Gå til innhold

Passer ikke inn i dette samfunnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Men det er jo ikke mm sin skyld at hun får den hjelpen hun gjør.

Hvorfor driver du å svarer på vegne av "madelenemie" hele tiden? Er du ho?

Anonymous poster hash: 10c55...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    37

  • Trine

    36

  • Madelenemie

    29

  • frosken

    7

 

Hvorfor driver du å svarer på vegne av "madelenemie" hele tiden? Er du ho?

Anonymous poster hash: 10c55...369

 

 

Hele tiden? Skjønner ikke hva du prater om, jeg har sagt min mening om noe jeg mener var urimelig å skrive, som tilfeldigvis gjalt mm. Det er ikke det samme som hele tiden? Hvorfor bryr du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hele tiden? Skjønner ikke hva du prater om, jeg har sagt min mening om noe jeg mener var urimelig å skrive, som tilfeldigvis gjalt mm. Det er ikke det samme som hele tiden? Hvorfor bryr du deg?

Jeg bryr meg fordi det irriterer meg. Folk for snakke for seg selv. Du er vel ikke mm du vel??...

Anonymous poster hash: 10c55...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Hvorfor er det "frekt" å påpeke at hva slags hjelp og tilbud som er tilgjengelig er totalt avhengig av hvor du bor (som NHD bekreftet for et par uker siden). Det var det som ble påpekt. Det har ingen ting å gjøre med mm. Og det er selvfølgelig ikke hennes "skyld".  :rolleyes:

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

 

Hei!

 

Jeg ble ikke såret, og oppfattet ikke det du skrev som bitterhet, men mer som et hjertesukk.

Bitterhet tenker jeg mer innebærer sjalu på feil måte, hjertesukk er naturlig, når hjelpen feks avhenger i så stor grad av hvor man bor.

 

Jeg tror hjelp avhenger av flere andre faktorer også, både rettferdige og ikke rettferdige.

 

Jeg skjønner også det med at det føles kleint å få besøk hjemme, jeg foretrekker selv å møtes ikke-privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ok, takk for at du forklarer. Jeg leser ting akkurat som de står og leser ikke mellom linjene. Jeg har erfart at det ofte ender med misforståelser. Jeg setter stor pris på at du forklarer.

 

Videre er jeg ikke så overbevist om at mm er beintøff. Hun kan også bli såret. Hun er nok flinkere til å glemme det igjen enn det mange andre er, men alikevel er hun også bare et menneske. Kanskje jeg er litt for opptatt av å "beskytte" henne, nettopp fordi hun fremstår som beintøff, mens jeg tror at hun ikke er det på bunn. Jeg tror hun lett kan bli fortvila. Hun vet at hun får god hjelp og samtidig vet jeg at hun er så godhjertet at hun skulle ønske alle kunne få den samme hjelpen.

Hei!

 

Du er utrolig flink til å vite ting om meg ;)

Jeg blir såret:-) men har den heldige evnen til å glemme:-)

Ute av syne ute av sinn, som min mann sier.:-)

 

Og ja jeg vil at alle skal få den samme hjelpen! Derfor har jeg trodd at alle kunne få det, anbefalt andre å ta kontakt med nevrohabiliteringen...osv... dessverre ofte med det resultat at de ikke får hjelp alltid de heller.

Jeg har forstått at det er en del både tilfeldigheter og fornuftige grunner til hvordan hjelp mennesker får.

Av og til kan man forstå argumentasjonen, andre ganger handler det mer om å være heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg bryr meg fordi det irriterer meg. Folk for snakke for seg selv. Du er vel ikke mm du vel??...

Anonymous poster hash: 10c55...369

 

 

Nei, jeg er ikke mm. Og nå gidder jeg ikke diskutere det lenger. Jeg oppfattet innlegget som misunnelse, nå har jeg blitt forklart at jeg oppfattet det feil, jeg har beklaget det og vil ikke snakke mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er feil. Man kan lære seg visse teknikker for å klare seg best mulig, men man kan ikke bli kvitt symptomene. Angst derimot er en sykdom som man kan bli kvitt. Jeg sier ikke at det er lett og at alle klarer det, men det er heller ikke poenget. Poenget er heller ikke å sammenligne autisme og angst. Men jeg syns ab var frekk mot mm og sånt sier jeg ifra om ;)

Ja det er nok slik, for det er mye snakk om å lære å tilpasse seg med asperger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok slik, for det er mye snakk om å lære å tilpasse seg med asperger.

