Gå til innhold

Sånn rent praktisk


talisa

Anbefalte innlegg

hvordan gjør dere det med sengetøyet som blir vått hver eneste natt?

Gutten min på 8 år har tre dyner han bruker på skift, en er jo til vask hver eneste dag. Innbiller meg at det vil lukte tiss i hele huset hvis jeg ikke vasker dyna hver gang den har blitt våt.

Kanskje hadde det vært nok å henge den ut til lufting, hvordan gjør dere andre foreldre / sengevætere det?

Har vært på jakt etter et slags plast dynetrekk, men det viste seg vanskelig å få tak i. Har vurdert å kjøpe frottèplast og sy på innsiden av noen av dynetrekkene, men er ikke kommet så langt.

Hører svært gjerne om hvordan andre har løst dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vått!

Har selv 3 barn som er sengevætere. Den eldste (11 år) har ikke hatt en tørr natt før han var over 9 år! Han har brukt bleier (tena pants x-small), men likevel har sengen vært våt nesten hver morgen. Kjøpte et "plast-trekk" hos bandagist, men det er igrunnen ubrukelig! Det blir veldig klamt under dyna, og trekket er så glatt at dyna ligger i en krøll i bunnen om morgenen. Vi prøvde det ut i flere uker, men har nå gått tilbake til tynn sommerdyne som jeg vasker hver gang den er våt. Det er ille nok for barnet at det tisser på seg, det trenger ikke lukte tiss på rommet også! MEN: Etter å ha prøvd alt (medisin, kiroprakter, homeøpat, fotsone) har vi endelig funnet noe som har hjulpet alle tre barna, nemlig Osteopat. Allerede etter første gang ble det betydelig bedre, og nå har vi vært der 5 ganger det siste året, og tror ikke han trenger flere behandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siri Harket, uroterapeut

Til talisa.Jeg vil anbefale dere å ta en tur til bandagist for å høre hva de har der som kan fungere. Både når det gjelder trekk, laken/underlag, og bleier som kan benyttes på natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...