Gå til innhold

Sykmeldinger - meget bra uttalelse fra lege

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette blir litt offtopic (og jeg er veldig stor motstander av offtopic-het) så legger det i en spoiler :)

EØS medlemskappet var et landssvik fra politikerne, og de burde blitt straffet, de visste folket var imot og tok bakveien inn i EU

Og man kan si mye negativt om Erna og Siv, men de kaller ihvertfall ikke karikaturtegnere for ekstremister.... sånn som jens og støre gjorde i et mislykket forsøk på å gjøre muslimer fornøyde ved forige hendelse .....

Endret av Trollings
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• skrevet

17

• Trine

14

• AnonymBruker

10

• slabbedask

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men du kan ikke bare ta ting ut av sammenheng. Du må jo også se hvilket innlegg jeg har svart på. Det var snakk om hvorfor noen skal bry med å ansette noen som trenger masse tilrettelegging når de heller kan ansette en svenske. Det er snakk om hvordan regjeringen har tenkt at trygdede skal komme seg ut i jobb. Slabbedask mente hn skulle likt å spørre regjeringen om dette og jeg svarer da at han heller burde spørre den forrige regjeringa som faktisk var den som startet denne suppa.

Hvilken "suppe"? Arbeidsinnvandringen er knyttet opp mot EØS-avtalen, og den skydes ikke den forrige regjeringen.

Skrevet

Men du kan ikke bare ta ting ut av sammenheng. Du må jo også se hvilket innlegg jeg har svart på. Det var snakk om hvorfor noen skal bry med å ansette noen som trenger masse tilrettelegging når de heller kan ansette en svenske. Det er snakk om hvordan regjeringen har tenkt at trygdede skal komme seg ut i jobb. Slabbedask mente hn skulle likt å spørre regjeringen om dette og jeg svarer da at han heller burde spørre den forrige regjeringa som faktisk var den som startet denne suppa.

Åja, da misforstod jeg da. Du sa jo "Så hva med å få arbeidsledige ut i jobb, la de trygdede som vil jobbe få jobbe og la de syke få være syke uten dårlig samvittighet. Så kan vi justere arbeidsinnvandringen ut ifra det", så da trodde jeg vi snakket om EØS.

Skrevet (endret)

Og du tror ikke de andre partiene mener det samme? I såfall skal jeg tørre gi deg en diagnose. Du er naiv!!!!

Jeg er alt annet enn naiv. Det å true med økonomiske represalier for å piske trygdede tilbake til arbeidslivet til jobber som ikke finnes, er et propaganda-show denne regjeringen kjører.

Endret av slabbedask
Skrevet

Hvilken "suppe"? Arbeidsinnvandringen er knyttet opp mot EØS-avtalen, og den skydes ikke den forrige regjeringen.

Bah....glem det!!! Enten er du usannsynlig vrang ellerså klarer jeg tydeligvis ikke forklare så du forstår. Det var jo du som startet med at du ville likt å spørre Erna og Siv om det, så da mener du at det er dem som er ansvarlig for EØS-avtalen da eller?

Jeg er alt annet enn naiv. Det å true med økonomiske represalier for å piske trygdede tilbake til arbeidslivet til jobber som ikke finnes, er et propaganda-show denne regjeringen kjører.

Her tar du feil. Det er noe forrige regjering startet, et enstemmig storting var enige om det. Denne regjeringen prøver å rette opp litt ved å gi kompensasjon i 3 år.

Skrevet

Åja, da misforstod jeg da. Du sa jo "Så hva med å få arbeidsledige ut i jobb, la de trygdede som vil jobbe få jobbe og la de syke få være syke uten dårlig samvittighet. Så kan vi justere arbeidsinnvandringen ut ifra det", så da trodde jeg vi snakket om EØS.

Ok. Ja, men så svarte jeg på noe slabbedask sa som ikke hadde med EØS å gjøre. Jeg tenkte egentlig ikke på EØS da jeg skrev det du siterte her heller, men du har jo rett i at det henger sammen.

Skrevet

Her tar du feil. Det er noe forrige regjering startet, et enstemmig storting var enige om det. Denne regjeringen prøver å rette opp litt ved å gi kompensasjon i 3 år.

Jeg snakker ikke om den nye uførereformen. Totalt sett vil ikke denne gi kutt i trygden (selv om noen kommer noe dårligere ut pga skatten).

Skrevet

Bah....glem det!!! Enten er du usannsynlig vrang ellerså klarer jeg tydeligvis ikke forklare så du forstår. Det var jo du som startet med at du ville likt å spørre Erna og Siv om det, så da mener du at det er dem som er ansvarlig for EØS-avtalen da eller?

Nei, men det er de som sitter med ansvaret nå. Og jeg har ikke registert at de ønsker å gjøre noe med arbeidsinnvandringen.

AnonymBruker
Skrevet

Mer propaganda fra høyresiden for å stigmatisere vi som ikke "bidrar til fellesskapet".

Anonymous poster hash: 8ea26...4f7

Et eller annet påskudd trenger jo de for å redusere budsjettene slik at de får skattelette. Manglende medmennskelighet er samfunnsøkonomisk kostbart!

Generell mistenkeliggjøring rammer urettmessig:

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Unge-uten-arbeid-og-skole-er-ikke-late-7849268.html

Anonymous poster hash: 986d9...cc6

Skrevet

Et eller annet påskudd trenger jo de for å redusere budsjettene slik at de får skattelette. Manglende medmennskelighet er samfunnsøkonomisk kostbart!

Generell mistenkeliggjøring rammer urettmessig:

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Unge-uten-arbeid-og-skole-er-ikke-late-7849268.html

Anonymous poster hash: 986d9...cc6

Hørtes ut som fornuftig forskning i den artikkelen. Da jeg søkte lærlingeplass var det 19% i det fylket som fikk plass og det er ikke fordi vi ikke trenger elektrikerer. Mye potensielt bra arbeidskraft som blir borte under utdanningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...