 

Ja, det er det jeg tenker også. Man kan lære seg teknikker og lære seg å tilpasse seg, men det vil aldri komme naturlig, det vil være noe man alltid må jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, det er det jeg tenker også. Man kan lære seg teknikker og lære seg å tilpasse seg, men det vil aldri komme naturlig, det vil være noe man alltid må jobbe med.

Hei:-)

Det er nettopp noe man må jobbe aktivt og hardt for:-)

Og man trenger en som vet og forteller :-)

Forresten takk for at du svarte litt for meg:-) det gjorde du bra:-)

Jeg er utslitt nå så hopper til kanintråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

Det er nettopp noe man må jobbe aktivt og hardt for:-)

Og man trenger en som vet og forteller :-)

Forresten takk for at du svarte litt for meg:-) det gjorde du bra:-)

Jeg er utslitt nå så hopper til kanintråden:-)

 

Bare hyggelig :) Godt du syns jeg gjorde det bra. Var bare mine egne tanker som jeg følte for å få ut. Var visst ikke så populært det :P Men det begynner jeg bli vant med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Bare hyggelig :) Godt du syns jeg gjorde det bra. Var bare mine egne tanker som jeg følte for å få ut. Var visst ikke så populært det :P Men det begynner jeg bli vant med.

Skjønner.

Men de tankene var bra. Og i tillegg stod du opp for meg og skrev ting som forunderlig nok betyr at du liksom kjenner meg litt selv om vi ikke kjennes i RL.

Jeg tror det er viktig at vi som blir misforstått og ikke pynter på, ikke leser mellom linjene står opp for hverandre.

Nå trengte jeg det, neste gang trenger kanskje du det:-)

Jeg er såå sliten nå, jeg har en sykdom i høyre hånd, jeg mistet ikke bare plankene, jeg mister sag, drill, spade, plutselig bare svikter hånden:-( men jeg føler jeg vant idag, over hånden og min egen frykt for å snekre.

Endret av Madelenemie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Men de tankene var bra. Og i tillegg stod du opp for meg og skrev ting som forunderlig nok betyr at du liksom kjenner meg litt selv om vi ikke kjennes i RL.

Jeg tror det er viktig at vi som blir misforstått og ikke pynter på, ikke leser mellom linjene står opp for hverandre.

Nå trengte jeg det, neste gang trenger kanskje du det:-)

Jeg er såå sliten nå, jeg har en sykdom i høyre hånd, jeg mistet ikke bare plankene, jeg mister sag, drill, spade, plutselig bare svikter hånden:-( men jeg føler jeg vant idag, over hånden og min egen frykt for å snekre.

 

Ja, det er jeg enig i. Vi må stå opp for hverandre. Jeg kjenner deg ikke i RL, men du har jo skrevet her og mye av det kan jeg kjenne meg igjen i og da er det lett for meg å huske.

Håper ikke du har karpal tunnel syndrom. Det høres litt ut som nervene i hånda di ikke fungerer som de skal. Prøv å ta det litt med ro så hånda di får mulighet til å bli bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, det er jeg enig i. Vi må stå opp for hverandre. Jeg kjenner deg ikke i RL, men du har jo skrevet her og mye av det kan jeg kjenne meg igjen i og da er det lett for meg å huske.

Håper ikke du har karpal tunnel syndrom. Det høres litt ut som nervene i hånda di ikke fungerer som de skal. Prøv å ta det litt med ro så hånda di får mulighet til å bli bra igjen.

Jo jeg har karpal tunnel....:-(

Jeg avlyste operasjon pga av , mye forskjellig,

Jeg får sterke smerter inni mellom, de stopper meg ikke, men det er vel mest fordi jeg biter smertene i meg.

Vet du noe om dette? Jeg leste på Wikipedia at det kan bli verre om man ikke opererer, så til uken skal jeg til fastlegen, jeg må jo operere , sånn at jeg ikke mister ting ut av hendene, det med at jeg mister ting, er nytt, og kanskje tilfeldig i dag fordi jeg er også sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo jeg har karpal tunnel....:-(

Jeg avlyste operasjon pga av , mye forskjellig,

Jeg får sterke smerter inni mellom, de stopper meg ikke, men det er vel mest fordi jeg biter smertene i meg.

Vet du noe om dette? Jeg leste på Wikipedia at det kan bli verre om man ikke opererer, så til uken skal jeg til fastlegen, jeg må jo operere , sånn at jeg ikke mister ting ut av hendene, det med at jeg mister ting, er nytt, og kanskje tilfeldig i dag fordi jeg er også sliten.

