Gå til innhold

Redusering av antall måltider


Elaysa

Anbefalte innlegg

Hei

Datteren min er nå 10 uker, og jeg lurer på om jeg kan begynne å gi henne mat hver 4 time isteden for hver 3, som jeg gjør nå. Jeg merker at hun ofte sover eller ikke virker så sulten når det har gått tre timer.

Det går helt fint å amme hver tredje time, men jeg ser jo at de som gir kun erstatning gir kun 5 måltider i døgnet, mens jeg gir 7-8.

For hun vil vel spise mer når hun først spiser da, enn at jeg slenger fram puppen når hun egentlig ikke er så sulten???

Håper på gode svar...er så redd for å ødelegge de fine rutinene ved at jeg forsøker å styre henne...fulgte deres råd om å la henne bestemme når hun var helt nyfødt, og der hadde dere rett..etter litt mas i starten så fant hun sin rytme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Elaysa. Morsmelkserstatning er tyngre fordøylig enn morsmelk, derfor færre måltider. Jeg klarer ikke å lese utifra ditt brev om hun nå er selvregulert siden du sier at du ikke vil vekke henne eller hun virker mindre sulten, men samtidig skriver du at hun er selvregulert? Om hun går fint opp i vekt så får du bare prøve deg med at hun kan regulere seg selv eller at du drøyer det lengre. Du behøver ikke å vekke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hun er bitteliten, la henne spise når hun vil. Det er vel ikke din "bissniss" om hun ikke er sulten men bare trenger kos? Forøvrig våkner hun når hun vil ha mat, la henne sove du!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

det stemmer ikke alltid at de som får tillegg har så få måltider. Jeg ammer først og gir tillegg etterpå fordi jeg ikke har nok melk. Vanligvis får gutten tillegg 6-7 ganger i døgnet. Men jeg ammer gjerne 8-10 ganger i døgnet totalt. Gutten min er 4,5mndr og jeg tror ikke han har skjønt at han skal spise sjeldnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...