Gå til innhold

Ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Men kan en sykdom føre til bedre evner (på enkelte områder)?

Ja. Nå er ikke autisme "en sykdom", da, på samme måte som influensa ;) Påført hjerneskade, for eksempel, kan føre til svært svekkede evner på enkelte områder av livet, men "umenneskelige" evner i forhold til minne.

Ja. Nå er ikke autisme "en sykdom", da, på samme måte som influensa ;) Påført hjerneskade, for eksempel, kan føre til svært svekkede evner på enkelte områder av livet, men "umenneskelige" evner i forhold til minne.

Så de gode evnene noen med autisme får kan sammenlignes med det at når noen som har mistet en sans får andre forhøyet?

Annonse

Sammenlignes på hvilket vis?

Tror han mener at dersom man f.eks er blind så vil man ha bedre hørsel og luktesans f.eks. Om det er slik at fordi folk med autisme mangler noen evner så blir andre evner forsterket.

Vet ikke om jeg har asperger, men mm sier jeg har det og behandler meg som om jeg har det og det liker jeg. Så jeg tillater meg å svare her også.

Jeg tenker at så lenge jeg ikke fungerer i jobb så ville jeg neppe blitt gitt alternativet pille eller ikke. Jeg måtte tatt den. Men om man ser bort ifra jobb og nav og krav til behandling o.s.v. så tror jeg ikke jeg ville tatt noen pille. Jeg tenker som Solemnity. Jeg vet jo ikke hvem jeg hadde vært da. Jeg har noen svakheter som gjør ting vanskelig for meg, men jeg har jo ikke noen garanti for at jeg hadde hatt det bedre om jeg hadde vært NT. Om eneste forandringen var at jeg plutselig hadde fikset sosiale sammenhenger og ikke blitt utslitt av folk så hadde jo det vært fint, men jeg trives alene også og vil ikke miste det. Men det hadde jo sikkert vært fint å slippe å forberede seg i en uke for å dra i butikken :P

Hvis en slik pille fantes, ville du tatt en pille for å bli kvitt aspergeren og blitt helt normal?

Anonymous poster hash: a13a2...6b9

har tenkt på det.

Hvis jeg kunne beholdt min egen ærlighet ville jeg nok gjort det.

For jeg tror jeg ville vært like smart, med samme inn-læringsevne for tekniske ting, kanskje konsentrasjonen min ikke ville vært så intens, men nå er den så intens at jeg har problemer med å løsrive meg, jeg klarer løsrive meg, men det er en kamp selv om jeg har på alarm.

Det er vanskelig å bli så oppslukt i noe, når man har familie, jeg er ikke en så god mor som jeg ønsker når jeg studerer fult, jeg er en god mor når jeg ikke studerer. Jeg ville likt å ha et mer normalt fokus på det som opptar meg. Eller vært som jeg er, men uten ansvar for barn.

Men min ærlighet, den er nok en av de ting som betyr mest for meg, og den er autistisk, og den skaper vansker, men jeg er sikker på at verden ville vært enklere om flere hadde en slik grad av autistisk ærlighet, direktehet, evne til rasjonell tenkning, og ikke ble så lett krenket, men var temaorienterte/saksorienterte.

Fordi akkurat den delene av meg henger sammen med autisme og jeg er glad i ærligheten, så ville jeg nok ikke tatt pillen om jeg mistet den delen av meg.

• 5 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...