Gå til innhold

Energi skulle jeg gjerne hatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe som kan hjelpe meg å få mer energi? Alt er et ork. Noe kosttilskudd jeg kan ta? Føler medisinen gjør meg dorsk og lat, vil ha mer energi.

Du må finne en måte å komme i gang med litt turgåing. Enten via Friskvernsentralen eller med folk fra Dagsenteret, tror jeg.

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

37

• Maglor

9

• Bella Dotte

5

• AnonymBruker

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

stjernestøv
Skrevet

Du må finne en måte å komme i gang med litt turgåing. Enten via Friskvernsentralen eller med folk fra Dagsenteret, tror jeg.

Ja må vel det.

Skrevet

Ja må vel det.

Hei!

Jeg strever i perioder veldig med å komme meg ut døren hvis jeg ikke har avtaler som står på timeplanen min.

En løsning for meg var å kjøpe hoppetau, det er veldig god trening, kanskje du kan prøve det?

Så flott at du har kuttet ut sukker:-)

Jeg tror det fins forumer der man oppmuntrer hverandre til å spise sunt, holde fast ved gode vaner, kanskje du kan bli med i et sånt? Ofte lettere når man får motivasjon.

Skrevet

Hvis det kan være en trøst har ikke jeg heller klart å komme meg ut i dag. Det regner og er såpeglatt. Hvis regnet gir seg skal jeg skli bort til bensinstasjonen og kjøpe noe småtteri jeg trenger. Egentlig er det en dårlig unnskyldning at det regner for jeg har regntøy, verre er at jeg burde hatt skøyter på når jeg går ut.

Ellers er jeg enig med de andre her inne. En tur ut i dagslys gjør underverker. Det er deilig med frisk luft og å bevege kroppen. Jeg har dessverre dårlig energi selv, men vet at det skyldes tomme jernlagre. Nå tar jeg piller mot det og håper det snart vil hjelp.

Få på deg yttertøy og kom deg ut. Kanskje du kan sette deg som mål og bli sprekere til våren? Da er det enklere å komme seg ut og det er så mye fint å se på.

Dette klarer du.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Jeg strever i perioder veldig med å komme meg ut døren hvis jeg ikke har avtaler som står på timeplanen min.

En løsning for meg var å kjøpe hoppetau, det er veldig god trening, kanskje du kan prøve det?

Så flott at du har kuttet ut sukker:-)

Jeg tror det fins forumer der man oppmuntrer hverandre til å spise sunt, holde fast ved gode vaner, kanskje du kan bli med i et sånt? Ofte lettere når man får motivasjon.

Det var mye lettere når ungene var små, da måtte jeg ut enten jeg ville eller ikke. Hoppetau kan jeg kanskje kjøpe ja.

stjernestøv
Skrevet

Hvis det kan være en trøst har ikke jeg heller klart å komme meg ut i dag. Det regner og er såpeglatt. Hvis regnet gir seg skal jeg skli bort til bensinstasjonen og kjøpe noe småtteri jeg trenger. Egentlig er det en dårlig unnskyldning at det regner for jeg har regntøy, verre er at jeg burde hatt skøyter på når jeg går ut.

Ellers er jeg enig med de andre her inne. En tur ut i dagslys gjør underverker. Det er deilig med frisk luft og å bevege kroppen. Jeg har dessverre dårlig energi selv, men vet at det skyldes tomme jernlagre. Nå tar jeg piller mot det og håper det snart vil hjelp.

Få på deg yttertøy og kom deg ut. Kanskje du kan sette deg som mål og bli sprekere til våren? Da er det enklere å komme seg ut og det er så mye fint å se på.

Dette klarer du.

Takk for råd. Vet hvordan det er å ha tomme jernlagre, da blir man slapp ja...håper det kommer seg snart.

Ja jeg vil bli sprekere til våren.

stjernestøv
Skrevet

Nå har jeg gått meg en liten tur.

Skrevet

Takk for råd. Vet hvordan det er å ha tomme jernlagre, da blir man slapp ja...håper det kommer seg snart.

Ja jeg vil bli sprekere til våren.

Jeg har satt meg som mål å gå lengre på ski i påsken enn det jeg klarte i fjor. Det krever både kondis og styrke. Styrketrening går fint for det kan jeg gjøre inne. Verre er det med kondis når det er sånt drittføre.

Skrevet

Det var mye lettere når ungene var små, da måtte jeg ut enten jeg ville eller ikke. Hoppetau kan jeg kanskje kjøpe ja.

Hei!

Da det hjelper når man har sånne dager at man ikke kommer seg ut:-)

Jeg har bare vanlig fra lekebutikken, men man får sånne med teller, så de fins i mer proffe utgaver:-)

Skrevet

Flott! Nå har du vært kjempeflink!

Skrevet

Så bra! Hvordan føltes det? Her er det stedvis veldig glatt, men det går an å gå hvis man holder seg på fortauene og styrer unna parken.

stjernestøv
Skrevet

:)

Og nå har jeg tatt meg en trengende dusj også :-)

stjernestøv
Skrevet

Jeg har satt meg som mål å gå lengre på ski i påsken enn det jeg klarte i fjor. Det krever både kondis og styrke. Styrketrening går fint for det kan jeg gjøre inne. Verre er det med kondis når det er sånt drittføre.

Er jo ikke noe særlig når det er glatt å gå. Flink du som går på ski.

stjernestøv
Skrevet

Hei!

Da det hjelper når man har sånne dager at man ikke kommer seg ut:-)

Jeg har bare vanlig fra lekebutikken, men man får sånne med teller, så de fins i mer proffe utgaver:-)

Tror jeg har et hoppetau, det var det å finne det da.

stjernestøv
Skrevet

Flott! Nå har du vært kjempeflink!

Takk :-)

stjernestøv
Skrevet

Så bra! Hvordan føltes det? Her er det stedvis veldig glatt, men det går an å gå hvis man holder seg på fortauene og styrer unna parken.

Må si det var godt å komme seg ut litt, litt fri fra innetilværelsen. Her var det ikke glatt, det er mildt og regner som vanlig.

Skrevet

Ja må vel det.

Har du bestemt deg for hva det blir, de to bekjente fra dagsenteret eller turvennen?

stjernestøv
Skrevet

Har du bestemt deg for hva det blir, de to bekjente fra dagsenteret eller turvennen?

Har ikke helt bestemt meg, men har mest lyst å gå med de to bekjente fra dagsenteret. Det er på mandager.

Skrevet

Har ikke helt bestemt meg, men har mest lyst å gå med de to bekjente fra dagsenteret. Det er på mandager.

Hva med de to bekjente på mandager og torsdag med turvenn? Du skal slippe å gå til sverige å tilbake ;-) jeg tenker at 2 turdager BØR du ha når du sitter så mye stille. Jeg har forståelse for at din medisinering og tilstand gjør deg raskt sliten slik at du må vurdere om 4 dager med 4 kortere turer er bedre enn eksempelvis 2 dager med 2 lange.

Jeg var en periode fryktelig trett selv uten noen åpenbar grunn og løste det med å hvile, med enda mer tretthet som eneste resultat. Jeg måtte fysisk tvinge meg ut av døren, etterhvert kviknet jeg til. Gi turene i det minste en sjanse noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...