Gå til innhold

psykoser schizofrei og varige hjerneskader

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere med schizofreni, og synes det ser ut til at flere av dem har fått varige hjerneskader fordi de snakker usammenhengende, ordsalat, og synes å ha lavere IQ. (vil ikke såre noen her, og VET at det ikke er tilfelle for alle) Jeg selv har hatt mange psykoser og føler min egen hjerne er svekket. Jeg har bla problemer med å skjule følelsene mine, og har humørsvingninger fra det ene øyeblikket til det andre. Hva tenker/føler dere andre om dette her? får dere lavere IQ i dårligere perioder?.

Anonymous poster hash: 42595...8be
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner flere med schizofreni, og synes det ser ut til at flere av dem har fått varige hjerneskader fordi de snakker usammenhengende, ordsalat, og synes å ha lavere IQ. (vil ikke såre noen her, og VET at det ikke er tilfelle for alle) Jeg selv har hatt mange psykoser og føler min egen hjerne er svekket. Jeg har bla problemer med å skjule følelsene mine, og har humørsvingninger fra det ene øyeblikket til det andre. Hva tenker/føler dere andre om dette her? får dere lavere IQ i dårligere perioder?.

Anonymous poster hash: 42595...8be

Jeg har fått helt ødelagt hukommelse etter å ha brukt SSRI i årevis.

Anonymous poster hash: cbd67...94f

Skrevet

Hva tenker/føler dere andre om dette her? får dere lavere IQ i dårligere perioder?.

Ja det gjør jeg nok, siden jeg er veldig syk. Men det har ikke så mye å si, siden IQen er veldig, veldig veldig høy.

Men men.

Jeg syns dere dumminger bør 'kvakne opp' (, noe sånt.)

Skrevet

Jeg har blitt så hjerneskadet etter mani med psykose at jeg ikke får kjøre bil lenger

Skrevet

Jeg var tvangsinnlagt med kronisk syke mennesker på ett sykehjem for mange år siden. Jeg vet ikke om de var hjerneskadet, men jeg tror det var mange der med dissorganisert schizofreni, tidligere kalt hebefren schizofreni. Dette er den mest skadelige schizofrenien, den har mye skadeligere effekt på de kognitive evnene, enn det for eksempel paranoid schizofreni har. Jeg antar att jeg selv er delvis svekket selv om jeg ikke er så sikker på att jeg er klart schizofren. Men jeg antar att 20 år på uføretrygd, sosial isolasjon og ikke noe ambisjoner o.l har gjort meg ganske sløv. Men det kommer og går, i en god periode kan jeg skåre høyt på en iq test, for eksempel fikk jeg 122 da jeg prøvde sist. Hvis psykologen som utredet meg hadde rett så har jeg da paranoid schizofren. De som får ord-salat og slike ting har som regel hebefren eller enkel schizofreni. Tidligere kalt ungdomssløvsinn, og før det dementia praecox (latinsk for tidlig demens).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...