AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det skrives mye her om terapi og å jobbe mellom timene. Men når det går flere måneder mellom timene hos behandler så er det vel verken terapi eller noe å jobbe med. Eller er det noen som har så sjelden terapi. Jeg ser mer på det som en medisinoppfølging. Og det var vel det som var meningen i starten også,da jeg i tillegg gikk til psykolog i den tiden.Det er vel det jeg må se det som. Og alt det andre tullet mitt må jeg prøve å finne ut av selv. Hvis jeg tror jeg er frisk så blir jeg det kanskje. Kanskje jeg ikke er syk, men at jeg bare ikke takler livet. At jeg bare må ta meg sammen. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det skrives mye her om terapi og å jobbe mellom timene. Men når det går flere måneder mellom timene hos behandler så er det vel verken terapi eller noe å jobbe med. Eller er det noen som har så sjelden terapi. Jeg ser mer på det som en medisinoppfølging. Og det var vel det som var meningen i starten også,da jeg i tillegg gikk til psykolog i den tiden. Det er vel det jeg må se det som. Og alt det andre tullet mitt må jeg prøve å finne ut av selv. Hvis jeg tror jeg er frisk så blir jeg det kanskje. Kanskje jeg ikke er syk, men at jeg bare ikke takler livet. At jeg bare må ta meg sammen. Anonymous poster hash: 54926...33c Hva var målet med terapien da du begynte? Har dette forandret seg? Har du lagt frem et ønske om hyppigere time? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 22:03, said: Hva var målet med terapien da du begynte? Har dette forandret seg? Har du lagt frem et ønske om hyppigere time? Det var medisinoppfølging da jeg i tillegg gikk til psykolog. Jeg har ymtet frempå om hyppigere timer, men han mente det nok gikk greit men noen måneder i mellom. Jeg fungerer jo stort sett greit på jobb. Det er nok andre som trenger det mer enn meg. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Ja, det er medisinoppfølging. Om du trenger psykoterapi, og det tror jeg du trenger, så må du enten be om det hos denne legen, eller finne en annen psykoterapeut. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Nils Håvard Dahl, psykiater, on 08 Jan 2015 - 22:10, said: Ja, det er medisinoppfølging. Om du trenger psykoterapi, og det tror jeg du trenger, så må du enten be om det hos denne legen, eller finne en annen psykoterapeut. Jeg kan nok få time hos psykologen jeg gikk til, for han har ikke avsluttet men lot det stå åpent. Jeg hadde god nytte av hjelpen jeg fikk der slik situasjonen den gang var. Men det stoppet opp uten at jeg kom videre. Jeg vet ikke om jeg kanskje burde hatt noen som presset meg litt mer nå, hvis det skal ha effekt. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det var medisinoppfølging da jeg i tillegg gikk til psykolog. Jeg har ymtet frempå om hyppigere timer, men han mente det nok gikk greit men noen måneder i mellom. Jeg fungerer jo stort sett greit på jobb. Det er nok andre som trenger det mer enn meg. Anonymous poster hash: 54926...33c "ymtet frempå", skriver du. Har du spurt ham konkret om hyppigere timer og begrunnet dette? Jeg synes du skal følge rådet til NHD, det er liten tvil om du trenger terapi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 22:17, said: "ymtet frempå", skriver du. Har du spurt ham konkret om hyppigere timer og begrunnet dette? Jeg synes du skal følge rådet til NHD, det er liten tvil om du trenger terapi. Jeg spurte om jeg kanskje burde komme før når han sa når neste time skulle være. Men jeg begrunnet det ikke. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Jeg spurte om jeg kanskje burde komme før når han sa når neste time skulle være. Men jeg begrunnet det ikke. Anonymous poster hash: 54926...33c Dersom behandleren antar dette er for å hjelpe deg med medisineringen og heller ikke får feedback fra deg på hvorfor du ønsker å komme hyppigere er det ikke rart du får time om en halv evighet til, dessverre kan han ikke lese tankene dine :-) Skriv/ ring -ta det opp med ham på ønsket måte eller finn en annen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 22:35, said: Dersom behandleren antar dette er for å hjelpe deg med medisineringen og heller ikke får feedback fra deg på hvorfor du ønsker å komme hyppigere er det ikke rart du får time om en halv evighet til, dessverre kan han ikke lese tankene dine :-) Skriv/ ring -ta det opp med ham på ønsket måte eller finn en annen. Jeg er usikker på om det har noe hensikt når jeg har gått til psykolog i mange år. Om det er mer å hente eller om jeg rett og slett må innse at resten må jeg klare selv. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Hva gjør en som pasient når en gang på gang ikke klare å be om det? 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er usikker på om det har noe hensikt når jeg har gått til psykolog i mange år. Om det er mer å hente eller om jeg rett og slett må innse at resten må jeg klare selv. Anonymous poster hash: 54926...33c Hvordan har det fungert for deg så langt? 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Hva gjør en som pasient når en gang på gang ikke klare å be om det? Alle klarer å å be om det. Det kan være en utfordring for mange (veldig mange), men alle klarer det om de vil. Dersom ditt hjem sto i fare for å bli brent ned til grunnen eller at noe ville ramme dine barn om du ikke ba om det, så hadde du klart det. En må vurdere om man ønsker å sitte fast på samme sted eller gjøre en innsats for å bli bedre. 0 Siter
