Gå til innhold

Circadin spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg håper dette er rett sted å spørre.

Jeg har fått utskrevet circadin av legen. Hun anbefaler meg å tygge tabletten.

Jeg gjorde det.

Første natt ble jeg kjempetrøtt og sovnet. Våknet etter fire timer. Da tygget jeg en ny tablett og sovnet igjen ganske raskt.

Men i natt ble jeg ikke trøtt nok til å klare å sovne, så jeg lå våken hele natta...

Så jeg lurer på om det går greit å tygge to tabletter, alså doble dosen.

Takk for svar :)

Skrevet

Hei, jeg håper dette er rett sted å spørre.

Jeg har fått utskrevet circadin av legen. Hun anbefaler meg å tygge tabletten.

Jeg gjorde det.

Første natt ble jeg kjempetrøtt og sovnet. Våknet etter fire timer. Da tygget jeg en ny tablett og sovnet igjen ganske raskt.

Men i natt ble jeg ikke trøtt nok til å klare å sovne, så jeg lå våken hele natta...

Så jeg lurer på om det går greit å tygge to tabletter, alså doble dosen.

Takk for svar :)

Hei!

Jeg tar 1-3 tabl, vanligvis 2 ved behov. Så det går bra med 2:-)

Men det er jo ikke noe kraftig søvnmedisin dette, så man må også tenke søvnhygiene hvis man har en periode med søvnvansker.

Virkningen skal være stabil et par mnd i vertfall, så må man ta en pause, for at de skal virke, tror derfor andre grunner til at de etter en natt sluttet å virke,

Jeg har bedre effekt av melatonintabl, circadin er jo depot, melatonintabl blir jeg fortere trøtt av enn circadintabl.

:)

Skrevet

Takk :)

Når de tygges så kommer all virkningen på en gang, men satser på at det går bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...