Gå til innhold

NHD: Lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei NHD.

Jeg begynte for noen uker siden med Lamictal pga depresjon.

Tok 25 mg i to uker, så 50 mg i 2 uker.

Til mandag skal jeg trappe opp til 100 mg, og to uker etter det skal jeg ta en blodprøve for å måle serumskonsentrasjonen før jeg evt trapper opp til 200 mg.

Etter snart to uker på 50 mg føler jeg meg markant bedre og depresjonen har lettnet veldig og er nesten borte.

Kan Lamictal virke så fort selv om man ikke er ferdig med å trappe opp til den dosen man evt skal stå  på?

(Psykiateren på DPSn sa det ikke var nødvendig å måle serumspeilet før etter at man hadde gått på 100 mg i et par uker)

Jeg er ikke bipolar, men har slitt med angst i snart 20 år og depresjon i varierende grad de siste 12 årene ca.

Har forsøkt flere andre antidepressiva uten at det har hjulpet særlig, bortsett fra Efexor, men den måtte jeg slutte  med fordi jeg fikk så høyt  blodtrykk.

Da mente psykiateren at Lamictal kunne være et godt forsøk.

Andre medisiner utenom Lamictal jeg bruker nå er:

Tolvon 60 mg (2 tbl kveld)

Valium 5 mg (1 tbl x 3)

Takknemlig for svar

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det hender av og til at personer får god effekt også på lavere doser Lamictal enn det som de fleste må ha.

Skrevet

Takk for svar.

Får håpe det ikke bare er placebo.

Men noe har lettnet, det merker jeg.

Satser på at det blir bedre og bedre dag for dag nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...