Gå til innhold

Drikker du mye kokka?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det der er en myte... det er visstnok bra med sukker-cola ved omgangssyke, men det handler om man trenger væske (vann), næring (sukker) og salt og bikarbonat for å erstatte de mineralene som forlater kroppen.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article781236.ece

Ja og siden cola da funker så er det jo ingen myte. :)

Tror det der er en myte... det er visstnok bra med sukker-cola ved omgangssyke, men det handler om man trenger væske (vann), næring (sukker) og salt og bikarbonat for å erstatte de mineralene som forlater kroppen.

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article781236.ece

Cola demper kvalme.

Ja og siden cola da funker så er det jo ingen myte. :)

Du nevnte myten med at det hjelper med å stabilisere magen. Jeg presenterte en lenke til hvorfor det er smart å drikke cola, men den nevner ikke "stabilisering av magen", kun det at man har nytte av næring og væske fra den.

Cola demper kvalme.

Det har jeg ingen tro på.

- Mye placebo i dette

Asbjørn Mohr Drewes, klinisk professor og overlege ved Aalborg Sygehus i Danmark arbeider til vanlig med mage/tarm-sykdommer. Han deltok i et lite forsøk i Danmark der de lot en mann drikke to liter cola før de målte blant annet salter i blodet.

- Vi kunne ikke se noen effekt, og det er ikke noe bevis for at cola har noen effekt på dårlig mage, sier Drewes til Forskning.no.

http://forskning.no/mat/2012/07/er-cola-bra-mot-darlig-mage

Annonse

Jeg er coca-coliker, eller rettere sagt cola light "iker". Jeg elsker cola. Før drakk jeg fullsukkret cola, men de siste årene kun sukkerfri. Grans cola X.

Aspartam propagandaen tror jeg ikke på. Det er bevist med flere studier att aspartam ikke er farlig. Det er ofte de samme som konspirerer mot vaksinasjonsprogram osv. som tror att aspartam er farlig.

Jeg tror nok det er sunnere å drikkevann, men ikke mye.

Anonymous poster hash: df3ed...15d

Annonse

Det er forskjell mellom å ha "konspirasjonsteorier" omkring kunstig søtning (som man "forkynner" til andre), og det å bare være skeptisk for sin egen del.

Det er også mange som står over kunstig cola pga. smaken...

Det skal være sikkert!

Jeg er coca-coliker, eller rettere sagt cola light "iker". Jeg elsker cola. Før drakk jeg fullsukkret cola, men de siste årene kun sukkerfri. Grans cola X.

Aspartam propagandaen tror jeg ikke på. Det er bevist med flere studier att aspartam ikke er farlig. Det er ofte de samme som konspirerer mot vaksinasjonsprogram osv. som tror att aspartam er farlig.

Jeg tror nok det er sunnere å drikkevann, men ikke mye.

Anonymous poster hash: df3ed...15d

Jeg vet ikke om det er noe i forskningen, men før jeg visste om forskningen hadde jeg symptomer når jeg drakk mye lightbrus. 

Jeg fikk hodepine, var ukonsentrert, svimmel, fikk mye leamus, dårlig hukommelse, deprimert osv.

Symptomene avtok da jeg kuttet ut lightbrusen: Det er ikke bra med sukkerholdig brus heller da, for mye syre - pluss alt sukkeret. not good for body. Men det er så godt med cola når man er hekta. Men når man får spysyka - da smaker det pyton. Det hjelper med det samme når man bare er litt uggen, får vekk uggenheten og får tilbake matlysten av det. Cola får drittmat til å smake bedre (les mcdonalds) - men når man er skikkelig sjuk smaker det pyton.

Og om man kutter det ut en uke - da smaker cola bare søt gøple !Fysj! 

nei, jeg skal til avrusning nå ang coladrikkingen - så skal du se at alt funker bedre i denne kroppen.

Anonymous poster hash: c6f6d...952

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...