Gå til innhold

Sosial angst,sinneproblemer,soveproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei :) lurer på en ting hvilken medisin som er best egnet for sosial angst,sinne,soveproblemmer ? har gått på cipralex i 2månder nå, har ikke blitt noe bedre.

Anonymous poster hash: 964b8...77a
Skrevet

Hei :) lurer på en ting hvilken medisin som er best egnet for sosial angst,sinne,soveproblemmer ? har gått på cipralex i 2månder nå, har ikke blitt noe bedre.

Hvilke tiltak har du iverksatt til nå?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker fenemal som sovemedisin. Har ikke tatt opp sinneproblemene med legen enda. Skal gjøre det neste time. Bare lurer på hvilken medisin som er anbefalt på alle problemene samtidig?

AnonymBruker
Skrevet

Bruker fenemal som sovemedisin. Har ikke tatt opp sinneproblemene med legen enda. Skal gjøre det neste time. Bare lurer på hvilken medisin som er anbefalt på alle problemene samtidig?

Det beste er nok tung pykoterapi.

Anonymous poster hash: d40ce...5c2

Skrevet (endret)

Vil ikke anbefale medisinering, da dette bør være siste utvei. Mye bivirkninger ved medisiner, og heller ikke bra i lengden.

Det du har er vanskelige diagnoser å ha, men det er ikke de "verste", da dette er lidelser du kan få hjelp med via andre metoder enn medisinering.

Regner med du går jevnlig til psykolog, anbefaler deg også å prøve ut ulike terapier som kan virke for deg og dine lidelser. Psykologen har nok flere å anbefale.

Hesteterapi (ulike oppgaver der du jobber sammen med e hest, faktisk), har vist seg å ha stor suksess både i usa og etterhvert her i norge.

Les deg til ulike former av terapi-metoder og drøft dette med psykologen.

Jeg gikk på cipralex pga sterk angst og posttraumatisk stressyndrom da jeg var yngre. Det var lite virkning for meg. Tenkte på at dette bare skjulte symptomene framfor å faktisk ordne opp i problemene. Så jeg sluttet og fant min egen metode.

Stengte meg inne og møtte ikke folk på veldig lang tid, fikk andre til å handle til meg osv, da det var på det verste. Var arbeidsledig pga dette..da jeg ikke fikk til å møte andre mennesker i det hele tatt. Psykologen var såvidt jeg kom meg til.

Det var en veldig tung periode i livet mitt som jeg slet med å holde ut i..

Bestemte meg en dag for at jeg ikke klarte mer.

Så jeg kastet pillene, og sendte søknad på en jobb en venninne av meg jobbet med. En jobb jeg alltid tenkte måtte være den verste jobben å ha, da hun måtte bo hjemmefra med andre mennesker, og møte og snakke med hundrevis av nye folk hver eneste dag.

Jeg fikk hjertebank bare hun snakket om jobben sin, så forferdelig hørtes den ut for min del.

Så jeg søkte, og jeg fikk jobb. En helt forferdelig følelse igrunn, grusom panikk og redsel. Men jeg kunne gi opp, eller dra. Så jeg dro dit.

Etter et par dager kjente jeg meg annerledes.

Etter nå tre år, er jeg utadvendt.

Jeg har ikke problemer med verken det ene eller det andre.

Men jeg har lært så uendelig mye, vært sliten, forvirra.. Men jeg har aldri hatt det så godt før, som etter jeg fant løsningen for meg.

Håper du finner din.

Endret av Nascondere
AnonymBruker
Skrevet

Remeron kan helt sikkert løse dine søvnproblemer. Om sinne skyldes irritabilitet pga søvnmangel og/eller depresjon, vil jeg også tro det kan hjelpe på dette. På sosial angst er det derimot ingen grunn til å tro at det i beste fall er bortimot like effektivt som SSRI.

På sosial angst tror jeg ofte kun benzolignende preparater kan ha god effekt, men dette er ikke noe man kan eller burde særlig ofte pga toleranseutvikling og avhengighetsfare.

Tror terapi, læring av angsthåndteringsteknikker og eksponering er viktig for bedring av funksjonsevnen over tid. Forøvrig tror jeg også mitt svar i den andre "angsttråden" kan være nyttig også her.

