Gå til innhold

Gi faen i livet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager å måtte skuffe deg, men du kommer aldri til å få et liv uten bekymringer, det vil hele tiden være ett eller anna.

Jeg tenkte som deg(tenker egentlig mye fortsatt) at det ikke er verdt å leve, at alt er håpløst.

Vi er mange i den båten.

Du ønsker bli bestemor!

Du har jo håp :)

Høres kult ut være bestemor. Min egen bestemor var fanget under krigen. Hun fortalte meg historier om hvordan det var i fangenskap

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Caylee

22

• umakenverdt

6

• Trine

5

• missmas

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Høres kult ut være bestemor. Min egen bestemor var fanget under krigen. Hun fortalte meg historier om hvordan det var i fangenskap

Ja, lurer på om jeg får oppleve det..eneste måten å finne ut det på...er...å fortsette kjempe i livet :)

Trur du kunne blitt en kjempefin og snill bestemor ;)

Skrevet

Men så bra, det er veldig kjekt å høre at du ønsker å leve til du blir bestemor og oldemor, det håper jeg du holder fast ved. Selv om du ikke har noen garantier for det, så er jo det en fin drøm som du kan bruke som motivasjon når du har det ekstra tungt.

Dette med barn er jo ikke en avgjørelse du trenger ta nå. Ingen vet hva fremtiden bringer. Og det er vel en motivasjon til å fortsette å kjempe, selv om det er tungt? 

Lurer veldig på en ting. Vet noen om dette? Har veldig veldig lyst til å bli helsefagarbeider.. Vet at hvis jeg tar 2 året på nytt trenger jeg bare ta helse og sosial fagene, og ikke matte, naturfag osv for de har jeg allerde fullført. Matte, naturfag osv er fellesfag på alle retningene.

Burde jeg satse på det?

Skrevet

Det er best å bare dø. Men jeg har ikke motet til det.

Skrevet

Ja, lurer på om jeg får oppleve det..eneste måten å finne ut det på...er...å fortsette kjempe i livet :)

Trur du kunne blitt en kjempefin og snill bestemor ;)

Hehe, takk for det :-)

Skrevet

Lurer veldig på en ting. Vet noen om dette? Har veldig veldig lyst til å bli helsefagarbeider.. Vet at hvis jeg tar 2 året på nytt trenger jeg bare ta helse og sosial fagene, og ikke matte, naturfag osv for de har jeg allerde fullført. Matte, naturfag osv er fellesfag på alle retningene.

Burde jeg satse på det?

Om du syns allmenfag er for vanskelig og du kunne tenke deg å bli helsefagarbeider så burde du satse på det. Jeg syns du er tøff som begynte på allmenfag. Jeg har akseptert at jeg ikke er et allmen-menneske :P

Nå må jeg legge meg så jeg ikke sovner hos den altfor skravlesyke sykepleieren i morgen. God natt :)

Skrevet

Det er best å bare dø. Men jeg har ikke motet til det.

Det er ikke rart man ikke har motet til det. Tror alle mennesker er innebygd med overlevelsesinstinkt

Skrevet

Det er ikke rart man ikke har motet til det. Tror alle mennesker er innebygd med overlevelsesinstinkt

Ja, det er dog merkelig hvordan man får så sterke selvmordstanker når man er deprimert, selv om man vil leve. Egentlig vil man vel bare ha bort smerten/uutholdeligheten.

Skrevet

Burde jeg satse på det?

Så kjekt å høre at du har veldig veldig lyst til noe :) Lyst og nysgjerrighet er fine egenskaper å ha, så de burde du forsøke å få med deg videre. Jeg vet ikke hvor langt du er kommet nå, og eventuelt hvilke muligheter det er til å bytte, men jeg håper det finnes en studieveileder du kan snakke med om dette på skolen. Det kan være godt å få på plass en konkret plan på hva du skal gjøre.

Skrevet

Om du syns allmenfag er for vanskelig og du kunne tenke deg å bli helsefagarbeider så burde du satse på det. Jeg syns du er tøff som begynte på allmenfag. Jeg har akseptert at jeg ikke er et allmen-menneske :P

Nå må jeg legge meg så jeg ikke sovner hos den altfor skravlesyke sykepleieren i morgen. God natt :)

Tusen takk, men det er veldig tøft.. Likte meg bedre på helse og sosial

Skrevet

Ja, det er dog merkelig hvordan man får så sterke selvmordstanker når man er deprimert, selv om man vil leve. Egentlig vil man vel bare ha bort smerten/uutholdeligheten.

Enig i det. Er veldig skummelt. Tror ingen som tar selvmord vil dø, men finner ingen annen utvei. En jeg vet om tok selvmord. Jeg tror ikke hun ville dø.

Skrevet

Så kjekt å høre at du har veldig veldig lyst til noe :) Lyst og nysgjerrighet er fine egenskaper å ha, så de burde du forsøke å få med deg videre. Jeg vet ikke hvor langt du er kommet nå, og eventuelt hvilke muligheter det er til å bytte, men jeg håper det finnes en studieveileder du kan snakke med om dette på skolen. Det kan være godt å få på plass en konkret plan på hva du skal gjøre.

Jeg er rar syns jeg. Ista var jeg helt nede, nå tenker jeg kanskje det går ann gjøre ferdig utdannelsen. Hm..

Skrevet

Jeg er rar syns jeg. Ista var jeg helt nede, nå tenker jeg kanskje det går ann gjøre ferdig utdannelsen. Hm..

