Gå til innhold

Passer ikke inn i dette samfunnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Jeg vet ikke, men det kan nok stemme i ditt tilfelle. Du er litt sånn som meg "nei, jeg har ikke vondt, jeg har ikke vondt, jeg har ikke vondt" problemet er at til slutt så klarer du det ikke lenger så blir det "Jeg har noe inn i helvetes vondt" og tro meg, du vil ikke at det skal bli kronisk. hadde du klart å ikke belaste hendene dine så mye så hadde det nok ikke blitt værre, tror jeg. Men jeg tror ikke du klarer det. Like greit å ta operasjonen og bli ferdig med det :)

Du har rett, jeg greier ikke.

Jeg har mye jeg liker gjøre, særlig hagearbeidet dyrehold, vedlikehold, jeg har hytter også, m.m.

Jeg tar for tiden hensyn, bærer mindre, men greier ikke, ikke bruke armene.

Nå er jeg lei, voltaren heller litt, men jeg blir bare gradvis verre,

Tror vi er litt like her også;-) du er en merkelig skrue Trine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    37

  • Trine

    36

  • Madelenemie

    29

  • frosken

    7

AnonymBruker

Du vet ingenting om mine forutsetninger

 

Det forstår jeg veldig godt av det du skriver.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Ja, jeg så det, det var derfor jeg skrev at det skulle være en generell kommentar (altså ikke bare til deg selv om det var deg jeg siterte, fordi det var du som tok opp akkurat det poenget jeg ønsket å kommentere konkret på om du skjønner, altså dette med at angst er noe man kan bli kvitt).

 

Jeg er enig med deg i at det nok kan oppfattes slik som du skriver. Likevel leser i alle fall jeg en voldsom fortvilelse i det som blir skrevet, som kanskje er uttrykt i en litt dårlig misunnelsesordlyd. Jeg tror virkelig at anonym har det svært vanskelig, og at vedkommende er fortvilet og ikke vet hva hun/han skal gjøre. Jeg er også klar over at mm har jobbet veldig hardt for å oppnå å være der hun er i dag, og det synes jeg absolutt hun skal ha all mulig positive tilbakemeldinger på. Likevel slik jeg oppfatter henne så er ikke hun en som tar seg så nær av andres kommentarer av denne typen. Hun er en beintøff dame som tåler å høre andres fortvilelse, tenker i alle fall jeg da :)

 

Og en ting til, som et lite apropos. Jeg kunne kanskje også sagt/skrevet at noe virker kleint når jeg egentlig mener at det gir meg voldsom angst, og får meg til å krype sammen i et hjørne og riste av frykt. Jeg synes ord som angst er vanskelige å bruke generelt og da kan jeg kanskje bruke ord som kleint, strevsomt eller vanskelig, selv om dette er svært diffuse begreper som kan omfatte helt forskjellige ting. Jeg tror kanskje også at andre kan finne på å gjøre det samme som meg der.

 

Jeg skjønner veldig godt hvorfor du kommenterte det du gjorde, men jeg får så vondt når det virker som det er noen som er voldsomt

fortvilet.

:-) ja jeg tåler å høre kommenatrer fra andre,

Jeg blir sjelden lei meg, blir jeg det er det mer fordi jeg blir misforstått, feks tatt til inntekt for holdninger jeg ikke har, feks fordi jeg brukte feil ord.

Jeg ble lei mg i en tråd der ordene mine gjorde overvektige lei seg, det var jo ikke sånn ment, selv om jeg i ettertid syns jeg kunne formulert meg annerledes. Når jeg krenker eller sårer andre, da blir jeg virkelig lei meg, en sånn lei seg som sitter inni en og ikke slipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, jeg greier ikke.

Jeg har mye jeg liker gjøre, særlig hagearbeidet dyrehold, vedlikehold, jeg har hytter også, m.m.

Jeg tar for tiden hensyn, bærer mindre, men greier ikke, ikke bruke armene.

Nå er jeg lei, voltaren heller litt, men jeg blir bare gradvis verre,

Tror vi er litt like her også;-) du er en merkelig skrue Trine.

