Gå til innhold

Livet etter vold i ekteskapet. Er det bare å gi slipp på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt riktig. Da er vi i samme båt :). Hvor finner vi snille og sterke menn da? Finnes det en sånn sentral hvor vi kan ringe og bestille noen? Få prøvetid, garanti og innbytterett haha :)

Hehe:) Gigolo?

Skrevet

Godt å høre at han ligger mest på deg☺

Min mann vokste opp med en far som banket moren helseløs foran barna,selv har han aldri vært voldlig mot meg eller andre. Men jeg kan tydelig se at han ikke har hatt noen gode mannlige forbilder i livet sitt og at han har lite empati (genetisk?) Han har heller aldri vært særlig til hjelp med barna,og gjort en del ting ( uansvarlig og til tider mye alkohol )og har der for ikke vært den rollemodellen jeg skulle ønske for våre barn.Og andre menn som har vært villige til å stille opp har det vært mangel på her også, bare så trist.Men det er gått bra med mine barn de er blitt noen flotte voksne som er snille mot sine partnere og til nytt i samfunnet.

Jeg mener at skolen skulle ha vært mer obs. på barnas mentale helse,snappe opp de som virker som de har en avvikende adferd og undersøkt om de er noe som det trenger å settes inn tiltak for. I tilegg bør undervisning i hva som er god /ikke god oppførsel mot andre bli en del av skolen , på et enda høyere nivå enn anti-mobbe programmer.

Ja det er mange mødre som burde ha "pokal" for å ha gjort en kjempe innsats for sine barn,og sikkert noen frdre og☺

Gjest Gargamel
Skrevet

Haha, det hadde han bare godt av :).

Jo, jeg har så mange antenner at jeg holder på å rive håret av alle jeg møter, sånn i tilfellet haha :)

Nei, djevelen kommer i mange varianter. Og desverre viser deg seg at for sånne som meg, så ender det opp med at det kjente føles trygt. Og det kjente er alt annet enn trygt. Jeg finner ressurssterke menn, men menn med dårlig selvbilde som utad er tøffe og sterke. Etter en stund skal de trykke meg ned for jeg blir for sterk for dem. For å si det sånn så skjønner jeg nå hvorfor mange går fra den ene alkoholikeren til den andre. Menn som er snille skremmer jo livskitten ut av meg, jeg skjønner ikke hva de vil eller hvorfor. Jeg føler de prøver å krype under huden min, da de vel egentlig prøver å bli kjent med meg for den jeg er.

Så jeg vleger å la det være, i alle fall for en stund. Kanskje sjela mi blir frisk en dag og jeg kan kjenne igjen en engel og bli trygg på det?

Dere damer er i alle fall kompliserte :-)

Skrevet

Har hørt det før:)

Hva hadde du tenkt om du hadde møtt en dame med en sånne tanker?

Gjest Gargamel
Skrevet

Har hørt det før:)

Hva hadde du tenkt om du hadde møtt en dame med en sånne tanker?

Tja, si det du. Jeg hadde nok tenkt at vi kommer fra hver vår planet.

Skrevet

Har inntrykk att det er nesten fritt frem for psykopater som TS sin mann her tillands... Noe burde gjøres. Fysj, for en type, heldigvis er de ikke hovedandelen av oss menn.

Skrevet

Har inntrykk att det er nesten fritt frem for psykopater som TS sin mann her tillands... Noe burde gjøres. Fysj, for en type, heldigvis er de ikke hovedandelen av oss menn.

Ja, det er virkelig fritt frem for sånne psykopater. Og i tillegg har han mye penger og det i seg selv er makt. Folk i den lille bygda der vi bodde vet alt om voldshistorikken hans, allikevel sleiker de han oppetter ryggen. Stor og sterk og mye penger, kan gjøre alt han vil han. En gang gøyv han umotivert på meg på en uterestaurant. Dro meg i håret og slang meg ned i gulvet og sparket meg der jeg lå. Fordi jeg pratet litt lenge med ei venninne i baren. Ikke en kjeft på stedet prøvde å stoppe han, ingen. Jeg og veninnen min fikk løpt ut. Skjønner du? Folk tar heller ikke avstand eller prøver å avverge. De dømmer meg, som var dum nok til å være sammen med han. Jeg var den de så ned på.

Skrevet

Godt å høre at han ligger mest på deg☺

Min mann vokste opp med en far som banket moren helseløs foran barna,selv har han aldri vært voldlig mot meg eller andre. Men jeg kan tydelig se at han ikke har hatt noen gode mannlige forbilder i livet sitt og at han har lite empati (genetisk?) Han har heller aldri vært særlig til hjelp med barna,og gjort en del ting ( uansvarlig og til tider mye alkohol )og har der for ikke vært den rollemodellen jeg skulle ønske for våre barn.Og andre menn som har vært villige til å stille opp har det vært mangel på her også, bare så trist.Men det er gått bra med mine barn de er blitt noen flotte voksne som er snille mot sine partnere og til nytt i samfunnet.

Jeg mener at skolen skulle ha vært mer obs. på barnas mentale helse,snappe opp de som virker som de har en avvikende adferd og undersøkt om de er noe som det trenger å settes inn tiltak for. I tilegg bør undervisning i hva som er god /ikke god oppførsel mot andre bli en del av skolen , på et enda høyere nivå enn anti-mobbe programmer.

Ja det er mange mødre som burde ha "pokal" for å ha gjort en kjempe innsats for sine barn,og sikkert noen frdre og☺

Er du gift med han enda?

Høres ut som du har hatt en utfordring du også, og så herlig å høre en historie med "happy ending", jeg elsker happy ending :)

Skrevet

Haha, ja du har vel absolutt rett i det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...