Gå til innhold

Vallergan & alkohol - NHD?

Anbefalte innlegg

Prøvde å søke etter svar på spm mitt, men fant det ikke inne fra før.

En som er veldig nær meg, har fått utskrevet det søvndyssende middelet Vallergan av legen sin. Dessverre sliter hun litt med psykiske problemer (sterke humørsvingninger, veldig depressiv - hun har ikke søkt hjelp for dette heller), og snakker mye om at hun muligens vil ta livet sitt med disse pillene (Vallergan), blandet med alkohol.

Jeg vil bare vite om det egentlig er dødelig, som hun tydeligvis håper på, om hun sovner, eller om hun kommer til å kaste det opp nesten med en gang 'bare'?

Selv har jeg inntrykket av at disse pillene ikke er sterke nok ? Men jeg tar kanskje veldig feil. Vil veldig gjerne være klar over hvor farlig dette er.

Mvh og God Jul

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40378-vallergan-alkohol-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

På DOL har jeg ingen mulighet ti å finne ut hvem som spør for seg selv og hvem som spør for venninna si.

Jeg har derfor ikke lyst til å gi meg inn på diskusjoner om hvor velegnet enkelte stoff er i selvmordssammenheng.

Uansett stoff, er det ikke bare et spørsmål om stoffet, men også om mengde. Dessuten er det individuelle forskjeller.

Jeg synes du skal være en del bekymret for venninna di uavhengig av Vallergan. Om hun har vedvarende selvmordstanker, synes jeg du skal oppfordre henne til å snakke med legen sin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40378-vallergan-alkohol-nhd/#findComment-152113
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...