 

Få henvisning til Martina Hansens Hospital. De er flinke der. Jeg kjenner en som opererte for det der og han merket bedring allerede dagen etter operasjonen. Det var en ganske grei operasjon. Den tok ca 30 min og han ble ikke lagt i narkose. Men du må passe på og være veldig forsiktig en stund etter operasjonen. At du i dag mistet ting kan ha en sammenheng. problemet er jo at nerven ligger i klem og sender derfor ikke de rette signalene. Jeg vet ikke hvordan det er med karpal tunnel, men tarsal tunnel, som er det samme bare i foten, kan det ta opp til et år etter operasjonen før man blir bra. Men som sagt, han jeg kjenner ble bedre nesten med engang. Han har operert begge hendene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en ide, sier ikke at det er lett å ha angst. Men i motsetning til autisme så kan man bli kvitt angsten.

 

Man kan, men mange blir ikke kvitt det. Det er som å si at du helt sikkert kan bli kvitt smertene i føttene. Det har du ingen garanti for.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Få henvisning til Martina Hansens Hospital. De er flinke der. Jeg kjenner en som opererte for det der og han merket bedring allerede dagen etter operasjonen. Det var en ganske grei operasjon. Den tok ca 30 min og han ble ikke lagt i narkose. Men du må passe på og være veldig forsiktig en stund etter operasjonen. At du i dag mistet ting kan ha en sammenheng. problemet er jo at nerven ligger i klem og sender derfor ikke de rette signalene. Jeg vet ikke hvordan det er med karpal tunnel, men tarsal tunnel, som er det samme bare i foten, kan det ta opp til et år etter operasjonen før man blir bra. Men som sagt, han jeg kjenner ble bedre nesten med engang. Han har operert begge hendene.

Tusen takk for nyttig info.

Min psykiater er nevrolog, hun sa at det var dette, og at det var et kjapt inngrep,

Men jeg er ikke så glad i sykehus, så jeg svarte bare ja. Hun visste heller ikke hvor plaget jeg var de siste to årene fordi jeg ikke ville snakke om det, jeg hadde andre spørsmål.

Jeg leste til skrekk på Wikipedia at gikk man lenge uten å bli operert kunne smertene og vanskene med å holde ting bli kroniske, da bestilte jeg time og forstod jeg alvoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man kan, men mange blir ikke kvitt det. Det er som å si at du helt sikkert kan bli kvitt smertene i føttene. Det har du ingen garanti for.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Hva gjelder føttene så har jeg en garanti for at jeg ikke blir bra, så sånn er det. Legen har sagt at jeg sikkert ikke blir kvitt smertene i føttene. Men nå har jeg sagt at jeg sikkert misforsto, jeg har beklaget det, jeg mener fortsatt det jeg skrev, men gidder ikke diskutere det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for nyttig info.

Min psykiater er nevrolog, hun sa at det var dette, og at det var et kjapt inngrep,

Men jeg er ikke så glad i sykehus, så jeg svarte bare ja. Hun visste heller ikke hvor plaget jeg var de siste to årene fordi jeg ikke ville snakke om det, jeg hadde andre spørsmål.

Jeg leste til skrekk på Wikipedia at gikk man lenge uten å bli operert kunne smertene og vanskene med å holde ting bli kroniske, da bestilte jeg time og forstod jeg alvoret.

 

Jeg vet ikke, men det kan nok stemme i ditt tilfelle. Du er litt sånn som meg "nei, jeg har ikke vondt, jeg har ikke vondt, jeg har ikke vondt" problemet er at til slutt så klarer du det ikke lenger så blir det "Jeg har noe inn i helvetes vondt" og tro meg, du vil ikke at det skal bli kronisk. hadde du klart å ikke belaste hendene dine så mye så hadde det nok ikke blitt værre, tror jeg. Men jeg tror ikke du klarer det. Like greit å ta operasjonen og bli ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva gjelder føttene så har jeg en garanti for at jeg ikke blir bra, så sånn er det. Legen har sagt at jeg sikkert ikke blir kvitt smertene i føttene. Men nå har jeg sagt at jeg sikkert misforsto, jeg har beklaget det, jeg mener fortsatt det jeg skrev, men gidder ikke diskutere det lenger.

 

Det kan godt være, men jeg syntes ikke du skal uttale deg så skråsikkert om ting du ikke noen forutsetninger for vite noe som helst om.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan godt være, men jeg syntes ikke du skal uttale deg så skråsikkert om ting du ikke noen forutsetninger for vite noe som helst om.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Du vet ingenting om mine forutsetninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...