Gå til innhold

Når livet står stille, og har gjort det i årevis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør man når det føles som livet står stille, og det har gjort det i 20-25 år? Det ene året er helt likt det forrige, ingen fremgang eller endringer. Familie, venner, folk du gikk på skole med får seg utdanning, jobb, gifter seg, får barn, bygger hus, får ny jobb, bygger hytte, drar på ferier til alle verdenshjørner, har masse fritidsaktiviteter, det skjer noe hele tiden.

Ikke si at det bare er å "ta seg sammen" og "gjøre noe". Dette er som en komplisert ligning jeg ikke har klarer å løse. Føler ikke jeg passer inn her på jorden. Er en fremmed i livet. Forstår ikke systemet. Står helt på utsiden av alt.

Anonymous poster hash: 66339...ff3
Skrevet

For at forandring skal skje må man gjøre noe anderledes enn det man gjør og har gjort...

Men tror det du beskriver, det med alt er så flott, for disse du "kjenner" og ser rundt om i samfunnet, i en viss grad handler om narsissisme... det er nok ikke fullt så bra...

Nøyaktig hva man bør gjøre anderledes er vanskelig å svare på. Innlegget ditt er veldig generelt...

Men generelt sett: begynne i det små. Gjør små endringer som man vet man kan gjennomføre over tid.

Skrevet

Hva gjør man når det føles som livet står stille, og det har gjort det i 20-25 år? Det ene året er helt likt det forrige, ingen fremgang eller endringer. Familie, venner, folk du gikk på skole med får seg utdanning, jobb, gifter seg, får barn, bygger hus, får ny jobb, bygger hytte, drar på ferier til alle verdenshjørner, har masse fritidsaktiviteter, det skjer noe hele tiden.

Ikke si at det bare er å "ta seg sammen" og "gjøre noe". Dette er som en komplisert ligning jeg ikke har klarer å løse. Føler ikke jeg passer inn her på jorden. Er en fremmed i livet. Forstår ikke systemet. Står helt på utsiden av alt.

Nå skriver du ikke om grunnene til at det føles som om livet står stille, men tror kanskje det er viktig å se litt på hva du synes er viktigst for deg å jobbe mot i din nåværende situasjon. 

Jeg tror også det er viktig å vite at alle ikke ønsker det samme, selv om det ofte virker slik. Av og til blir i alle fall jeg veldig stresset over hvor konforme mange er når det gjelder målsetninger i livet, og jeg føler meg fremmed fordi jeg synes det er vanskelig å ville ha disse tingene. Det virker som andre antar at man har samme mål og ønsker, og at det virker fremmed at man ikke ønsker seg noe av det du nevner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...