Circasånn Skrevet 6. januar 2015 Skrevet 6. januar 2015 Hei, jeg håper dette er rett sted å spørre. Jeg har fått utskrevet circadin av legen. Hun anbefaler meg å tygge tabletten. Jeg gjorde det. Første natt ble jeg kjempetrøtt og sovnet. Våknet etter fire timer. Da tygget jeg en ny tablett og sovnet igjen ganske raskt. Men i natt ble jeg ikke trøtt nok til å klare å sovne, så jeg lå våken hele natta... Så jeg lurer på om det går greit å tygge to tabletter, alså doble dosen. Takk for svar 0 Siter
Madelenemie Skrevet 6. januar 2015 Skrevet 6. januar 2015 Hei, jeg håper dette er rett sted å spørre. Jeg har fått utskrevet circadin av legen. Hun anbefaler meg å tygge tabletten. Jeg gjorde det. Første natt ble jeg kjempetrøtt og sovnet. Våknet etter fire timer. Da tygget jeg en ny tablett og sovnet igjen ganske raskt. Men i natt ble jeg ikke trøtt nok til å klare å sovne, så jeg lå våken hele natta... Så jeg lurer på om det går greit å tygge to tabletter, alså doble dosen. Takk for svar Hei! Jeg tar 1-3 tabl, vanligvis 2 ved behov. Så det går bra med 2:-) Men det er jo ikke noe kraftig søvnmedisin dette, så man må også tenke søvnhygiene hvis man har en periode med søvnvansker. Virkningen skal være stabil et par mnd i vertfall, så må man ta en pause, for at de skal virke, tror derfor andre grunner til at de etter en natt sluttet å virke, Jeg har bedre effekt av melatonintabl, circadin er jo depot, melatonintabl blir jeg fortere trøtt av enn circadintabl. 0 Siter
Circasånn Skrevet 6. januar 2015 Forfatter Skrevet 6. januar 2015 Takk Når de tygges så kommer all virkningen på en gang, men satser på at det går bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.