Gå til innhold

Kan jeg begynne å puste ut nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skrev en del om min sønn her før jul som ble veldig psyk med depresjon og angst, hvor jeg skrev at jeg var usikker på om det kunne være noe mer, siden han fikk paranoide tanker som gikk på at han følte han ble beglodd på bussen, på butikken og på kino.

Han hadde en voldsom angst og uro på kvelden og for meg var det en skremmende opplevelse, da jeg aldri har sett noe lignende tidligere.

Etter at han begynte på Cipralex gikk det mye opp og ned, men etter at han økte til 15 mg, har det gått jevnt fremover. Jeg vil ikke si han er helt seg selv enda. Han har mindre energi enn han hadde før han ble syk. Men humøret bedrer seg og den voldsomme uroen er borte. Likevel skal det mindre til før han trekker seg tilbake og vil være alene.

Jeg er usikker på om han var i psykose enkelte kvelder. Jeg tolket det slik og du også Nhd mente at det var en psykose. Vi hadde en lege her en natt som mente at det ikke tegn til psykose siden han ikke var forvirret, gjorde godt rede for seg og svarte adekvat. Jeg mener de så en annen gutt enn det jeg så bare en time tidligere.

Jeg har bestilt oppfølgingstime til han om en uke. Nhd, hvilken behandling mener du er viktig fremover nå ? Skal jeg gå ut i fra at dette var depresjon og angst eller bør han ha videre utredning av spesialist ? Eller kan jeg puste ut nå og la dette være en sak mellom sønn og fastlege ?

ps. Det som er litt dumt er at han begynner å tenke at han kanskje hadde blitt friskere uansett uten medisinene.

Anonymous poster hash: 3f9a9...159
Skrevet

Jeg er ikke nhd, men jeg ville bare si at jeg håper at du får svar fra han. Jeg vet hvordan det er når de kjæreste vi har blir syke.

Styrkeklem til deg :)

AnonymBruker
Skrevet

hww : Jeg vet du ikke er Nhd :P

Tusen takk og styrkeklem tilbake til deg :-)

Går bedre her nå, men må si det var en skremmende opplevelse en stund, da jeg ikke har opplevd noe slik verken i min x sin familie eller i min egen familie. Jeg var selv deprimert for litt under 2 år siden, men det var en klar årsak til det og det var ikke på et slikt nivå. Kjente igjen noen av symptomene, men ikke angsten og de paranoide tankene. Det gikk raskt over også med 10 mg Cipralex og jeg behøvde ikke bruke de i lang tid.

Så dette har vært helt nytt for meg. Skremmende opplevelse som jeg håper han slipper å oppleve på nytt igjen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Så lenge det går klart fremover trenger du ikke bekymre deg. Da er en på rett spor.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, da skal jeg forsøke å slappe av litt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...