venninde Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 hei, Jeg har gått på Efexor 150mg kapsel .Kjenner på at jeg er i ferd med å miste alle lyster på alle plan. Ønsker å øke dosen med 150 mg depotkspdel Dersom jeg gjør det i kveld, går jeg ut i fra at jeg får reaksjon i morgen. .Vil denne være til å leve med??? Ellers gode råd om opptrapping tas i mot med takk. Vil hevningen i stemmeleie øke betraktelig eller vil det ikke stort?? Dere som går på store doser, ble dep. gradevis mindre etterhvert som dosene økte. Hvor lang tid tar det før hjernen finner ny balanse og jeg får det godt ettet en opptrapping av dosen til det doble. Jeg har vært satt helt ut pga dep. i flere år. og håper på en snarlig bedring. Takknemmelig for innspill fra brukere, samt NHD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40484-r%C3%A5d-om-%C3%B8kte-doser-av-efexor-fra-brukere/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Du må ikke øke dosen så fort! Da kommer du sannsynligvis til å bli skikkelig dårlig! Øk først med 50 eller 75 mg i noen uker, og gå så videre opp dersom du trenger det. Du må aldri endre dosene raskt, men gi kroppen noen ukers tilpasningstid. Så nei - du kommer ikke til å føle deg bedre dagen etterpå, dersom du tyller i deg dobbel dose. Tvert imot. Jeg går på 150 mg selv, og prøvde for en stund siden å øke dosen. Men jeg ble faktisk bare mer deprimert av det - til tross for at legene selvsagt vil påstå at det bare er tull. Men jeg har hørt andre med samme erfaring. Det er jo hele tiden et spørsmål om å finne riktig dose. I min erfaring trenger kroppen opptil en måneds tid for å venne seg til en dose, ny medisin eller nedtrapping. Så du er nok nødt til å være tålmodig, selv om du blir dårligere. Kanskje du må prøve en annen medisin? 150 mg er en vanlig vedlikeholdsdose. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40484-r%C3%A5d-om-%C3%B8kte-doser-av-efexor-fra-brukere/#findComment-152530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Først vil jeg si at alle doseendringer bør diskuteres med behandlende lege. Generelt gjelder at dersom en ikke har fått tilstrekkelig effekt etter 4 uker, anbefaler en å øke dosen. For Efexor depot er det vanlig å øke i steg på 75 mg. En kan oppleve noe økte bivirkninger etter doseøkning, men dette er forbigående. Det tar igjen min 10 dager før en merker endret effekt (for de fleste. Det finnes alltid individuelle avvik). Maxdosen for Efexor er 375 mg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40484-r%C3%A5d-om-%C3%B8kte-doser-av-efexor-fra-brukere/#findComment-152596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
venninde Skrevet 2. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2002 Du må ikke øke dosen så fort! Da kommer du sannsynligvis til å bli skikkelig dårlig! Øk først med 50 eller 75 mg i noen uker, og gå så videre opp dersom du trenger det. Du må aldri endre dosene raskt, men gi kroppen noen ukers tilpasningstid. Så nei - du kommer ikke til å føle deg bedre dagen etterpå, dersom du tyller i deg dobbel dose. Tvert imot. Jeg går på 150 mg selv, og prøvde for en stund siden å øke dosen. Men jeg ble faktisk bare mer deprimert av det - til tross for at legene selvsagt vil påstå at det bare er tull. Men jeg har hørt andre med samme erfaring. Det er jo hele tiden et spørsmål om å finne riktig dose. I min erfaring trenger kroppen opptil en måneds tid for å venne seg til en dose, ny medisin eller nedtrapping. Så du er nok nødt til å være tålmodig, selv om du blir dårligere. Kanskje du må prøve en annen medisin? 150 mg er en vanlig vedlikeholdsdose. Takk for utfyllende og nyttig svar. Jeg er enig i dine erfaringer mht hvor lang tid det tar for kroppen å justere seg til nye doser. Selv har jeg ikke vært over 150 mg Efexor, men vurderer å øke dosen fordi jeg blir sykere i mørketiden, det er da nyttig å ha din erfaring i mente. Jo jeg har en lege (psy.) jeg går fast til. Han synes jeg bør øke dosen. Han bommer imidlertid på forskjellige bivirkniger av medisinene så jeg synes det er greit å spørre her. Når jeg først er inne på temaet vil jeg spørre deg om en annen ting som også virkelig plager meg. Jeg blir dårlig under selve menstruasjonen (ikke premenstruell), slapp, uro, skjelven, deprimert osv. Dette starter når blødningene begynner og slutter med dem. Jeg er helt sikker på at det er bivirkninger av medisinene, legen min virker lite interessert og informert om dette, Jeg blir imidlertid skikkelig syk (kan ikke gå ut, ikke besøk osv). Har du hatt lignende erfaringer ? Godt nyttår, hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40484-r%C3%A5d-om-%C3%B8kte-doser-av-efexor-fra-brukere/#findComment-153020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.