 

Om du har karpal tunnel så hjelper ikke voltaren eller smertestillende fordi problemet er nerven og ikke betennelse.

 

Hehe...en kamerat sa til meg at jeg var rar, det var derfor han var så glad i meg :D Du har nok rett, jeg er en merkelig skrue :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Om du har karpal tunnel så hjelper ikke voltaren eller smertestillende fordi problemet er nerven og ikke betennelse.

 

Hehe...en kamerat sa til meg at jeg var rar, det var derfor han var så glad i meg :D Du har nok rett, jeg er en merkelig skrue :P

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det forstår jeg veldig godt av det du skriver.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Du gjør tydeligvis ikke det nei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du gjør tydeligvis ikke det nei ;)

 

Det er helt tydelig at du ikke har noe som helst greie på angst.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er helt tydelig at du ikke har noe som helst greie på angst.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Åssen kan du si det? Du kjenner meg jo ikke. Man kan ikke avgjøre en annen persons kunnskap om noe basert på noen innlegg på dol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

:-) ja jeg tåler å høre kommenatrer fra andre,

Jeg blir sjelden lei meg, blir jeg det er det mer fordi jeg blir misforstått, feks tatt til inntekt for holdninger jeg ikke har, feks fordi jeg brukte feil ord.

Jeg ble lei mg i en tråd der ordene mine gjorde overvektige lei seg, det var jo ikke sånn ment, selv om jeg i ettertid syns jeg kunne formulert meg annerledes. Når jeg krenker eller sårer andre, da blir jeg virkelig lei meg, en sånn lei seg som sitter inni en og ikke slipper.

 

Jeg synes det er en god egenskap å ikke bli lei seg så ofte :)

 

Jeg kjenner til det som sitter inne i en og ikke slipper. Jeg tror vi er ganske like på akkurat det at vi blir lei oss når vi krenker eller sårer andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åssen kan du si det? Du kjenner meg jo ikke. Man kan ikke avgjøre en annen persons kunnskap om noe basert på noen innlegg på dol.

 

Igjen, basert på det du skriver.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Igjen, basert på det du skriver.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Hæ? Hva svarte du på nå egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ? Hva svarte du på nå egentlig?

 

At du har minimalt med kunnskap, og førstehåndskjennskap, til angst. Og i særdeleshelt angst kombinert med asperger.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

At du har minimalt med kunnskap, og førstehåndskjennskap, til angst. Og i særdeleshelt angst kombinert med asperger.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Jeg spurte om hvordan du kunne si det. Dette er da virkelig ikke et svar på det spørsmålet. Jeg forstår ikke hva du ønsker å oppnå med innleggene dine annet enn å være nedlatende og frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg spurte om hvordan du kunne si det. Dette er da virkelig ikke et svar på det spørsmålet. Jeg forstår ikke hva du ønsker å oppnå med innleggene dine annet enn å være nedlatende og frekk.

 

Nei, jeg er ærlig. Det er du som er frekk med din overforenkling av angstproblematikk, som du åpenbart vet veldig lite om.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, jeg er ærlig. Det er du som er frekk med din overforenkling av angstproblematikk, som du åpenbart vet veldig lite om.

Anonymous poster hash: 7d1a8...e9e

 

 

Kan godt være du tror du er ærlig, men hva jeg vet om angst har du absolutt ingen grunnlag for å uttale deg om. Nå begynner jeg å bli rimelig dritt lei av ditt behov for å prøve å fortelle meg hvor lite jeg kan om noe. Hvilken glede har du av det? Du klarer jo ikke engang forklare deg. Du svarer ikke på spørsmål som stilles på grunnlag av dine uttalelser. Jeg oppfatter det som at du har noe imot meg, så syns jeg heller du kan si hva det er og slutte å komme med tåpelige kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg synes det er en god egenskap å ikke bli lei seg så ofte :)

 

Jeg kjenner til det som sitter inne i en og ikke slipper. Jeg tror vi er ganske like på akkurat det at vi blir lei oss når vi krenker eller sårer andre. 

