Caylee Skrevet 16. desember 2014 Skrevet 16. desember 2014 Er å være dø det samme som å være borte, uten bevisthet? Jeg tror jeg har opplevd det isåfall. I fjor vinter fikk jeg totalt blackout. Var totalt borte i 7 timer. Våknet opp på legevakta og skjønte absolutt ingenting. Da fikk jeg vite jeg hadde blitt hentet i ambulanse siden noen fant meg ute på gata og at jeg hadde vært på legevakta i mange timer. Vet jeg har fortalt historien før, men jeg undres over at jeg var totalt borte. Jeg husker absolutt ingenting fra de timene. Det siste jeg husket var at jeg sto og så på en stor trafikert vei så ble det borte. Kan ikke beskrive det som borte engang, for jeg husker ikke jeg var borte. Det er som om jeg ikke eksisterte i de timene. I ettertid har jeg lurt på hvor "jeg" var i timene. Jeg merket ikke selv jeg var borte. Det er så merkelig tenke på.. Jeg hadde det ikke så ille heller, jeg var jo totalt gone. Er det sånn det er når man er død? Isåfall liker jeg det ikke 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Ok. Ingen vet hvordan det er å være død tydeligvis. Kanskje ikke så rart 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Det er nok bare at du har glemt det. "Hvor du var." Tror ikke det går an å vite hvordan det er å være død jeg da, men det kan jeg selvsagt ikke legge frem beviser eller støttende fakta for. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Det er nok bare at du har glemt det. "Hvor du var." Tror ikke det går an å vite hvordan det er å være død jeg da, men det kan jeg selvsagt ikke legge frem beviser eller støttende fakta for. Hvordan da mener du? det er nok "livets" største spørsmål 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Hvordan da mener du? det er nok "livets" største spørsmålSånn du f.eks. kan glemme ting om du har høye promille alkohol... blackout...Husker "vennene" mine snakket om blackout, når de fikk det første gang... det var skikkelig kult, syns de... jeg var "loser" siden jeg ikke hadde noen interesse av å få meg min første alkohol-blackout... Ja det er nok det, alle den ting noe kan være et spørsmål om det ikke finnes noe svar? F.eks. hvis du spør om noe som ikke gir mening, som "hvordan hopper man stjernekikkert". Kanskje "hva er døden" på samme måten? 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 (endret) Sånn du f.eks. kan glemme ting om du har høye promille alkohol... blackout... Husker "vennene" mine snakket om blackout, når de fikk det første gang... det var skikkelig kult, syns de... jeg var "loser" siden jeg ikke hadde noen interesse av å få meg min første alkohol-blackout... Ja det er nok det, alle den ting noe kan være et spørsmål om det ikke finnes noe svar? F.eks. hvis du spør om noe som ikke gir mening, som "hvordan hopper man stjernekikkert". Kanskje "hva er døden" på samme måten? Åja sånn ja. Kan godt hende. Men bare så det er sagt, jeg prøvde ikke få blackout. Jeg hadde egentlig planlagt drikke 6 cider max, men det endte med at mange serverte meg sprit blandet med brus og plutselig hadde jeg drukker mer sprit enn jeg tålte. Har lært etter den epsioden for å si det sånn. Det er veldig bra du ikke drakk fordi de andre gjorde det, smart valg Ja, er nok slikt for noen. Jeg syns personlig syns det er skikkelig naturlig spørsmål Endret 17. desember 2014 av Caylee 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Åja sånn ja. Kan godt hende. Men bare så det er sagt, jeg prøvde ikke få blackout. Jeg hadde egentlig planlagt drikke 6 cider max, men det endte med at mange serverte meg sprit blandet med brus og plutselig hadde jeg drukker mer sprit enn jeg tålte. Har lært etter den epsioden for å si det sånn. Det er veldig bra du ikke drakk fordi de andre gjorde det, smart valg Ja, er nok slikt for noen. Jeg syns personlig syns det er skikkelig naturlig spørsmål Mente ikke at det var direkte alkohol-blackout, det vet jeg ikke noe om, men lignende mekanisme da. Glemmer.Nei hvem andre enn tosker er det som prøver å få blackout? Det var vel "vennene" dine som lurte i deg sprit.Altså jeg drakk av og til jeg, men det er forskjell mellom å ta noen pils og bevisst pimpe sterk hjemmebrent fordi det er en slags prestisje i å bli mest apekatt...Ja det er helt klart et naturlig spørsmål, det er ikke det jeg mener. Alle spør seg selv om det. Men jeg bare lurer på om det blir som f.eks. spørsmålet om hva som er utenfor universet - det er et spørsmål som ikke gir mening, fordi dimensjonene (f.eks. bredde, høyde og dybde) ikke finnes utenfor, det er egenskaper ved vårt univers. Kanskje spørsmålet om hva døden er er noe lignende. