Gjest Anonym i natt Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Hallo. Jeg er en gutt på 24år som har et ganske stort problem. Jeg er forelska i ei jente på 15år, og det er gjensidig... Vi møttes for en måned siden, og vi falt pladask for hverandre... Som dere sikkert skjønner, er det aldersforskjellen som plager meg. Nå er det slik at denne jenta er veldig moden for alderen; både mentalt og fysisk. Jeg har faktisk møtt jenter på over 20år som ikke kan måle seg med henne; hverken emosjonelt eller intellektuelt. Likevel vet jeg jo at jeg har mye mer livserfaring enn henne, og at jeg er "kommet lenger" i livet enn henne. Dette problemet har jo mange forskjellige aspekter. Jeg er klar over at å ha sex med henne er å anse som en kriminell handling; fra min side. Vi har ikke hatt sex; bare kysset og ligget inntil hverandre (med undertøy på). Dette med sex er noe vi har diskutert ganske grundig, og vi har i fellesskap kommet frem til at det er best å vente en stund. Det er flere grunner til det. For det første vet vi ikke om det er mulig for oss å ha et "seriøst forhold". Mange kommer nok til å reagere negativt på et slikt forhold; p.g.a. den relativt store aldersforskjellen. Noen vil sikkert også mene at jeg utnytter henne. For det andre er det veldig viktig for meg at hun ikke føler seg presset til å gjøre noe hun ikke vil, eller gjøre noe hun kommer til å angre på senere. Videre er jeg litt bekymret for at hun kommer til å miste noe av ungdomstiden sin ved å være sammen med meg, og at et eventuelt forhold kommer (automatisk) til å gå litt for mye på mine premisser. Man skaffer seg mye verdifull erfaring i ungdomstiden; hva man liker / ikke liker, hva man vil med livet sitt, etc... Jeg er kanskje litt redd for at jeg ikke skal "passe inn" i livet hennes om noen år. Jeg kunne skrevet uendelig mye mer, men jeg avslutter med dette: Jeg er oppriktig glad i denne jenta. Det kunne aldri falt meg inn å utnytte henne på noen som helst slags måte. Men likevel skammer jeg meg over mine følelser... Hva synes dere andre? Blir VELDIG takknemmelig for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40589-forbudt-kj%C3%A6rlighet-nhd-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 31. desember 2001 Del Skrevet 31. desember 2001 Jeg syns ikke du har noe å skamme deg over! Tvert i mot syns jeg du høres ut som en snill og ordentlig gutt, som viser hensyn og kjælighet for jenta din! Ta tiden til hjelp, den vil jobbe for dere. Om dere velger en annen venn om noen år, så har dere denne tiden sammen. Ta godt vare på den og på hverandre! Gi jenta tid og litt rom, slik at hun utvikler sitt liv i takt med deg. Lykke til! ))) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40589-forbudt-kj%C3%A6rlighet-nhd-andre/#findComment-152801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. januar 2002 Del Skrevet 1. januar 2002 Jeg tror kjærligheten og respekten er det aller viktigste i et forhold. Alt annet er egentlig mindre viktig. Selvsagt må dere vente med sex til hun minst er fylt 16 år. ( der fikk dere den :-)) Det vil dessuten være en svær utfordring for deg i å la henne få ha et liv også sammen med sine jevnaldrende - av begge kjønn. Du må ikke være sjalu, dominerende og isolerende. Alt for mange menn på din alder med unge kjærester krever: "Du skal ikke ha andre gleder enne meg". To par blant mine nærmeste venner ble kjærester tidlig. Det ene paret da de var 14 og 15, det andre da hun var 15 og han 27. Det har gått svært bra med begge parene. De holder sammen i dag, har hatt sølvbryllup og synes å trives utmerket sammen. Med respekt og kjærlighet går det meste bra. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/40589-forbudt-kj%C3%A6rlighet-nhd-andre/#findComment-152992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.