Gå til innhold

Herbalife proteinshake - trening


Christina

Anbefalte innlegg

Hei!

Istedenfor frokost "spiser" jeg Herbalife proteinshake/slankeshake. Jeg trener 3 - 5 ganger i uka (blir 5 ganger i noen uker fremover, da jeg vil ha en del "å gå på" når jakta begynner..). Trener mellom 1 og 2 timer hver gang. I tillegg til shaken spiser jeg 3 brødskiver på jobb, og enten shake eller ordentlig middag på ettermiddagen. Tar meg ofte et eple/en banan eller annet frukt mellom frokost og lunch, og når det nærmer seg slutten av dagen på jobb..

Tror du/dere jeg får i meg nok mat - og hvor bra er det å spise "proteinshake"(Herbalife) på morgene istedenfor "ekte" mat???

Bør jeg i tillegg ta vitaminer, mineraler, jern og omega3?

Kan legge til at jeg er sykkelinstruktør, så jeg er avhengig av en del ekstra energi på treningen....

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei, Christina!

Du kan godt supplementere kostholdet. Samtidig må du avpasse dette sammen med kostholdet forøvrig slik at dets totale kalorimengde ikke overstiger det daglige forbruket. Først når det daglige forbruket går under inntaket, vil det oppstå slankeeffekt.

Treningen din bør foregå på et nivå som du tåler, og du bør sørge for at størstedelen av kaloriinntaket tiulføres hensiktsmessig for å øke energien foran treningen. Husk at hard trening ikke er hensiktsmessig i forhold til økning av kondisjon/styrke dersom kalorimengden reduseres relativt mye. Overtrenings- og skadefrekvens øker når matinntaket går under det som kroppen er vant til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Christina!

Du kan godt supplementere kostholdet. Samtidig må du avpasse dette sammen med kostholdet forøvrig slik at dets totale kalorimengde ikke overstiger det daglige forbruket. Først når det daglige forbruket går under inntaket, vil det oppstå slankeeffekt.

Treningen din bør foregå på et nivå som du tåler, og du bør sørge for at størstedelen av kaloriinntaket tiulføres hensiktsmessig for å øke energien foran treningen. Husk at hard trening ikke er hensiktsmessig i forhold til økning av kondisjon/styrke dersom kalorimengden reduseres relativt mye. Overtrenings- og skadefrekvens øker når matinntaket går under det som kroppen er vant til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Hei! Takk for svar!

Jeg er egentlig ikke ute etter å slanke meg, men vil bare forsikre meg om at jeg får i meg nok og riktig mat. Jeg trener såpass mye og hardt at det har vist seg at jeg så å si uansett ikke går nevneverdig opp i vekt pga "utskeielser" i kostholdet en gang i blant - men jeg er ikke interessert i å trene som en "gæærning" dersom kroppen/kondisen etc. får noe ut av det. Vil gjerne ha mest mulig ut av tiden jeg bruker i treningssalen/e - og da har vel kostholdet en del å si med oppbygning av muskler/"rehabilitering" av musklene etter en treningsøkt?!?

Har bestilt meg pulsklokke nå - hva er din erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...