde jeg fra jeg var 10 år fram til noen uker siden. Jeg syns det var flaut. At livet mitt går så til helvete, og hun vet hvordan jeg hadde det før. Hun har rett og slett sett at jeg har gått fra fint liv til dårligere liv. Jeg skammer meg. Og dessuten hun ville aldri ha skrevet ut sovemedsin til meg. Så får å få tak i det måtte jeg bytte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.