Gå til innhold

Hva sier psykolog til nav?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Diagnose ? Antatt funksjonsevne ? Blir kvalm av at denne instansen skal vite så mye om meg. Truer de megvil jeg vise jeg kan ordne opp selv!!

Anonymous poster hash: d7eac...dfc

stjernestøv
Skrevet

Diagnose ? Antatt funksjonsevne ? Blir kvalm av at denne instansen skal vite så mye om meg. Truer de megvil jeg vise jeg kan ordne opp selv!!

Ja de får vite om diagnose og funksjonsevne. Gjør det så mye om de vet mye om deg? De er jo der for å hjelpe å tilpasse.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Fra NAV skal du få tjenester/penger. Vi må gi nok opplysninger, men ikke mer, til at NAV kan vurdere om vilkårene for å få disse tjenestene er oppfylt eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Diagnose ? Antatt funksjonsevne ? Blir kvalm av at denne instansen skal vite så mye om meg. 

Spiller det noen rolle?

Anonymous poster hash: 7a63f...6b8

Skrevet (endret)

Ok.

Får holde hodet kaldt. Veldig kaldt.

Endret av En namnlaus
Skrevet

Du er èn av flere titalls tusen som hører inn under NAV, din informasjon brukes for å vurdere hva du er kvalifisert til, ikke noe mer. Den informasjonen du kommer med er ikke viktig utover dette. For å få lov til å motta støtte er det helt fair at "avsender" setter rimelige krav.

Jeg er fullt klar over at NAV gjør mye rart, men jeg blir samtidig litt oppgitt over innlegget ditt. Om du ikke ønsker å få økonomisk støtte kan du vel egentlig bare begynne å forsørge deg selv? Jeg forstår ikke at du ikke kan grave frem litt takknemlighet. Er du klar over hvor vanskelig det er for mange som av ulike grunner faller mellom stolene å få endene til å møtes? Du derimot, kvalifiserer til støtte.

Skrevet

Du er èn av flere titalls tusen som hører inn under NAV, din informasjon brukes for å vurdere hva du er kvalifisert til, ikke noe mer. Den informasjonen du kommer med er ikke viktig utover dette. For å få lov til å motta støtte er det helt fair at "avsender" setter rimelige krav.

Jeg er fullt klar over at NAV gjør mye rart, men jeg blir samtidig litt oppgitt over innlegget ditt. Om du ikke ønsker å få økonomisk støtte kan du vel egentlig bare begynne å forsørge deg selv? Jeg forstår ikke at du ikke kan grave frem litt takknemlighet. Er du klar over hvor vanskelig det er for mange som av ulike grunner faller mellom stolene å få endene til å møtes? Du derimot, kvalifiserer til støtte.

Skrevet (endret)

Ja får forsørge meg selv på et vis om jeg ikke klarer å svelge deres betingelser og møtevirksomhet hvor jeg skal gjøres til et stakkarslig objekt for deres analyse og krav og jeg skal utleveres for åpen scene om de får det som de vil. Er ikke helt der, føler det som om mulig enda mer utrygt . I takknemlighet skal jeg gjøre son de sier- " hvis ikke...!"

Eller rettere sagt, passer dårlig med hvordan min sjel er konstruert. Er redd og alt det der, men tenker tilpassede opplegg vil gjøre st jeg synker dypere i eget indre.Men kanskje klarer de med dette å trigge noe i meg, aldri så ille er det kanskje godt for noe.

Brygger på mange tanker om hvordan jeg kan bidra i samfunnet. Vet ikke om nav kan tilføre meg så mye i denne sammheng. Tar det som et enormt personlig nederlag at jeg fortiden er avhengig av deres økonomiske bistand . Skal nok vise alle at jeg kan før el siden:(

Endret av En namnlaus
Skrevet (endret)

Ja får forsørge meg selv på et vis om jeg ikke klarer å svelge deres betingelser og møtevirksomhet hvor jeg skal gjøres til et stakkarslig objekt for deres analyse og krav og jeg skal utleveres for åpen scene om de får det som de vil. Er ikke helt der, føler det som om mulig enda mer utrygt . I takknemlighet skal jeg gjøre son de sier- " hvis ikke...!"

Eller rettere sagt, passer dårlig med hvordan min sjel er konstruert. Er redd og alt det der, men tenker tilpassede opplegg vil gjøre st jeg synker dypere i eget indre.Men kanskje klarer de med dette å trigge noe i meg, aldri så ille er det kanskje godt for noe.

Brygger på mange tanker om hvordan jeg kan bidra i samfunnet. Vet ikke om nav kan tilføre meg så mye i denne sammheng. Tar det som et enormt personlig nederlag at jeg fortiden er avhengig av deres økonomiske bistand . Skal nok vise alle at jeg kan før el siden:(

Det er facinerende hvordan du møter NAV med slike enorme mengder forakt og avsky, mens du selv er redd for å bli møtt på samme vis. 

