Gå til innhold

Beroligende - råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har alt gått til helvete. Jeg klarer ikke å bære alt det vonde lenger. Har brutt sammen. Og jeg var så dum at jeg trodde jeg skulle klare meg gjennom en ny krise - at jeg var sterk nok. Så jeg ba ikke legen om sobril likevel. Nå skulle jeg så inderlig gjerne hatt en :-(

Skrevet

Alt har ikke gått  til helvete. For enkelte i Paris vil jeg si at det kanskje har gjort det. Forsøk å se ting i litt perspektiv.

Anonymous poster hash: 44680...432
Skrevet (endret)

Håper det ordner seg. :)

Endret av skrevet
Skrevet

Nei, jeg burde ikke klage nå som det i Paris skjer. Jeg er utrolig egoististisk. Jeg lever jo bare i frykt for at min mann skal dø av plutselig hjertestans hver dag - det er ingenring i forhold.

takk for påminnelsen.

Skrevet

Alt har ikke gått til helvete. For enkelte i Paris vil jeg si at det kanskje har gjort det. Forsøk å se ting i litt perspektiv.

Anonymous poster hash: 44680...432 synes

synes det er uheldig å snakke om perspektivutvidelser når hww står midt oppi alvorlig sykdom på hjemmebane. Når dine nære er syke tenker jeg du må få lov å være opptatt av det / engste deg for det.
Skrevet

Nei, jeg burde ikke klage nå som det i Paris skjer. Jeg er utrolig egoististisk. Jeg lever jo bare i frykt for at min mann skal dø av plutselig hjertestans hver dag - det er ingenring i forhold.

takk for påminnelsen.

tror det er svært menneskelig å engste seg for sine kjære når de er syke. Du må ikke ha dårlig samvittighet for det .
Skrevet

takk for påminnelsen.

Jeg har ingen motforestillinger mot at hww bekymrer seg for sin hjertesyke mann. Hovedinnlegget sier imidlertid ingenting om det og jeg er ikke oppdatert på alt som foregår her inne eller hva som feiler alle. Min betraktning/mitt svar er derfor basert på det hun skriver i HI.

At hennes mann er hjertesyk og at det skaper bekymring/uro/angst betyr ikke at alt har gått til helvete det heller og det ville kanskje vært enklere for flere å hjelpe/bistå med beroligende ord/tanker om hun skrev hva som er det faktiske i stedet for at alt går til helvete?

Skrevet

takk for påminnelsen.

Din bekymring er din bekymring og jeg beklager at du har det vondt og at din mann tydelig er alvorlig syk. Det er klart at din verden nå omhandler din personlige "krise" og med det fokus på lite annet sikkert.

At din mann er syk betyr ikke at alt går til helvete, selv om det sikkert føles slik. Kanskje er det viktig at noen forteller deg akkurat det? Eller hadde det vært bedre om jeg skrev bekreftende at det gjør det sikkert? At alt går til helvete altså? 

Skrevet

takk for påminnelsen.

Er denne frykten rasjonell da? Jeg lever selv sammen med en mann som har hatt infarkt og som har vært gjennom bypass-operasjon i relativt ung alder, og jeg velger å ikke bruke dagene mine på å bekymre meg. I begynnelsen bekymret jeg meg mye, og maste nok mye om hvordan jeg mente han burde leve (noe som førte til mye friksjon mellom oss), men nå er hverdagen stort sett som før igjen. Jeg prøver heller å passe på at vi får gått noen turer i løpet av uken, og så passer jeg på å kjøpe inn en del magert pålegg og oppmuntrer til at vi kan lage noe sunt til middag. Han klarte heldigvis å slutte å røyke.

Det tar litt tid, men jeg håper at ting etterhvert roer seg for deg/dere også. Ihvertfall når dere får disse problemene litt mer på avstand og mannen din begynner å føle seg bedre igjen.

Anonymous poster hash: 2ca76...577

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...