Gå til innhold

Klage på psykolog??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på dps og når jeg søkte ønsket jeg kvinnelig psyk Pga min bakgrunns historie så er det for vanskelig snakke mann. Dette tok ikke DPS hensyn til... Jeg fikk mann....

Sammen med min psykiatrisk sykepleier skulle jeg gi han en sjans... Og det gikk galt fra dag en... Og han var litt sånn at vist du ikke snakker så har du ingenting i terapi å gjøre. Da kan du avslutte all behandling og kome tilbake når du snakker.... Jeg snakker og hadde snakka to timer men gikk i lås tredjetimen ... Når eg er trygg snakker eg....

Eg har hele tiden ønsket meg kvinnelig behandler fordi ved å snakke med en mann så kjem alt opp igjen og angsten har øket..

Jeg valgte derfor etter kort tid ta dette opp med sjef på DPS... Uten kome videre... Etter 5 mnd og eg ikkje har hatt noe ut av behandlingen og bare blitt mer utrygg så valgte eg igjen ringe sjef på avd DPS...

Han lovte ringe meg tilbake mandag etter en uke. Noe han ikkje gjorde. Onsdagen etterlyste eg svar og hørte ingenting.... Fredag ringte min behandler tilbake,????

Og jeg får no bare valget om å bytte DPS eller fortsette hos han. Jeg får ikkje sende ny henvisning...

Jeg synes det er rart min behandler ringer tilbake når da er sjefen jeg har klaget til???

Og hvor kan jeg nå klage på dette vedtaket?

Anonymous poster hash: f2f54...ec1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du kan klage til ledelsen ved DPS, og du kan klage til Fylkesmannen (Fylkeslegen).

Jeg må bare gjøre deg oppmerksom på følgende som KAN ha betydning. DPS har kanskje kun en kvinnelig psykolog. Etterspørselen etter denne kan være større enn hennes kapasitet.

En prøver å etterkomme slike ønsker som dine, men en klarer ikke alltid å få det til.

Tilbakeringing: Noen kan love at jeg ringer tilbake på mandag uten at de vet at jeg blir syk, er på kurs eller har annet fravær.

AnonymBruker
Skrevet
Du kan klage til ledelsen ved DPS, og du kan klage til Fylkesmannen (Fylkeslegen).

Jeg må bare gjøre deg oppmerksom på følgende som KAN ha betydning. DPS har kanskje kun en kvinnelig psykolog. Etterspørselen etter denne kan være større enn hennes kapasitet.

En prøver å etterkomme slike ønsker som dine, men en klarer ikke alltid å få det til.

Tilbakeringing: Noen kan love at jeg ringer tilbake på mandag uten at de vet at jeg blir syk, er på kurs eller har annet fravær.[/quot

Hei

Da er mange damer som jobber på avdelingen.... Kanskje 5-6 stk... Og lederen var på jobb mandag og onsdag og torsdag.... Var han sjølv som sa han skulle ringe tilbake så vist da ikkje passet kunne han evt bedt kontor dama ringt og utsett???

Hadde da bare vært ei dame hadde eg skjønt da... Men her er mange. Har og snakka med andre psykologer som nett har slutta der og dei og er ganske sjokkert....

Så har snakka med sjefen på DPS.... Da er kanskje neste fylkeslegen???

Anonymous poster hash: f2f54...ec1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...