"I takknemlighet skal jeg gjøre son de sier- " hvis ikke...!". Jeg synes personlig du bør være fantastisk takknemlig, det betyr ikke at du er i en heldig situasjon, men til tross for at du er der du er -så kan du faktisk få hjelp.  "Hvis ikke" er faktisk heller ingen trussel, det er fakta. "Gi oss det du trenger av informasjon og oppfyller du kravene så får du støtte", som de sier. Ønsker du ikke gjøre dette står du fritt til å forsørge deg selv. Det er et valg du har. Jeg blir provosert av dine uttalelser fordi det er mennesker som må gå fra alt de eier, selge alt de har, for å klare å overleve. Du er heldig, men du oppfører deg som en trassig femåring akkurat nå. 

Det er vanskelig å møte et menneske som er så forutinntatt/ fordømmende på en fin måte. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke maner frem litt fornuft og voksenhet og prøver i større grad å møte NAV med noenlunde blanke ark. La mennesker få lov til å å fargelegge deg, uten at du drar din surmargede bitterhet inn i alle nye relasjoner. 

Endret av XbellaX
Skrevet (endret)

Det er facinerende hvordan du møter NAV med slike enorme mengder forakt og avsky, mens du selv er redd for å bli møtt på samme vis.

"I takknemlighet skal jeg gjøre son de sier- " hvis ikke...!". Jeg synes personlig du bør være fantastisk takknemlig, det betyr ikke at du er i en heldig situasjon, men til tross for at du er der du er -så kan du faktisk få hjelp. "Hvis ikke" er faktisk heller ingen trussel, det er fakta. "Gi oss det du trenger av informasjon og oppfyller du kravene så får du støtte", som de sier. Ønsker du ikke gjøre dette står du fritt til å forsørge deg selv. Det er et valg du har. Jeg blir provosert av dine uttalelser fordi det er mennesker som må gå fra alt de eier, selge alt de har, for å klare å overleve. Du er heldig, men du oppfører deg som en trassig femåring akkurat nå.

Det er vanskelig å møte et menneske som er så forutinntatt/ fordømmende på en fin måte. Jeg kan ikke helt forstå hvorfor du ikke maner frem litt fornuft og voksenhet og prøver i større grad å møte NAV med noenlunde blanke ark. La mennesker få lov til å å fargelegge deg, uten at du drar din surmargede bitterhet inn i alle nye

Endret av En namnlaus
Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hva som skjedde med innlegget ditt for nå står bare min sitering igjen, men jeg rakk å lese det og svarer deg basert på det jeg så.

"de drøftet det i team og møtte meg med en viss avsky og sa " du et ikke syk».» Avsky er tolkning. Klarer du å se det selv? 99% av det du skriver om f.eks NAV er basert på din subjektive tolkning. Du er negativt innstillt før noen har rukket å si hei til deg.

"Er forresten takknemlig , men dessverre kjenner jeg meg foreløpig ikke i takknemlighetsgjeld til nav» Du skal ikke(!) være i takknemlighetsGJELD, det er ikke det jeg mener. Et «livet mitt er forferdelig akkurat nå, men det kunne faktisk vært litt verre om jeg ikke hadde fått litt økonomisk hjelp midt oppi alt» -er det jeg lette etter hos deg og ikke fant.

"Jeg bruker dagene på å tenke på hvordan jeg skal kunne leve og virke fremover, er ikke interessert i å være vrang. Bærer på en sorg over meg selv. Tro hva du vil.. « Det tror jeg deg absolutt på. Livet ditt er vanskelig akkurat nå, og har vært det i flere år. Jeg synes det er fint å lese at du har noe mer tillit til din nåværende behandler, selv om god terapi kan være vanskelig håper jeg du gjør så godt du kan, ingen forventer mer av deg.

Jeg leste forøvrig et fint innlegg NHD hadde skrevet til deg for en tid tilbake. Jeg håper du printer det ut og klistrer det i pannen ;-)

Stå på. Det skal bli bedre enn dette.

Endret av XbellaX
Skrevet

Ok - det var jeg som startet tråden. Men dette ble jeg visst bare lei meg av . Og tro ikke jeg oppfører meg som et uhyre ovenfor nav - lyttet og later som alt nav damen sa var ok. Min skepsis kommer ikke fra løse luften.Sa jeg og kanskje skal klare meg selv. Hun forlangte litt av hvert kan du tro.

Skrevet

Ok - det var jeg som startet tråden. Men dette ble jeg visst bare lei meg av . Og tro ikke jeg oppfører meg som et uhyre ovenfor nav - lyttet og later som alt nav damen sa var ok. Min skepsis kommer ikke fra løse luften.Sa jeg og kanskje skal klare meg selv. Hun forlangte litt av hvert kan du tro.

Les det siste innlegget mitt en gang til. 

Håper de resterende dagene av uken blir fine for deg :-)

Skrevet

Les det siste innlegget mitt en gang til.

Håper de resterende dagene av uken blir fine for deg :-)

takk- ( Men det spørs .)
Skrevet

Jeg tenker at jo mer informasjon NAV får fra lege og psykolog dess bedre forutsetninger har de for å gi deg riktig tilrettelegging. De har jo taushetsplikt og det er ikke akkurat som at journalen din havner på trykk i VG.

AnonymBruker
Skrevet

Så illle var det vel ikke?

Anonymous poster hash: a46db...1bb

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...