Gå til innhold

Angst, mye søvn=rar?NHD og andre.

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lider av angst for tiden. Særlig sosialangst og helseangst.

Nå i jula så er det naturlig nok famile-og

vennetreff.

Og dette blir jo en stor påkjenning.

Da jeg kom hjem igår så var jeg helt utmattet og dødstrett.

Derfor la jeg meg kl. 20.30 siden jeg skulle på jobb i dag. Og sovnet som en sten.

Våknet da kl. 08.00. Altså sovet i 11.5 timer.

Men jeg har vært "rar" i hele dag. Hadde lettere uklart syn på det ene øyet (ca. 2-3 timer) før det ble normalt igjen.

Og dessuten veldig tung i hodet men ikke

smerter.

Er så redd for slag(blodpropp) og sånne ting.

Er dette normalt, kan angst for sykdom også forverre slike symptomer?

Er det farlig å sove så lenge?

Hilsen redd jente på 36 år.

Kan noen svare meg, please? siden

allmennmedisin er avsluttet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/40503-angst-mye-s%C3%B8vnrarnhd-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dette høres kjent og normalt ut. Alle har vel en eller annen gang hatt en eller flere slike langsovinger. Etter en slik er det ikke uvanlig at en føler seg litt ør eller uopplagt.

Angst kan forverre et hvert symptom eller plage.

Dette høres kjent og normalt ut. Alle har vel en eller annen gang hatt en eller flere slike langsovinger. Etter en slik er det ikke uvanlig at en føler seg litt ør eller uopplagt.

Angst kan forverre et hvert symptom eller plage.

Nå har jo symptomene mine forflyttet seg i hjerteregioen. Noe ekstraslag og urolig hjerte er "diagnosen" min nå.

Men siden angst forverrer symptomer og slikt så kan jeg kanskje slå meg til ro med dette også?

Jeg går på Sobril 10 mg(en tablett ved uro)

som kan bli til to pr. dag) men er jeg "moden" for psykologhjelp med mine

"helseplager" ?

Jeg har hatt sterk helseangst i snart to år

som naturlig nok tapper meg for energi.

Jeg tror jeg skal dø hele tiden uten noe spesiell grunn.

Kan du gi meg noen råd på dette også NHD?

Hvor stor prosent angst setter seg i hjerteregioen hos folk?

Hva er det som får et friskt hjerte til å slå urolig?

Meget takknemlig på svar hvis du har tid NHD.

MVH.

Gjest Windsong

Nå har jo symptomene mine forflyttet seg i hjerteregioen. Noe ekstraslag og urolig hjerte er "diagnosen" min nå.

Men siden angst forverrer symptomer og slikt så kan jeg kanskje slå meg til ro med dette også?

Jeg går på Sobril 10 mg(en tablett ved uro)

som kan bli til to pr. dag) men er jeg "moden" for psykologhjelp med mine

"helseplager" ?

Jeg har hatt sterk helseangst i snart to år

som naturlig nok tapper meg for energi.

Jeg tror jeg skal dø hele tiden uten noe spesiell grunn.

Kan du gi meg noen råd på dette også NHD?

Hvor stor prosent angst setter seg i hjerteregioen hos folk?

Hva er det som får et friskt hjerte til å slå urolig?

Meget takknemlig på svar hvis du har tid NHD.

MVH.

Kjære deg!

Jeg vet hvordan det er! Det er ingen ting man blir så syk av som å være redd for at man er syk!

At hjertet hopper og danser er skrekkelig ubehagelig, men som regel helt uskyldig. Få evt. tatt et EKG om du ikke alt har gjrot det.

De periodene jeg har slitt med angst, har jeg hatt et veldig sterkt ubehag i brystregionen. (press, følelse av ikke å få puste skikkelig, urolig hjerte). Så med andre ord kan angst gi så mye ubehag at det ikke er uvanlig at det fører til mer angst både for at det skal bli verre og for at det kan være sykdom.

Jeg tror det er en meget god ide å oppsøke psykolog el. psykiater. Sobril tar ikke ondet ved roten, det er viktig å få bearbeidet de vanskelige tankene, lære å se det fra andre vinkler. Legen din kan ordne en henvisning.

Ønsker deg lykke til videre!

Kjære deg!

Jeg vet hvordan det er! Det er ingen ting man blir så syk av som å være redd for at man er syk!

At hjertet hopper og danser er skrekkelig ubehagelig, men som regel helt uskyldig. Få evt. tatt et EKG om du ikke alt har gjrot det.

De periodene jeg har slitt med angst, har jeg hatt et veldig sterkt ubehag i brystregionen. (press, følelse av ikke å få puste skikkelig, urolig hjerte). Så med andre ord kan angst gi så mye ubehag at det ikke er uvanlig at det fører til mer angst både for at det skal bli verre og for at det kan være sykdom.

Jeg tror det er en meget god ide å oppsøke psykolog el. psykiater. Sobril tar ikke ondet ved roten, det er viktig å få bearbeidet de vanskelige tankene, lære å se det fra andre vinkler. Legen din kan ordne en henvisning.

Ønsker deg lykke til videre!

Takk for svar fra deg.

Ja, jeg har tatt EKG to ganger i hvile.

Undersøkt med blodprøver og stetoskop

en 4-5 ganger osv. Alt normalt.

Så som du skjønner jeg slår meg ikke til ro med dette. Bare jeg mister en plombe av en tann i munnen så tror jeg det er farlig.

Jeg vet nok svaret selv. At Psykolog/Psykiater er det jeg må ha hjelp av nå. Jeg er virkelig i en ond sirkel nå.

Julen har forsterket problemene mine og det er vel vanlig tror jeg. Jeg tåler ikke ha fri fra jobben.

Håper det går bra med angsten din .

Mvh.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...