Gå til innhold

Medisiner kaffe og te

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen!

Jeg vet jeg ikke skal ta jerntabletter sammen med te fordi det vil hemme jernopptaket. Er det andre medisiner som ikke bør tas med kaffe eller te? Jeg finner ikke noe om dette i Felleskatalogen.

Jeg drikker masse te og det er samtidig som jeg tar morgendosen min. Jeg vil jo ha full virkning av medisinene!

Jeg står på:

lamictal

fluanxol

wellbutrin

cipralex

levaxin

stjernestøv
Skrevet

God morgen!

Jeg vet jeg ikke skal ta jerntabletter sammen med te fordi det vil hemme jernopptaket. Er det andre medisiner som ikke bør tas med kaffe eller te? Jeg finner ikke noe om dette i Felleskatalogen.

Jeg drikker masse te og det er samtidig som jeg tar morgendosen min. Jeg vil jo ha full virkning av medisinene!

Jeg står på:

lamictal

fluanxol

wellbutrin

cipralex

levaxin

Tror ikke te har noe å si, men melk skal du vel ikke ta jern tabletter med.

Skrevet

God morgen!

Jeg står på:

lamictal

fluanxol

wellbutrin

cipralex

levaxin

Det tviler jeg på.

Det man skal være forsiktig med, er å blande kaffe/te med SSRI'et Fevarin. Men andre medisiner bør gå greit.

Skrevet

Når jeg var på DPS var det begrensninger på hvor mye kaffe vi fikk om morgenen, fordi de mente for mye kaffe ville forstyrre opptaket av morgendosen... :lol: Helt nazi jo. Og sannsynligvis bare tull etter min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...