Gjest Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 (endret) Alle klarer å å be om det. Det kan være en utfordring for mange (veldig mange), men alle klarer det om de vil. Dersom ditt hjem sto i fare for å bli brent ned til grunnen eller at noe ville ramme dine barn om du ikke ba om det, så hadde du klart det. En må vurdere om man ønsker å sitte fast på samme sted eller gjøre en innsats for å bli bedre. Det er akkurat det jeg også mener. Endret 8. januar 2015 av hww 0 Siter
frosken Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det var medisinoppfølging da jeg i tillegg gikk til psykolog. Jeg har ymtet frempå om hyppigere timer, men han mente det nok gikk greit men noen måneder i mellom. Jeg fungerer jo stort sett greit på jobb. Det er nok andre som trenger det mer enn meg. Anonymous poster hash: 54926...33c Ideelt sett skulle jeg ha ønsket at du helt tydelig spurte om han har mulighet til å tilby deg psykoterapi. Samtidig forestiller jeg meg at vedkommende ikke har mulighet eller ønske om å tilby deg det, siden han ikke "biter på" dine gjentatte forsøk på å få mere hjelp fra ham. Selv om du helt sikkert kunne vært enda tydeligere, så har du jo de siste månedene signalisert på flere måter litt uvanlige for deg, at du føler du trenger mer hjelp enn du får nå. Jeg tenker at han holder fast ved det opplegget dere avtalte innledningsvis om medikamentoppfølgning, og at du mest sannsynlig må forsøke å finne en annen behandler for psykoterapi. Har du noe å tape på å kontakte din gamle psykolog og vurdere situasjonen mht psykoterapi sammen med vedkommende? Det har nå gått noen år siden sist, og det kan hende du er mer klar for å ta tak i ting du ikke helt orket å jobbe med sist du gikk i terapi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 23:02, said: Hvordan har det fungert for deg så langt? Jeg er nå her ennå. Har kommet igjennom på et eller annet vis. Har ikke hatt fravær på jobb på mange år. Fungerer sammen med familie og venner. Lager middag, baker, rydder og vasker. Så ytre sett fungerer det greit. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Jeg er nå her ennå. Har kommet igjennom på et eller annet vis. Har ikke hatt fravær på jobb på mange år. Fungerer sammen med familie og venner. Lager middag, baker, rydder og vasker. Så ytre sett fungerer det greit. Anonymous poster hash: 54926...33c Om du føler at "ytre sett fungerer det greit" er godt nok for deg så får det være det, dette må være ditt valg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 frosken, on 08 Jan 2015 - 23:30, said: Ideelt sett skulle jeg ha ønsket at du helt tydelig spurte om han har mulighet til å tilby deg psykoterapi. Samtidig forestiller jeg meg at vedkommende ikke har mulighet eller ønske om å tilby deg det, siden han ikke "biter på" dine gjentatte forsøk på å få mere hjelp fra ham. Selv om du helt sikkert kunne vært enda tydeligere, så har du jo de siste månedene signalisert på flere måter litt uvanlige for deg, at du føler du trenger mer hjelp enn du får nå. Jeg tenker at han holder fast ved det opplegget dere avtalte innledningsvis om medikamentoppfølgning, og at du mest sannsynlig må forsøke å finne en annen behandler for psykoterapi. Har du noe å tape på å kontakte din gamle psykolog og vurdere situasjonen mht psykoterapi sammen med vedkommende? Det har nå gått noen år siden sist, og det kan hende du er mer klar for å ta tak i ting du ikke helt orket å jobbe med sist du gikk i terapi. Det er to grunner til at jeg holder litt igjen for å ta kontakt med han. Jeg synes det var vanskelig å gå til to forskjellige behandlere som ikke hadde kommunikasjon. Det andre er at jeg hadde mye nytte av behandlingen slik situasjonen var den gang. Men jeg ble aldri presset på noe måte, og lurer litt på om jeg i hele tatt vil komme noe videre uten. Samtidig som jeg ikke vet om jeg takler å bli presset. Jeg følte det var mer snakking enn jobbing. Eller om det var jeg som ikke forstod helt. Jeg jobbet jo med den konkrete situasjonen jeg var i. Jeg hadde ikke terapi de siste årene der heller. Det var noen sjeldne støttesamtaler med mulighet for å ta kontakt når jeg trengte det. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 23:45, said: Om du føler at "ytre sett fungerer det greit" er godt nok for deg så får det være det, dette må være ditt valg. Det er ikke greit nok for meg, men det er greit nok for andre. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
XbellaX Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 Det er ikke greit nok for meg, men det er greit nok for andre. Anonymous poster hash: 54926...33c Livene våre bestemmer vi over helt selv. Vil du -tar du tak, om ikke lar du være. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2015 Skrevet 8. januar 2015 XbellaX, on 08 Jan 2015 - 23:54, said: Livene våre bestemmer vi over helt selv. Vil du -tar du tak, om ikke lar du være. Jeg har prøvd å ta tak flere ganger. Nå har jeg hatt noen bedre dager. Men erfaringene mine sier at det fort kan snu. Anonymous poster hash: 54926...33c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.