kanskje Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Nå veit jeg ikke hva jeg skal gjøre! Spiste ganske så mye godt i går,noe jeg har gjort hele helgen. Føler en trang til noe godt heletiden. MÅ HA liksom. Og det er så fælt å hele tiden prøve å stå i mot. Har sagt til meg selv hver kveld når jeg har lesset innpå,at jeg skal spise det jeg vil og orker i kveld,men i morgen skal jeg slutte. Ok,tilogmed julaften kunne jeg godta. Men nå føler jeg trang til å gjøre det. Vet at tankene vil komme ,men jeg driter liksom i dem alikevel. Og det er DET som er så frustrerende. HVA SKAL JEG GJØRE??? Venter på å bli innlagt,men jeg spiser jo,så da ser de vel ikke vitsen i å ha meg der? Vil ikke dette,men jeg er som fanget i en slags makt.Skulle tro jeg var hypnotisert. Hvordan skal jeg greie å stå imot???? Vil ikke slutte å spise heller,men jeg har da denne trangen til noe heletiden. Er jeg iferd med å få tvangsspising???? HJELP......................... Får lyst til å legge meg på senga å grine. Har aldri tenkt på å ta selvmord,men den tanken er faretruende. Tenker ikke på HVORDAN,heller på om det kanskje er eneste løsning nå, for dette orker jeg IKKE. Skal ikke til lege før 4jan,kunne fått time nå på fredag,men da skal jeg egentlig på teorikurs. Så jeg får ikke snakket med noen før i neste uke. Orker ikke å gå på jobb idag,orker ikke å gå på teorikurs i tre dager,ORKER IKKE,VIL IKKE!!!!. What to do????? klem fra en fortvilet og enormt lei 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40421-nhdhva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. desember 2001 Del Skrevet 25. desember 2001 Ikke lett å gi deg et godt råd, men.. Jeg vet at du har en spiseforstyrrelse. Det at du nå spiser kan en se på som positivt. Det mest plagsomme er vel at du føler at du ikke har kontroll. Det er DT som bestemmer at du skal spise og ikke DU. Jeg tror følelsene og tankene dine rundt dette er det egentlige problemet - ikke det at du spiser. Derfor er det synd at du må vente så lenge før du får pratet skikkelig med noen om det. Prøv å fokusere på oppgaver. Teorikurset er en slik oppgave. Fokus på oppgaver kan gi en litt "ferie" fra tankene. Du vil helt sikkert ikke miste behandlingsplassen. Selv ikke behandlere er så dumme at de tror problemene med en SF er forsvunnet om en spiser noen dager i julen. Fortsatt god jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40421-nhdhva-n%C3%A5/#findComment-152241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanskje Skrevet 25. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2001 Ikke lett å gi deg et godt råd, men.. Jeg vet at du har en spiseforstyrrelse. Det at du nå spiser kan en se på som positivt. Det mest plagsomme er vel at du føler at du ikke har kontroll. Det er DT som bestemmer at du skal spise og ikke DU. Jeg tror følelsene og tankene dine rundt dette er det egentlige problemet - ikke det at du spiser. Derfor er det synd at du må vente så lenge før du får pratet skikkelig med noen om det. Prøv å fokusere på oppgaver. Teorikurset er en slik oppgave. Fokus på oppgaver kan gi en litt "ferie" fra tankene. Du vil helt sikkert ikke miste behandlingsplassen. Selv ikke behandlere er så dumme at de tror problemene med en SF er forsvunnet om en spiser noen dager i julen. Fortsatt god jul :-) Takk for svar. Problemet er det at jeg burde også forbredt meg til kurset,men tenker så mye at jeg nesten ikke har tid til annet.(enn å spise da......blæ) Greier ikke å konsentrere meg om noe. Orker bare ikke mer. Har lyst til å droppe hele kurset,men da blir pappa og mamma DRIT sure. Det beste er nok om jeg kunne komme meg vekk hjemmefra. Det er snakk om at KANSKJE barnevernet skal overta ansvaret,men det er ingenting klart enda. Det er så frustrerende å heletiden måtte ha noe.(ikke hele tiden da,men når jeg først begynner). Vil ikke på jobb i morgen,vil ikke på kurs. Vil bare ligge i sengen og grine. Hyle,skrike,slå,sparke........................... Vil bort,bort fra alt og alle. Vill hvile,slappe av. Få et NORMALT liv. *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40421-nhdhva-n%C3%A5/#findComment-152253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.