Om du har mistanke om at du har en annen underliggende psykdom som f.eks. depresjon el. bipolar lidelse, burde du også utredes og behandles for dette.

Anonymous poster hash: 245b4...2b7
AnonymBruker
Skrevet

Terapi fungerer det da ? Fenemal fungerer sikkelig bra å sove på jeg tenker at foreksempel valium fungerer mot angst,søvn,sinne ? Er det ikke et bedre alternativ siden jeg bruker fenemal som er avhengighetsskapende? Så får jeg tatt alt med bare en type medisin. Hva er faren med å bli avhengi av valium for eksempel ? Jeg tenker at det må være bedre å være avhengig av noe som gjør live ditt mye bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Terapi fungerer det da ? Fenemal fungerer sikkelig bra å sove på jeg tenker at foreksempel valium fungerer mot angst,søvn,sinne ? Er det ikke et bedre alternativ siden jeg bruker fenemal som er avhengighetsskapende? Så får jeg tatt alt med bare en type medisin. Hva er faren med å bli avhengi av valium for eksempel ? Jeg tenker at det må være bedre å være avhengig av noe som gjør live ditt mye bedre.

I følge legestanden er det bedre å lide enn å få lindring av valium. Regner med at det snart forbys.

Anonymous poster hash: d40ce...5c2

AnonymBruker
Skrevet

Faren ved å bli avhengig er at om du blir avhengig, vil virkningen av medisinen avta, og du vil få trang til å ta mer for å få samme virkning. Du kan få store psykiske og fysiske plager i form av abstinenser om du forsøker å trappe ned, og disse kan vare en god stund. Å bli avhengig er absolutt ikke å anbefale.

Anonymous poster hash: 245b4...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke noe stor sjanse for å få foreksmpel valium fra legen ? Så man får tatt alle problemene i en smell

Skrevet

Så det er ikke noe stor sjanse for å få foreksmpel valium fra legen ? Så man får tatt alle problemene i en smell

Valium er ikke riktig medisin for sinneproblemer eller angst. Du trenger terapi.

Skrevet

Er det ikke det valium brukes mot da ? Indikasjoner: Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. Terapi høres ut som mye jobb. Er det den eneste løsningen terapi ?er det Ingen doktor som ville gidd meg medisin for di problemene ? Kun terapi ?

Skrevet (endret)

Er det ikke det valium brukes mot da ? Indikasjoner: Nevroser og psykosomatiske tilstander preget av angst, fobier, uro, spenning, aggresjon. Søvnvansker. Terapi høres ut som mye jobb. Er det den eneste løsningen terapi ?er det Ingen doktor som ville gidd meg medisin for di problemene ? Kun terapi ?

Det er ikke førstevalget for å si det slik. Det kan godt være du trenger medisiner kombinert med behandling. Jeg synes du skal legge frem dine ønsker ovenfor din primærlege og ta dette med ham/henne.

Endret av XbellaX
AnonymBruker
Skrevet

Valium er ikke riktig medisin for ... angst. 

Hva brukes valium for da?

Anonymous poster hash: c3d08...37b

AnonymBruker
Skrevet

Så det er ikke noe stor sjanse for å få foreksmpel valium fra legen ?

Kommer nok veldig an på legen.

AnonymBruker
Skrevet

Faren ved å bli avhengig er at om du blir avhengig, vil virkningen av medisinen avta, og du vil få trang til å ta mer for å få samme virkning. Du kan få store psykiske og fysiske plager i form av abstinenser om du forsøker å trappe ned, og disse kan vare en god stund. Å bli avhengig er absolutt ikke å anbefale.

Nøyaktig det samme kan du si som SSRI.

Skrevet

Hva brukes valium for da?

Valium er ikke riktig medisin å begynne med dersom man har sinneproblemer og angst, og ønsker en bedring.

AnonymBruker
Skrevet

Valium er ikke riktig medisin å begynne med dersom man har sinneproblemer og angst, og ønsker en bedring.

Valium er den eneste medisinen som fungerer mot angst. Og ikke som med sludder om SSRI, det fungere rikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...