Gjest svinging Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Jeg er endel her inne på pyk.forum; både med innlegg og jeg leser andres innlegg. Jeg har også en lengre sykehistorie med flere innleggelser. Når jeg lesere innleggene her inne slår det meg imidlertid at mange er så selvbevisste, selv når de (prøver å ) fremstå som "gale" eller på grensen til psykotiske. Mange av innleggene er også så manipulerende og jeg kjenner meg ofte provosert, tenker ofte "hva i all verden vil vedkommende med dette innlegget"? Det er jo også mange med stor omsorgsevne her inne og de skal jo ikke glemmes.... Men jeg må spørre: Er vi her på dol representative for de mange som sliter med psykiske problemer? Fremstår vi som så selvopptatte og navlebeskuende for "de andre" ute i samfunnet og for de som jobber med/for oss? Hjelpe meg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40490-er-vi-p%C3%A5-psykdol-typiske-pasienter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest starnight Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 En tankevekker dette her! Jeg er også innom å leser inlegg, skriver sjeldent selv.. men her er det jo en del av oss som faktisk sliter! Men jeg skjønner tanken din, så absolutt! Jeg har aldri vert innlagt selv, har fått tilbud, men ønsket ikke det selv. Det er nok ett rop for mange her om at noen skal se dem og forstå dem når ikke resten av verden gjør det... dette gleder sikkert ikke alle altså, men noen.... det er lov å ha det vondt, det erlov å trenge trøstende ord fra andre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40490-er-vi-p%C3%A5-psykdol-typiske-pasienter/#findComment-152452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 28. desember 2001 Del Skrevet 28. desember 2001 Manipulerende og navlebeskuende -hehe. Jeg opplever dere ikke slik. Tenk på at diverse lidelser gjør at man faktisk mister noe av sikten, man går med skylapper for øynene og ser lite. Sikten er altså begrenset. Psykiatriske pasienter er ikke dumme. De sitter ofte med en enorm kunnskap ang. f.eks hjelpeapparatet. Mange har og en god innsikt i sin egen lidelse, men er så sårbar og redd at de ikke klarer, eller vet, hvordan de skal komme seg gjennom dette. Enkelte innlegg som handler om hvor mye vedkommende veier og hvor flink h*n har vært til å spy i dag, har jeg lite til overs for. Hvis vedkommende derimot vinkler innlegget sitt annerledes, og disse klassiske motstridende tankene kommer frem da leser jeg det gjerne. Vanskelig å forklare dette. Det samme gjelder selvskading. Det er et sårt område, og kan trigge mange. Nå virker det som om brukerene av forumet er blitt flinke til å merke innleggene med (selvsk.) og det synes jeg er flott. Jeg leser gjerne innlegg om selvskading hvis -hvordan skal jeg få foklart dette- hvis personen opplever en så dyp smerte at dette er den eneste måten vedk. klarer å få "satt ord på" smerten sin med. Det er ufattelig mange dyktige og omsorgsfulle mennesker her inne, det har jeg merket meg. Og jeg tror innlegg, andre kan oppfatte som manipulerende faktisk er et rop om hjelp. Man har det så vondt at man aner ikke hvordan man skal "oppføre seg". Ikke misforstå, innlegg hvor vedk. direkte truer med selvmord -da blir jeg sint og frustrert( og håper det blir slettet ganske raskt). Det er mange som har det vondt, det er mange som ikke helt vet hvordan de skal overleve, men de holder ut. De skriver ned tankene sine her på dol og får støtte, omsorg og konstruktiv oppbacking. Mange trenger et slikt sted, for å "øve" seg på å snakke, hvis du skjønner hva jeg mener. Noen skriver helt ufattelig nydelig og på en slik måte at flere kjenner seg igjen i deres smerte. Det synes jeg er flott. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40490-er-vi-p%C3%A5-psykdol-typiske-pasienter/#findComment-152472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. desember 2001 Del Skrevet 29. desember 2001 Ja, det tror jeg stort sett at dere er. Nå i julen har det vært en dreining mot mange unge brukere med sf. Ellers i året er "pasientgrunnlaget" relativt likt det en ser i befolkningen ellers. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40490-er-vi-p%C3%A5-psykdol-typiske-pasienter/#findComment-152599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.