Gå til innhold

Passer ikke inn i dette samfunnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan godt være du tror du er ærlig, men hva jeg vet om angst har du absolutt ingen grunnlag for å uttale deg om. Nå begynner jeg å bli rimelig dritt lei av ditt behov for å prøve å fortelle meg hvor lite jeg kan om noe. Hvilken glede har du av det? Du klarer jo ikke engang forklare deg.

 

Det er du som ikke klarer å forklare hva slags kunnskap du har om angst. Basert på det du har skrevet her, er det yttert labert, likevel raller du i vei. Nei, det er ikke slik du later til å anta at det er noe man garantert kan bli "frisk" av. Jeg har fått livet ødelagt av angst siden jeg var barn, og det har ikke blitt bedre med årene, snarere verre.

 

 

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    37

  • Trine

    36

  • Madelenemie

    29

  • frosken

    7

AnonymBruker

En dame sa til meg en dag at grunnen til at jeg fikk så mye og god hjelp kunne også være at jeg er en liten vever kvinne, og at søte små kvinner får mer hjelp enn store og ...husker ikke ordet men noe om kraftig, grov, nei jeg husker ikke.

Men altså det tror jeg ikke, jeg har tenkt på det, jeg tror ikke helsepersonell hjelper basert på utseendet.

 

Jo, det tror jeg faktisk. En søt liten nett dame får nok langt lettere hjelp enn en stygg, feit og skallet mann.

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er du som ikke klarer å forklare hva slags kunnskap du har om angst. Basert på det du har skrevet her, er det yttert labert, likevel raller du i vei. Nei, det er ikke slik du later til å anta at det er noe man garantert kan bli "frisk" av. Jeg har fått livet ødelagt av angst siden jeg var barn, og det har ikke blitt bedre med årene, snarere verre.

 

 

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

 

 

Du har ikke bedt meg forklare så hvorfor skulle jeg gjøre det da? Jeg har heller aldri sagt at man garantert blir frisk. Hvorfor lyver du sånn? Hvorfor gjør du om på det jeg skriver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har ikke bedt meg forklare så hvorfor skulle jeg gjøre det da?

 

Jo, det har jeg forsøkt å forklare over flere sider nå. 

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jo, det har jeg forsøkt å forklare over flere sider nå. 

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

 

 

Jaha....isåfall kan jeg fortelle deg at du ihvertfall ikke har asperger ;) Jeg har lest igjennom tråden på nytt nå. Ikke ett sted ber du meg forklare. Du går rett i angrep og sier jeg ikke har noe kunnskap, du hadde bestemt deg for det allerede i første innlegg. Jeg prøver å fortelle deg at du ikke har noe grunnlag for å si det, men du mener du har det. Javel, du får jo tro hva du vil om meg, en ting er ihvertfall sikkert, det er ikke mulig å få noe fornuft i deg. Så hvorfor skal jeg legge ut om mine erfaringer til en fremmed surpomp som allerede har dømt meg nord og ned og som i stedefor å be om en forklaring, er mer opptatt av å fortelle meg hvor utrolig udugelig jeg er og hvor lite jeg vet om ting. Det jeg også fikk bekreftet da jeg leste igjennom er at jeg har stilt dem endel spørsmål, du har nesten ikke svart på noen av dem. Jeg kan ikke annet enn å anta at du ikke har noe svar som passer det kranglete humøret ditt og derfor lar være å svare. Jeg har svart på alle dine direkte spørsmål. Indirekte spørsmål som er så langt unna spørsmål som over hodet mulig og som egentlig bare er påstander tatt ut fra ingenting, sånne spørsmål forstår ikke jeg at man skal svare på, nettopp fordi jeg ikke forstår at det er et spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaha....isåfall kan jeg fortelle deg at du ihvertfall ikke har asperger ;) Jeg har lest igjennom tråden på nytt nå. Ikke ett sted ber du meg forklare. Du går rett i angrep og sier jeg ikke har noe kunnskap, du hadde bestemt deg for det allerede i første innlegg. Jeg prøver å fortelle deg at du ikke har noe grunnlag for å si det, men du mener du har det. Javel, du får jo tro hva du vil om meg, en ting er ihvertfall sikkert, det er ikke mulig å få noe fornuft i deg. Så hvorfor skal jeg legge ut om mine erfaringer til en fremmed surpomp som allerede har dømt meg nord og ned og som i stedefor å be om en forklaring, er mer opptatt av å fortelle meg hvor utrolig udugelig jeg er og hvor lite jeg vet om ting. Det jeg også fikk bekreftet da jeg leste igjennom er at jeg har stilt dem endel spørsmål, du har nesten ikke svart på noen av dem. Jeg kan ikke annet enn å anta at du ikke har noe svar som passer det kranglete humøret ditt og derfor lar være å svare. Jeg har svart på alle dine direkte spørsmål. Indirekte spørsmål som er så langt unna spørsmål som over hodet mulig og som egentlig bare er påstander tatt ut fra ingenting, sånne spørsmål forstår ikke jeg at man skal svare på, nettopp fordi jeg ikke forstår at det er et spørsmål.

 

Det var vel du som startet med angrep mot ham i din iver etter å forsvare Madelenemie.

Anonymous poster hash: 4e491...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Det var vel du som startet med angrep mot ham i din iver etter å forsvare Madelenemie.

Anonymous poster hash: 4e491...2df

 

 

Ikke enig. Det var ikke noe angrep. Det var en kommentar på noe jeg anså som dårlig oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jaha....isåfall kan jeg fortelle deg at du ihvertfall ikke har asperger ;) J

 

Det er godt mulig, ingen kan være sikker på at slike abstrakte diagnoser stemmer. Uansett spiller det liten rolle da diagnosen forsvinner neste år.