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 (endret) Mente ikke at det var direkte alkohol-blackout, det vet jeg ikke noe om, men lignende mekanisme da. Glemmer. Nei hvem andre enn tosker er det som prøver å få blackout? Det var vel "vennene" dine som lurte i deg sprit. Altså jeg drakk av og til jeg, men det er forskjell mellom å ta noen pils og bevisst pimpe sterk hjemmebrent fordi det er en slags prestisje i å bli mest apekatt... Ja det er helt klart et naturlig spørsmål, det er ikke det jeg mener. Alle spør seg selv om det. Men jeg bare lurer på om det blir som f.eks. spørsmålet om hva som er utenfor universet - det er et spørsmål som ikke gir mening, fordi dimensjonene (f.eks. bredde, høyde og dybde) ikke finnes utenfor, det er egenskaper ved vårt univers. Kanskje spørsmålet om hva døden er er noe lignende. Jeg hadde det veldig gøy da jeg fikk det servert og det var koslig få ekstra alkohol, det var helt frivillig. Så det er helt min egen feil Det var nesten 50 stykker på festen så ingen hadde styring på hva forskjellige folk hadde drukket. Godt du passet på, å drikke formye er ikke å anbefale Det angående universet stiller jeg meg selv mye også, jeg er ganske nysjerig av natur. Men det svaret er nok umulig å få Endret 17. desember 2014 av Caylee 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Godt du passet på, å drikke formye er ikke å anbefaleNei det liker jeg ikke. Får det rett og slett dårlig... på lang sikt, og. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Nei det liker jeg ikke. Får det rett og slett dårlig... på lang sikt, og. Da er det best holde seg unna. Det jeg liker med å drikke er at jeg blir mye mer utadvent, mister mye av redselen og tør være den jeg "ønsker" å være 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Da er det best holde seg unna. Det jeg liker med å drikke er at jeg blir mye mer utadvent, mister mye av redselen og tør være den jeg "ønsker" å væreHehe, det er sånn folk flest reagerer. Men jeg blir bare neddopet jeg. Kanksje det kommer av antipsykotika som jeg går på?Nei, jeg blir ikke noe flinkere sosialt jeg. Men problemet mitt er egentlig ikke angst, det går på mer mistenksomhet og slikt. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Hehe, det er sånn folk flest reagerer. Men jeg blir bare neddopet jeg. Kanksje det kommer av antipsykotika som jeg går på? Nei, jeg blir ikke noe flinkere sosialt jeg. Men problemet mitt er egentlig ikke angst, det går på mer mistenksomhet og slikt. Det kan nok hende. Spesielt hvis man tar medsin rett før man drikker blir man helt fjern. Det gjorde jeg engang. Jeg satt bare i stolen under halve festen og så bare totalt fjern ut. Skjønner. Du burde kanskje spørre psykologen din om hva mer dere kan prøve for at det skal bli bedre. 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Det kan nok hende. Spesielt hvis man tar medsin rett før man drikker blir man helt fjern. Det gjorde jeg engang. Jeg satt bare i stolen under halve festen og så bare totalt fjern ut. Skjønner. Du burde kanskje spørre psykologen din om hva mer dere kan prøve for at det skal bli bedre.Medisinene er jo i blodet hele tiden... kan ikke bare hoppe over noen doser fordi jeg skal drikke heller, det blir veldig lite "fest" for min del... Ja, jeg vil det. 0 Siter
Caylee Skrevet 17. desember 2014 Forfatter Skrevet 17. desember 2014 Medisinene er jo i blodet hele tiden... kan ikke bare hoppe over noen doser fordi jeg skal drikke heller, det blir veldig lite "fest" for min del... Ja, jeg vil det. det er sant, men man (jegialfall) merker utrolig stor forskjell etter når jeg tar dem. Tar jeg dem rett før jeg drikker, blir man fort veldig rar. Smart, gå for det. Nå må jeg legge meg. Snakkas 0 Siter
skrevet Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 det er sant, men man (jegialfall) merker utrolig stor forskjell etter når jeg tar dem. Tar jeg dem rett før jeg drikker, blir man fort veldig rar. Smart, gå for det. Nå må jeg legge meg. Snakkas Ja det er sikkert lurt å unngå at de ligger i mage/tarm-systemet samtidig med alkoholen... Ja, natta. 0 Siter
Trine Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 Mange har vært klinisk død, de jeg har snakket med har ikke noen minner fra det. Tror døden er som å ligge i narkose bare at man ikke våkner igjen. Sist jeg våknet fra narkose så fikk jeg panikk for jeg trodde jeg hadde forsovet meg til operasjonen. Men så så jeg gipsen og skjønte at jeg var ferdig med operasjonen. Narkose er deilig, men ikke alltid så gøy når man våkner. 0 Siter
FGT Skrevet 17. desember 2014 Skrevet 17. desember 2014 (endret) Er å være dø det samme som å være borte, uten bevisthet? Jeg tror jeg har opplevd det isåfall. I fjor vinter fikk jeg totalt blackout. Var totalt borte i 7 timer. Våknet opp på legevakta og skjønte absolutt ingenting. Da fikk jeg vite jeg hadde blitt hentet i ambulanse siden noen fant meg ute på gata og at jeg hadde vært på legevakta i mange timer. Vet jeg har fortalt historien før, men jeg undres over at jeg var totalt borte. Jeg husker absolutt ingenting fra de timene. Det siste jeg husket var at jeg sto og så på en stor trafikert vei så ble det borte. Kan ikke beskrive det som borte engang, for jeg husker ikke jeg var borte. Det er som om jeg ikke eksisterte i de timene. I ettertid har jeg lurt på hvor "jeg" var i timene. Jeg merket ikke selv jeg var borte. Det er så merkelig tenke på.. Jeg hadde det ikke så ille heller, jeg var jo totalt gone. Er det sånn det er når man er død? Isåfall liker jeg det ikke Ja uten bevissthet, men det er noe mer, for hvis du er uten bevissthet så kan det fortsatt være liv i deg, men er du død, da er det absolutt ingen ting. Når noen snakker om nær døden opplevelser, så er det bare hjernen som spiller de et puss, for den er det også fortsatt liv i da. når man er død, så har alle funksjoner fra topp til tå, sluttet å virke. Endret 17. desember 2014 av FGT 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.