Gå til innhold

Avslutte terapi?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Jeg syns det er litt trist at du legger absolutt all skyld på medisinene hver gang noe ikke er slik du vil ha det. Det har ikke slått deg at det du kjenner kan være svingninger i sykdommen din? At det kan være en naturlig nedtur som gjør alt så tungt for deg nå, ikke nødvendigvis bivirkninger? Bla gjerne gjennom noen av dine eldre innlegg her. Du blir himla dårlig uten medisiner, husk det. Ikke slutt med dem. Husk at man får energi av å bruke kroppen, og at alle trenger å komme seg ut for å få luft og sollys. Så lenge du bare ligger hjemme og tenker på hvor tungt alt er vil det ikke bli lettere...

Svingniger i sykdommen kan det være og, men syns det har vart ganske lenge nå. Men det hadde vært ineressant å sett hvordan det ble uten medisiner,men vil ikke bli dårlig igjen. Nei det blir vel ikke lettere av å være sofafris heller, burde komme meg mer ut...det er bare så tungt. Tror faktisk medisinene har mye å si, uten medisiner orker jeg mer...ikke når jeg er syk men i begynnelsen.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

20

• missmas

7

• Psykojenta

6

• frosken

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Svingniger i sykdommen kan det være og, men syns det har vart ganske lenge nå. Men det hadde vært ineressant å sett hvordan det ble uten medisiner,men vil ikke bli dårlig igjen. Nei det blir vel ikke lettere av å være sofafris heller, burde komme meg mer ut...det er bare så tungt. Tror faktisk medisinene har mye å si, uten medisiner orker jeg mer...ikke når jeg er syk men i begynnelsen.

Synes ikke du skal avslutte medisineringa.

Ja, de kan kanskje være medvirkende til lite energi, men det er du som må gjøre jobben med å få mer energi.

Det _er_ tungt å komme igang, men etterhvert kjenner du det blir lettere. Kan ta litt tid, men ha tålmodighet.

Jeg går på Seroquel, legger på meg og blir tung i kroppen(ok-denne gangen, selv med tilskudd av Zyprexa, klart å gå ned i vekt, men det er ikke poenget). Likevel tvinger jeg meg ut og gå. Ikke alltid lange turen, men litt er mer enn ingenting. Jeg fikk i alle fall mer energi av å bruke energi...ikke mye, men nok til at det kjennes.

Håper du ikke slutter, du kan bli veldig sjuk igjen!

stjernestøv
Skrevet

Synes ikke du skal avslutte medisineringa.

Ja, de kan kanskje være medvirkende til lite energi, men det er du som må gjøre jobben med å få mer energi.

Det _er_ tungt å komme igang, men etterhvert kjenner du det blir lettere. Kan ta litt tid, men ha tålmodighet.

Jeg går på Seroquel, legger på meg og blir tung i kroppen(ok-denne gangen, selv med tilskudd av Zyprexa, klart å gå ned i vekt, men det er ikke poenget). Likevel tvinger jeg meg ut og gå. Ikke alltid lange turen, men litt er mer enn ingenting. Jeg fikk i alle fall mer energi av å bruke energi...ikke mye, men nok til at det kjennes.

Håper du ikke slutter, du kan bli veldig sjuk igjen!

Ja en får energi av å bruke energi sikkert, får vel bare tvinge meg selv. Men jeg merker jeg klarer ikke le så mye lenger, så det går ut over det følelsesmessige også.

motorPrøysen
Skrevet

Jeg syns også du skal fortsette hos psykologen. Du kan fortelle om dine tanker om medisinering til henne og be om konsultasjon med legen som skrev ut medisinene til deg (regner med denne legen er på samme DPS som psykologen).

stjernestøv
Skrevet

Jeg syns også du skal fortsette hos psykologen. Du kan fortelle om dine tanker om medisinering til henne og be om konsultasjon med legen som skrev ut medisinene til deg (regner med denne legen er på samme DPS som psykologen).

Har aldri møtt psykiateren som skriver ut medisinen, hva skal jeg snakke med han om? Han bare gjør det han blir bedt om, jeg fikk disse medisinene først da jeg var innlagt. Forstår ikke hvilke andre medisiner som skulle vært bedre, gjort meg mindre energiløs. Alle AP er jo slik.

Skrevet

hva med tillegg av wellbutrin? det skal jeg spørre om...

Skrevet

men fastlegen ringer bare til overlege på dps og "forhører seg" også får jeg ikke wellbutrin tenker jeg....

stjernestøv
Skrevet

hva med tillegg av wellbutrin? det skal jeg spørre om...

Hvorfor vil du ha det, får du mer energi av det?

