Gå til innhold

Seroquel for søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt problemer med å sovne inn i det siste, og når noen ringer har jeg store problemer med å sovne igjen. Har jo seroquel både 25 mg og 100 mg, er det noe jeg bare kan ta igjen eller burde jeg snakket med psykologen om det? Både hun og legen mente jo jeg ikke skulle sluttet med dem, men hadde hjertebank og legen der jeg var innlagt sa jeg skulle slutte. Selv om det ikke stod i noen papirer. Kunne jeg prøvd en på 25 mg i kveld? Er den hjertebanken farlig?

Skrevet

Det er ikke helt enkelt for noen å si om "den" hjertebanken er farlig eller ikke. Generelt er hjertebank veldig sjeldent farlig, spesielt hvis den ikke medfører andre symptomer som svimmelhet, (nesten-)besvimelse, brystsmerter eller tungpust. 

På en annen side er det jo heller ikke farlig med noen netter med dårlig søvn. 

Jeg kan selvfølgelig og dessverre ikke si om du bør ta Seroquel eller ikke. Egentlig bør du høre med legen der du var innlagt om grunnen til at du skulle slutte med de var at du fikk skumle hjerterytmer, eller om det bare var at du ikke trengte medisinen og at det ene ubehaget ikke var verre enn det andre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Prøv 25 mg. For søvn kan det virke like bra som 100 mg. Hjertebank er ikke farlig.

Skrevet (endret)

Se bort fra svaret mitt. Hør på NHD :)

Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at jeg ikke ville motsi en lege.

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Se bort fra svaret mitt. Hør på NHD :)

Grunnen til at jeg skrev det jeg skrev var at jeg ikke ville motsi en lege.

Jeg tok 25 mg og sov bedre :-) Tror jeg fortsetter med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...