Ja:-)

 

Forskjellen er kanskje at jeg må ha det inn med T-skje, mens du føler mer på at du muligens sårer andre, selv når du ikke gjør det? Jeg kan være så direkte, og jeg vet det, feks kan jeg si sånne ting til barna som feks får min eldste til å reagere og si, "mamma da det kunne du si litt annerledes", så ler hun,  hun har selv asperger, men de er flinkere enn meg til å si ting mer skånsomt tror jeg. (jeg er så glad at alle fikk en forklaring på min direktehet, selv om jeg har justert mye, så er jeg ikke flink til å pakke inn budskap i ord som er diplomatiske, om du skjønner)

Den ene sønnen min med asperger er en tro kopi av meg :-) utseendemessig og atferdsmessig, det er litt gøy :-)

Men han er den med mest utpreget asperger, litt mer av typen man leser om, ganske lik han der Alan Turing forresten.

 

Lærerne syns han er en kul type, han er veldig smart, men da hans lærer sa at "...er en kul type, jeg har sansen for han, han er annerledes, men klarer seg jo så bra", da tenkte jeg, "så rart? andre merker altså at min sønn har asperger, og derfor merker de at jeg har det også". ( jeg vet forresten hvorfor andre merker at jeg har asperger nå, noen barn fortalte meg det)

 

Nå er mine barn pene utseendemessig, det vet jeg, pga av ulike forespørsler, modelloppdrag, men da blir det liksom enda rarere at andre kan se det, når ingenting syns utenpå oss, egentlig. Min mann har en teori om at mennesker med autisme er penere enn gjennomsnittet, dette fordi han har sett andre autister, jeg tror ikke det stemmer, jeg tror ikke utseendet har noe med diagnosen sånn sett å gjøre. Jeg var støtteassistent på en liten autistisk gutt, og det stemmer at han var også veldig pen, men jeg har sett mange mindre pene med autisme også.

 

En dame sa til meg en dag at grunnen til at jeg fikk så mye og god hjelp kunne også være at jeg er en liten vever kvinne, og at søte små kvinner får mer hjelp enn store og ...husker ikke ordet men noe om kraftig, grov, nei jeg husker ikke.

Men altså det tror jeg ikke, jeg har tenkt på det, jeg tror ikke helsepersonell hjelper basert på utseendet.

 

Det hun sa om at jeg er et takknemlig menneske å hjelpe, dvs det skal lite til for feks en psykiater å føle seg dyktig, da jeg er "lett" å hjelpe, og derfor gir den som hjelper tilfredstillelse, ja det kan jeg være enig i. Jeg er mottagelig  for råd og takknemlig.

 

( Jeg syns forresten andre overdriver hvor liten jeg er, ofte når jeg kjører min bil, og har jeg tilhenger på, er det enda verre, da er kommentaren, " ha ha, ja det var en liten dame i en stooor bil". I går rygget jeg en tilhenger inn en oppkjørsel og da også fikk jeg høre at jeg er så vever og liten, men at det er bra jeg når ned til pedalene. Det fins mange kvinner på min høyde, og det må da være flere som kjører stooore biler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Ja:-)

 

Forskjellen er kanskje at jeg må ha det inn med T-skje, mens du føler mer på at du muligens sårer andre, selv når du ikke gjør det? Jeg kan være så direkte, og jeg vet det, feks kan jeg si sånne ting til barna som feks får min eldste til å reagere og si, "mamma da det kunne du si litt annerledes", så ler hun,  hun har selv asperger, men de er flinkere enn meg til å si ting mer skånsomt tror jeg. (jeg er så glad at alle fikk en forklaring på min direktehet, selv om jeg har justert mye, så er jeg ikke flink til å pakke inn budskap i ord som er diplomatiske, om du skjønner)

Den ene sønnen min med asperger er en tro kopi av meg :-) utseendemessig og atferdsmessig, det er litt gøy :-)

Men han er den med mest utpreget asperger, litt mer av typen man leser om, ganske lik han der Alan Turing forresten.