Og hvorfor skulle du ikke få det da?

Tror ikke jeg vil ha mer medisiner.

stjernestøv
Skrevet

Det skal visst gi masse energi

Å da skulle jeg og hatt det. Eller gjelder det bare for bipolare?

Skrevet

Det skal visst gi masse energi

Den gir ikke masse energi!

Kanskje for de som blir hypre av antidepressiva.

Skrevet

Den gir ikke masse energi!

Kanskje for de som blir hypre av antidepressiva.

Har en canadisk fb venn som er så fornøyd med all energien han fikk av wellbutrin

Skrevet

Har en canadisk fb venn som er så fornøyd med all energien han fikk av wellbutrin

Jeg svarer bare for meg selv, går på Wellbutrin og får ikke masse energi

Skrevet

Jeg svarer bare for meg selv, går på Wellbutrin og får ikke masse energi

Verdt et forsøk

Skrevet

Får snakke med henne om det da selv om jeg har mest lyst å slutte å få mer energi, mener du det er feil sort medisiner? Jeg har prøvd ganske mange.

Nei, jeg tenker ikke det er feil sort medisiner, men jeg er heller ikke imponert over din livskvalitet etter at de psykotiske symptomene ble redusert. Jeg tror ikke løsningen er å slutte med medisiner, men synes at de som skriver ut medisiner til deg fra tid til annen bør vurdere om du er medisinert optimalt. Da du begynte hos psykologen, så snakket hun om at det var mye du selv kunne gjøre for å motvirke sykdommen. Kanskje har dere litt mistet dette fokuset fordi du ble så redd i forbindelse med flommen i høst. Jeg tror dere må fortsette å jobbe for at du skal få best mulig livskvalitet, med optimal medisinering og en helsefremmende livsstil.

Noen ganger synes jeg det virker som om du er deprimert.

stjernestøv
Skrevet

Nei, jeg tenker ikke det er feil sort medisiner, men jeg er heller ikke imponert over din livskvalitet etter at de psykotiske symptomene ble redusert. Jeg tror ikke løsningen er å slutte med medisiner, men synes at de som skriver ut medisiner til deg fra tid til annen bør vurdere om du er medisinert optimalt. Da du begynte hos psykologen, så snakket hun om at det var mye du selv kunne gjøre for å motvirke sykdommen. Kanskje har dere litt mistet dette fokuset fordi du ble så redd i forbindelse med flommen i høst. Jeg tror dere må fortsette å jobbe for at du skal få best mulig livskvalitet, med optimal medisinering og en helsefremmende livsstil.

Noen ganger synes jeg det virker som om du er deprimert.

Er ikke imponert over livskvaliteten jeg heller, kanskje jeg er litt deprimert. Klarer ikke le lenger, men tenkte det var pga medisinene. Er fremdeles redd for flommen jeg, og i morgen er det meldt uvær. Vurderer om jeg skal tørre å gå i dusjen da eller la være, vil jo ikke at elva plutselig skal vokse mens jeg står der. Psykiateren burde nok vært mer inn i bildet, mener du jeg trenger mer medisin da?

Skrevet

Jeg tror ikke det er medisinene som gjør at du ikke kan le lenger...

Du virker deprimert til tider, som nå...

Kanskje mer "intensiv" terapi..og kanskje en eller annen form for AD ville hjulpet deg opp av denne gropa.

Skrevet

Er ikke imponert over livskvaliteten jeg heller, kanskje jeg er litt deprimert. Klarer ikke le lenger, men tenkte det var pga medisinene. Er fremdeles redd for flommen jeg, og i morgen er det meldt uvær. Vurderer om jeg skal tørre å gå i dusjen da eller la være, vil jo ikke at elva plutselig skal vokse mens jeg står der. Psykiateren burde nok vært mer inn i bildet, mener du jeg trenger mer medisin da?

Jeg tenker at medisin kan finjusteres og at derfor er det viktig at en psykiater fra tid til annen vurderer om det går an å hjelpe deg bedre med andre løsninger enn i dag. Det kan innebære kombinasjoner av medisiner, andre doser osv - og alt dette må en ekspert vurdere.

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror ikke det er medisinene som gjør at du ikke kan le lenger...

Du virker deprimert til tider, som nå...

Kanskje mer "intensiv" terapi..og kanskje en eller annen form for AD ville hjulpet deg opp av denne gropa.

Du tror ikke det nei, har merket at det som var morsomt før ikke er morsomt lenger. Ler ikke av noe, bare smiler for min sønns skyld. Han sier ofte" Du ler jo ikke". Får ta det opp med psykologen da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...