 

Jeg prøver å fortelle deg at du ikke har noe grunnlag for å si det, men du mener du har det. Javel, du får jo tro hva du vil om meg, en ting er ihvertfall sikkert, det er ikke mulig å få noe fornuft i deg. Så hvorfor skal jeg legge ut om mine erfaringer til en fremmed surpomp som allerede har dømt meg nord og ned og som i stedefor å be om en forklaring, er mer opptatt av å fortelle meg hvor utrolig udugelig jeg er og hvor lite jeg vet om ting.

 

 

Det gjaldt én spesiell ting (som jeg allerede har forklart et snes ganger). Ja, jeg er helt sikkert en supomp og en psykopatisk jævel, men du er jaggu meg en kverulerende furie.

 

Jeg var ikke "frekk" til å begynne med, men var ærlig og påpekte uomtvistelige fakta. Da gikk du rett i strupen på meg, mens du logret for mm.

 

Sånn er det med den saken. Dette gidder jeg ikke bruke mer tid på.

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Jo, det tror jeg faktisk. En søt liten nett dame får nok langt lettere hjelp enn en stygg, feit og skallet mann.

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

 

hm,

 

det syns jeg er rart sett ut i fra at de er profesjonelle i helsevesenet.

 

Min psykiater behandlet feks alle sine pasienter likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Det var vel du som startet med angrep mot ham i din iver etter å forsvare Madelenemie.

Anonymous poster hash: 4e491...2df

 

Hei!

 

Hvem er det Trine angriper i sin iver etter å forsvare meg ;)

 

Jeg blir jo bare mer og mer forelsket i Trine :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hm,

 

det syns jeg er rart sett ut i fra at de er profesjonelle i helsevesenet.

 

Min psykiater behandlet feks alle sine pasienter likt.

Mange klarer dessverre ikke å være like profesjonelle som din psykiater. Det kommer stadig undersøkelser som viser at kvinner behandles annerledes enn menn, gamle annerledes enn unge, innvandrere annerledes enn nordmenn etc etc etc.

Anonymous poster hash: 7d112...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke enig. Det var ikke noe angrep. Det var en kommentar på noe jeg anså som dårlig oppførsel.

Det er jeg faktisk enig i at var et angrep. Hva med å passe sine egne saker?

Anonymous poster hash: 10c55...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

 

Mange klarer dessverre ikke å være like profesjonelle som din psykiater. Det kommer stadig undersøkelser som viser at kvinner behandles annerledes enn menn, gamle annerledes enn unge, innvandrere annerledes enn nordmenn etc etc etc.

Anonymous poster hash: 7d112...63b

 

Ok,

 

Kan du linke til info om du har, syns litt interessant.

 

eller kan jeg jo google det:-) Lettere om du linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ok,

 

Kan du linke til info om du har, syns litt interessant.

 

eller kan jeg jo google det:-) Lettere om du linker.

 

Aldri hørt om diskriminering før?

Anonymous poster hash: 8375b...ae1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

hm,

 

det syns jeg er rart sett ut i fra at de er profesjonelle i helsevesenet.

 

Min psykiater behandlet feks alle sine pasienter likt.

 

Hvordan vet du hvordan hhun behnaldet andre pasienter.

Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

 

Mange klarer dessverre ikke å være like profesjonelle som din psykiater. Det kommer stadig undersøkelser som viser at kvinner behandles annerledes enn menn, gamle annerledes enn unge, innvandrere annerledes enn nordmenn etc etc etc.

Anonymous poster hash: 7d112...63b

 

Kan du komme med noen referanser til disse "stadige undersøkelser"?

 

Ja, jeg behandler gutter på 19 annerledes enn damer på 83 fordi jeg tror det bør være slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan du komme med noen referanser til disse "stadige undersøkelser"?

 

Ja, jeg behandler gutter på 19 annerledes enn damer på 83 fordi jeg tror det bør være slik.

Selvsagt behandles dem annerledes!

men det jeg regner med at vedkommende mente var at menn, gamle og innvandrere sjeldnere får den hjelpen de trenger.

Anonymous poster hash: 10c55...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt behandles dem annerledes!men det jeg regner med at vedkommende mente var at menn, gamle og innvandrere sjeldnere får den hjelpen de trenger. Anonymous poster hash: 10c55...369

Her får innvandrere mer hjelp enn oss andre. En alenemor med ett barn på 8 år fikk startlån av kommunen til å kjøpe vår 4 rom leilighet til 1,5 mill (så kommer husleien i tillegg på nesten 5000,- i mnd). Hun har 50 % jobb som renholder. Vi var to i full jobb og fikk knapt startlån til å kjøpe den for 200 000,- mindre, det var for dyrt for kommunen.

Anonymous poster hash: 79a45...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hvordan vet du hvordan hhun behnaldet andre pasienter. Anonymous poster hash: 9bb03...2dc

Hei!

Jeg vet det fordi jeg kjenner min psykiaters yrkesetikk, prinsippfasthet, yrkesstolthet, verdier osv...

Jeg vet hun ble oppfattet avvisende av noen, men det dreide seg kun da om uenighet, at hun mente de ikke hadde den diagnosen de mente de hadde. Jeg var også uenig med henne noen ganger, hun er veldig bestemt, dette må ikke forveksles med å ikke gi god helsehjelp, slik noen tidvis gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Aldri hørt om diskriminering før? Anonymous poster hash: 8375b...ae1

Hei!

Jo det har jeg,

Men jeg tror ikke noen tar en lang profesjonsutdanning, som å bli psykiater, om de ikke har et ønske om å hjelpe, det er jo en del av faget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...