Forsøk så godt du kan å holde på den undrende, motiverte og nysgjerrige tankerekken din. Jeg er glad du ser ut til å ha litt mer fremtidstanker nå. Det er godt å vite at det finnes alternative løsninger til det meste. Nå må jeg også gå å legge meg for å klare å stå opp i morgen tidlig. Masse lykke til i alle fall :)

Skrevet

Forsøk så godt du kan å holde på den undrende, motiverte og nysgjerrige tankerekken din. Jeg er glad du ser ut til å ha litt mer fremtidstanker nå. Det er godt å vite at det finnes alternative løsninger til det meste. Nå må jeg også gå å legge meg for å klare å stå opp i morgen tidlig. Masse lykke til i alle fall :)

Takk for det :) veldig fint med så mange fine svar. Betyr mye du bryr deg :-)

Skrevet

Må bare si.. takk alle sammen!Fikk meg i litt bedre humør og fatning. mye hva et forum kan gjøre:-)

Skrevet

;)

Ja, dette forumet er supert. Det som gjør det bra, er alle de gode brukerne (og NHD da)!

Hold fast i svingene-det kan gå veldig fort til tider...som du merket igår

Take care :)

Skrevet

Jeg vet ikke om dette er lov, men jeg tillater meg å lime inn et utmerket svar jeg fikk fra NHD på eksperthjelp en gang i tiden når det gjelder dette med at vi alle skal dø likevel, så hva er vitsen:

"Fikk noen tanker rundt det med at det ikke er noen vits med å leve siden vi skal dø. Om en tar det ned på et mindre nivå, blir det noe sånt som at: Ingen vits med å gå på konsert, den tar jo slutt. Ingen vits i å dra på ferietur, den tar jo slutt. Ingen vits i å elske med kjæresten, samleiet tar jo slutt.

Kan du ikke se på livet som en fin opplevelse, selv om det en gang tar slutt?"
Skrevet

Jeg plages med en del av det motsatte: at jeg ikke vil dø.

Jeg har nylig begynt å leve - og jeg nærmer meg 40. Jeg har vært psykisk syk mesteparten av livet og hadde masse tanker som ts har. Jeg ønsket ikke å leve, hver dag handlet om å bare komme seg gjennom på en best mulig måte. Det var ungene som holdt meg i live.

Jeg setter kjempestor pris på livet nå, og skulle ønske jeg hadde mulighet til å gå gjøre om på fortiden. Jeg er redd for at når jeg dør så et det med masse angst fordi jeg ikke er klar som følge av at jeg kastet bort halve livet :(

Jeg håper at ts får god hjelp og klarer å snu dette.

Skrevet

Jeg plages med en del av det motsatte: at jeg ikke vil dø.

Jeg har nylig begynt å leve - og jeg nærmer meg 40. Jeg har vært psykisk syk mesteparten av livet og hadde masse tanker som ts har. Jeg ønsket ikke å leve, hver dag handlet om å bare komme seg gjennom på en best mulig måte. Det var ungene som holdt meg i live.

Jeg setter kjempestor pris på livet nå, og skulle ønske jeg hadde mulighet til å gå gjøre om på fortiden. Jeg er redd for at når jeg dør så et det med masse angst fordi jeg ikke er klar som følge av at jeg kastet bort halve livet :(

Jeg håper at ts får god hjelp og klarer å snu dette.

Faktisk er det motsatt. Jeg vil absolutt ikke dø lenger. Jeg er veldig redd døden. Men noenganger blir håpløsheten så stor at jeg ser ingen annen vei ut. De tre siste årene har derimot vært litt av hvert. 4-5 ødelige doser, kvelningsforsøk som endte med kramper. Nå tenker jeg tilbake og sier bare: Flaks! Herregud jeg kunne vært død for lenge siden.

Jeg lurer noen ganger på om det var meningen, eller om jeg bare hadde flaks.. men uansett. Bra du har funnet ut at livet er verdt det. Ikke tenk formye på hva du har kastet bort, tenk heller fremover selvom det er ufattelig vanskelig noenganger,

Igår tok jeg meg en kald dusj, gjorde klar klær og bestemte meg for. nei jeg drar på skolen imorgen selvom jeg ikke får tatt prøven. Kommer bare litt senere for ikke vits komme midt i timen. Så får jeg prate med rektor etterpå om hvorfor jeg sliter. Håper de har gode råd.

Skrevet

Har veldig veldig lyst til å bli helsefagarbeider.. Vet at hvis jeg tar 2 året på nytt trenger jeg bare ta helse og sosial fagene, og ikke matte, naturfag osv for de har jeg allerde fullført. Matte, naturfag osv er fellesfag på alle retningene. Burde jeg satse på det?

Snakk med rådgiver og de andre som har vært med på å utarbeide opplegget for deg (jeg forsto det som at du har byttet en gang allerede?).  Ikke velg noen løsning som innebærer at du slutter eller tar pause, ta heller et begrenset antall fag om gangen.  Det er riktig som du skriver at det går an å ta allmennfagene og linjefagene hver for seg.  Jeg synes ikke det høres ut som noen dårlig idé å ta fagbrev, men ta det opp med rådgiver slik at du unngår formelle tabber - det er mange regler å forholde seg til. 

Få en ny dato for den naturfagprøven og forbered deg såpass at du får ståkarakter.  Ellers tårner tingene seg bare opp slik at totalen virker uoverkommelig.  Verden går ikke under selv om man ikke får toppkarakterer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...