 

Lærerne syns han er en kul type, han er veldig smart, men da hans lærer sa at "...er en kul type, jeg har sansen for han, han er annerledes, men klarer seg jo så bra", da tenkte jeg, "så rart? andre merker altså at min sønn har asperger, og derfor merker de at jeg har det også". ( jeg vet forresten hvorfor andre merker at jeg har asperger nå, noen barn fortalte meg det)

 

Nå er mine barn pene utseendemessig, det vet jeg, pga av ulike forespørsler, modelloppdrag, men da blir det liksom enda rarere at andre kan se det, når ingenting syns utenpå oss, egentlig. Min mann har en teori om at mennesker med autisme er penere enn gjennomsnittet, dette fordi han har sett andre autister, jeg tror ikke det stemmer, jeg tror ikke utseendet har noe med diagnosen sånn sett å gjøre. Jeg var støtteassistent på en liten autistisk gutt, og det stemmer at han var også veldig pen, men jeg har sett mange mindre pene med autisme også.

 

En dame sa til meg en dag at grunnen til at jeg fikk så mye og god hjelp kunne også være at jeg er en liten vever kvinne, og at søte små kvinner får mer hjelp enn store og ...husker ikke ordet men noe om kraftig, grov, nei jeg husker ikke.

Men altså det tror jeg ikke, jeg har tenkt på det, jeg tror ikke helsepersonell hjelper basert på utseendet.

 

Det hun sa om at jeg er et takknemlig menneske å hjelpe, dvs det skal lite til for feks en psykiater å føle seg dyktig, da jeg er "lett" å hjelpe, og derfor gir den som hjelper tilfredstillelse, ja det kan jeg være enig i. Jeg er mottagelig  for råd og takknemlig.

 

( Jeg syns forresten andre overdriver hvor liten jeg er, ofte når jeg kjører min bil, og har jeg tilhenger på, er det enda verre, da er kommentaren, " ha ha, ja det var en liten dame i en stooor bil". I går rygget jeg en tilhenger inn en oppkjørsel og da også fikk jeg høre at jeg er så vever og liten, men at det er bra jeg når ned til pedalene. Det fins mange kvinner på min høyde, og det må da være flere som kjører stooore biler)

 

Ja, det kan være en forskjell der, synes det er vanskelig å vite når jeg sårer noen jeg også, men jeg tenker for mye slik at da kan alle ord som kommer ut av munnen min være sårende. Jeg er selv når jeg gir komplimenter redd for at det er sårende..

 

Jeg synes også det er fint at andre vet hvorfor du av og til er litt for direkte, for da kan dere ta litt hensyn til hverandre :)

 

Jeg er verken liten eller vever, men alle er veldig snille og hjelper meg likevel. Jeg synes jeg er blitt tilbudt så mye hjelp og støtte, jeg får litt dårlig samvittighet over at jeg tar slik plass. Jeg skjønner ikke hvorfor alle er så snille med meg.

 

Siden jeg ikke vet hvordan du ser ut, får jeg nå masse bilder i hodet av en liten kvinne som så vidt når ned til pedalene på den store bilen hun kjører :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åssen kan du si det? Du kjenner meg jo ikke. Man kan ikke avgjøre en annen persons kunnskap om noe basert på noen innlegg på dol.

Hvorfor driver du da å snakker på vegne av madelenemie? Du skjenner da ikke ho. Så du gjør jo akkurat det samma selv. LOL

Anonymous poster hash: 10c55...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvorfor driver du da å snakker på vegne av madelenemie? Du skjenner da ikke ho. Så du gjør jo akkurat det samma selv. LOL

Anonymous poster hash: 10c55...369

 

 

Igjen, hva vet du om det? Jeg kjenner madelenemie godt nok. Dessuten har jeg ikke snakket på vegne av henne, jeg har sagt hva jeg mener om kommentarene til henne. Det minste du kan gjøre om du på død og liv må fortsette denne diskusjonen er å bli saklig og holde deg til fakta.

Endret av Trine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Hvorfor driver du da å snakker på vegne av madelenemie? Du skjenner da ikke ho. Så du gjør jo akkurat det samma selv. LOL

Anonymous poster hash: 10c55...369

 

Hei!

 

Hun kjenner meg litt:-)

 

Vi har hatt litt mailkontakt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...