Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Får frostanfall etter møte med helsepersonell , er det tegn på angst. ? Blir og svært utmattet.Når jeg tenker meg om har jeg hatt dette ellers også - når jeg har utfordret meg kanskje overevne el vært nervøs. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Får frostanfall etter møte med helsepersonell , er det tegn på angst. ? Blir og svært utmattet.Når jeg tenker meg om har jeg hatt dette ellers også - når jeg har utfordret meg kanskje overevne el vært nervøs. Det kan være angst,det er noe man blir utmattet av. 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det kan være angst,det er noe man blir utmattet av.jeg antar det jeg og egentlig , hutrer for øyeblikket etter møte med lege 0 Siter
ISW Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Angsten har så mange ansikter. Man kan bli frossen eller varm/svett, man kan bli rastløs/urolig eller lammet, man kan bli energisk eller utmattet, man kan få høy puls eller lav puls. Man kan få diare eller forstoppelse. Den korte forklaringen: Ved noen former for angst trigges fight/flee-responsen gjennom at binyrene skiller ut masse adrenalin til blodet. Dette utvider blodkarene, øker pulsen, gir svette, osv. I andre tilfeller skilles det ikke ut så mye adrenalin, men det lekker noradrenalin fra nervetrådene og ut i blodet. Dette har en ganske annen effekt på kroppen, trekker sammen blodkarene, gir frysninger, kan til og med senke pulsen, osv. Etter min mening er det mest når man bekymrer seg mye eller gruer seg til noe at sistnevnte skjer, da det ikke trigger noen panikkartet respons. Endret 8. januar 2015 av issomethingwrong 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Angsten har så mange ansikter. Man kan bli frossen eller varm/svett, man kan bli rastløs/urolig eller lammet, man kan bli energisk eller utmattet, man kan få høy puls eller lav puls. Man kan få diare eller forstoppelse. Den korte forklaringen: Ved noen former for angst trigges fight/flee-responsen gjennom at binyrene skiller ut masse adrenalin til blodet. Dette utvider blodkarene, øker pulsen, gir svette, osv. I andre tilfeller skilles det ikke ut så mye adrenalin, men det lekker noradrenalin fra nervetrådene og ut i blodet. Dette har en ganske annen effekt på kroppen, trekker sammen blodkarene, gir frysninger, kan til og med senke pulsen, osv. Etter min mening er det mest når man bekymrer seg mye eller gruer seg til noe at sistnevnte skjer, da det ikke trigger noen panikkartet respons.det var en grundig beskrivelse av hvordan kroppen kan kommunisere angsten:) Jeg puster visst nesten ikke når jeg er redd. Så kommer frysningene. Tre tepper på meg nå. Fått beskjed om at jeg er syk så da tillater jeg meg visst å være litt sykelig . Får dårlig samvittighet . Endret 8. januar 2015 av En namnlaus 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Angsten har så mange ansikter. Man kan bli frossen eller varm/svett, man kan bli rastløs/urolig eller lammet, man kan bli energisk eller utmattet, man kan få høy puls eller lav puls. Man kan få diare eller forstoppelse. Den korte forklaringen: Ved noen former for angst trigges fight/flee-responsen gjennom at binyrene skiller ut masse adrenalin til blodet. Dette utvider blodkarene, øker pulsen, gir svette, osv. I andre tilfeller skilles det ikke ut så mye adrenalin, men det lekker noradrenalin fra nervetrådene og ut i blodet. Dette har en ganske annen effekt på kroppen, trekker sammen blodkarene, gir frysninger, kan til og med senke pulsen, osv. Etter min mening er det mest når man bekymrer seg mye eller gruer seg til noe at sistnevnte skjer, da det ikke trigger noen panikkartet respons.Interessant. Jeg har ofte lurt på hva som egentlig skjer. Mange ganger når jeg opplever en konkret situasjon som f.eks. noe kommer i vegen når jeg kjører bil setter adrenalinet i gang. Problemet er at det ikke roer seg helt igjen. Lurer på om den indre uroen enkelte ganger kommer eller blir forsterket etter slike episoder. 0 Siter
ISW Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 det var en grundig beskrivelse av hvordan kroppen kan kommunisere angsten:) Jeg puster visst nesten ikke når jeg er redd. Så kommer frysningene. Tre tepper på meg nå. Fått beskjed om at jeg er syk så da tillater jeg meg visst å være litt sykelig . Får dårlig samvittighet . Det har hjulpet meg en del å se litt "vitenskapelig" på fenomenene som skjer i kroppen og/eller hodet når man er syk. Bare akseptere det som skjer med begrunnelse i "at nå er litt litt mye ditt eller datt i omløp her - det er ikke noe verre enn det". 0 Siter
ISW Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Interessant. Jeg har ofte lurt på hva som egentlig skjer. Mange ganger når jeg opplever en konkret situasjon som f.eks. noe kommer i vegen når jeg kjører bil setter adrenalinet i gang. Problemet er at det ikke roer seg helt igjen. Lurer på om den indre uroen enkelte ganger kommer eller blir forsterket etter slike episoder. Ja det er litt interessant hvordan kroppen reagerer. Jeg opplevde det senest i går. Fikk en ganske sjokkerende SMS og plutselig var pulsen min nærmere 140, med harde hjerteslag. Det var adrenalin. Av den vanlige angsten min får jeg veldig sjeldent høy puls, når den mer blir i form av bekymringer og tankespinn. Men jeg kan få kalde hender, frysninger, osv. Grunnen til at det ikke roer seg helt hos deg er at du reagerer med angst på angsten. Da får du en konstant produksjon av adrenalin, og til syvende og sist blir du veldig sliten etterpå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.